Friday, January 6, 2012

Penyokong PAS Ramal Husam Ganti Anwar?


Semakin hampir hari penentuan nasib Anwar Ibrahim semakin banyak ramalan di buat siapakah pemimpin yang paling layak menganti Anwar sekiranya beliau dipenjarakan nanti.

Beberapa blog puak PAS hari ini meramalkan Naib Presiden PAS, Dato’ Husam Musa orang yang layak untuk menerajui Pakatan sekiranya ketua pembangkang tersebut.


Nampaknya puak PAS tak sabar-sabar nak tunggu Anwar masuk penjara, buruk betul perangai diaorang ni...

Dalam tinjauan tersebut, Husam memperolehi undian tertinggi dengan 992 undian atau 35 peratus meninggalkan lima calon lain di belakang beliau.

Usia beliau yang dianggap masih muda dan majoriti pengunjung blog terbabit yang dipercayai di kalangan penyokong PAS mungkin boleh dianggap sebagai faktor yang mendorong kepada keputusan tersebut.

Agak menarik juga untuk diperhatikan, Presiden PAS, Datuk Seri Haji Hadi Awang sendiri turut berada di belakang Husam dengan 666 undian atau 23 peratus.

Manakala Mursyidul Am PAS, Dato Nik Aziz Nik Mat yang mengumpul 617 undian atau 22 peratus mengekori di tempat ketiga.

Sementara itu, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar menduduki tangga keempat dengan 293 undi atau 10 peratus, diikuti Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, 122 undian dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, 103 undian.

2 comments:

Anonymous said...

eloklah... husam pun ada chinadoll mcm anwar jugak hehehe

Anonymous said...

dek azmin nak tarok kat mana