Monday, January 2, 2012

33 Siswa Nazak Akhirnya Meninggal...


Siswa yang bernama Muhammad Safwan Anang yang dikatakan NAZAK semasa rusuhan di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di Tanjung Malim kemarin akhirnya akan MENINGGALkan Hospital beberapa hari lagi...

Bila tengok gambar diatas orang ramai akan berkata budak ni "berlakon sebijik macam Anwar".... walhal bukan ada apa pun...  


Safwan nak lawan kerajaan tapi masuk hospital kerajaan.... mendapat rawatan dan layanan terbaik, bukan macam anjing... sepatutnya biarkan saja budak ni mampos, aman sikit Malaysia ni...


Diatas print screen twitter Adam Adli cuba membuat provokasi untuk menghuru harakan keadaan... mamat ni boleh di dakwa diatas akta menghasut...

Tweet Adam mengambarkan pihak polis ganas, kejam yang kononnya membelasah Safwan sampai nak mati... Wak lu....

Nampaknya lakonan modus operandi mereka tak menjadi...


Macam pernah aku tengok... tapi di mana ya?

.......Oh ya... di sini... cuba klik di sini....

Al-Fatihah....

33 comments:

Anonymous said...

di mana negara pun sesiapa yang buat macam tu polis akan pukul. tak kan polis nak urut belakang dengan senyum manja kut? kalau takut kena sepak penerajang, tak usah buat demo. nama pun hangpa ni ketegaq, oleh itu balasannya penyepak saja.
oklah, sapa nak jawab tu? Najib kah? tapi najib sedang sebok kira duit hasil rompak macam hang kata, kah kah kah

Anonymous said...

ko yang seronok lepaskan geram patutnya ko lepas geram tu ke dalam lubang taik, tak kan polis nak tunggu mati, baru nak bertindak bodoh piang2an... cekumcekum ah, cekumcekum eh...

Anonymous said...

innalilla.....

Anonymous said...

Ini bukti Umno-APCO Sudah Takut Kebangkitan Mahasiswa!!

Muslim Malay said...

Anon 12:25

BUTUH LU .. KORANG YG DESPERATE CARI PERHATIAN .. PAKATAN PASANG SEGALA "AGEN" BUAT MACAM2 HAL .. DESPERATE NAK PERHATIAN .. ORG DAH TAK PEDULI KORANG DAH .. PADAN MUKA .. SAMALAH DGN KETUA GAY TUA KORANG TU ..

Anonymous said...

spae ckp kt negara lain,,kalau buat demo kna pukul?? bro,,bykkn mmbace kayh,,kt Trafalgar square,,tauk x kt mne?? kt situ,,even mse parlimen tgh bsidang,,org demo kt luar dok kutuk2 pm gune hailer..KUTUK2 PM,,bkn turun bndera,,tp polis bt pe?? bdiri je,,tgk,,xde nk ganas2,,doiyh,,org msuk u,,blajar sungguh2,,cari ilmu,,dgr ckp lect,,org yg fikir smpit,,mmg cmtu r fikir,,msuk u ni sbnrnya lbih dri tu la bro,,mse kt u ni la kte kna blajar smue,,bukak mate,,bru la negara maju,bkn je nk politik..x kisah la sape yg mmrintah,,BN ke,,PKR ke,,PAS ke,,smue same je,,juz kte nk hak kte sbagai rakyat,,tu je,,

Kepala Otak Ko Dungu said...

Awat ler author ni BANGANG BIN GAMPANG.... ko ni MINDA KATAK, ko ingat kalo dah NAZAK tu mesti mati ker, ko x tahu ker Ajal maut di tangan Tuhan.... kalo mengikut perubatan pon mmg ada tahap2 dia... Kalo x tahu jangan ler komen author... Jangan ler ko tunjukkan KEBODOHAN ko ... Buat malu MELAYU jer yg Ilmu x sampai pon kemana TAPI nak komen kalah Medical consultant...

Anonymous said...

Kebangkitan mahasiswa konon pegh dah..

Anonymous said...

blog paling bangang.. klu mak bapak ko bace pon mak bapak ko malu ngan ko.... biar la die masuk hospital kerajaan pon... die ade hak... mak bapak die pon bayar segala cukai... ko ingat duit kerajaan dtg dr mane bodoh???? ko abis kan skolah dulu...

Anonymous said...

kesian puak penjilat jubo Anwar tidak boleh terima kenyataan... al fatihah...

Anonymous said...

blog ni paling power sbb buat puak al jubri kepanasan...

Anonymous said...

MEMANG BODOH.. PERANGAI MACAM SETAN.. SEKOLAH PON TAK ABIS LG.. MAKAN MINUM PON ORG SUAPKAN ADA HATI NAK MAIN POLITIK... AKU DR PART 1 SAMPAI GRAD TAKDE HAL PON DENGAN AUKU... BANGANG PUNYA BUDAK2 HINGUSAN... ROBOT MAT JUBOR!!!!

Anonymous said...

hahahaha..macamlah UMNO x da agen dalam universiti...yang aspirasi,apa gerak pengerak?.wakakka...ingat mahasiswa dah bodoh ke?dua2 mangkok.ko lagi dasyat kata dorang balaci anwar,yang ko?penjilat najib.dua2 sama.menyusahkan mahasiswa yang lain..shame on urself laaaa.. =)

Anonymous said...

goverment never have money... they borrow from bank,then they charge u with tax, and everything..so how we can say duit dari kerajaan?dan rezeki dari allah.. orang aspirasi nie,kat luar post2 hadis2,tunjik baik2,tapi talam dua muka.. aishhhh.malu malu malu. kerajaan yg patot disyukuri buka ALLAH..apalah korang2 nie..

Anonymous said...

mak ai..kat batu nisan ko letak lambang aper tuh? bende biru tuh ko nak bawak sampe mati? nnt tulis eyh wasiat nak letak kat batu nisan ko.. ko kapir ke? mane ko blaja nih lahanat? ko pegi blaja agama dulu..kono panah potir kang ko..the end ko yg padam..tq

Anonymous said...

lagi2 si adam adli tu.. menyampah betui la aku.

Dr Sofwan Albar said...

Tak baik sesama Islam doakan benda yang buruk. Islam tu didahulukan, parti politik tu dikendiakan. Di dalam kubur nanti Malaikat tak tanya nko orang BN ke Pas? Apa agama kamu dan siapa Imam kamu? Soalan basic tu ditanya dulu. I have reminded you guys, and dont tell Malaikat nanti that you have been warned.

bapak ANU said...

student paling bangsat kaki sondol serupa dgn ANUwarrrrr gayyy..muhahaha..kaki kulum batang..hakkk tuiii...

Anonymous said...

kalau kat negara arab,ko buat perangai mcm ni ,dah kena lenyek ngn kereta polis. kat c ni x sebrutal negara luar,bersyukur ler wei,polis malaysia terbaik d dunia menangani rusuhan.

ko nk banding sgt demokrasi luar negara,lancau ko bgtau aku negara mana yg paling terbaik d dunia?? britain?? arab? USA? Australia?? negara tu lagi teruk 100 kali ganda dr negara kita.racism n rasuah lagi kuat. lancau punya manusia,xbersyukur,ckp byk kuat komplain kaki penipu.

sebab tu cina tgu jer melayu ni jatuh,sebab diorang tau..org melayu ni kuat komplain bagai nk gila.

Anonymous said...

Inilah akibatnya mahasiswa dan remaja sekarang tak jumpa mesin kuda dan snooker center, klu mesin kuda ada lagi rasanya diorang takde nak pegi berdemo-demo nih, mesti diorang lepak kedai snuker atau kedai kuda jer... hahahaha..

Anonymous said...

ini contoh betapa ramai org melayu yg sedang selesa dgn kedudukan masing2..balaci2 kerajaan sedang sibuk makan duit, rakyat makin sengsara tp penyokong kerajaan masih butakan mata. kami mahasiswa terpelajar x kan terpedaya dengan agenda bodoh kerajaan lg...yg buta, yg tuli n yg menyokong kerajaan dalam blog nie sume blaja tggi ker???kalau blaja tggi x kn bodoh agi?? sebal...

Anonymous said...

lu igt lu bagus sgt ke anon 2:03 AM jilat jubo anuwar 24jam saja u oll...

Anonymous said...

aku dgr siswa bangang ni masing2 dapat bayaran dari anwar tiap2 bulan... darimana datangnya dana tu?

Anonymous said...

umnoPRONO kaki fitnah.... memang binasa kelak puak PRONO ni..

Anonymous said...

hahahaha...ingatkan orang tua2 saja dok main baring2 kat jalan.....orang muda pun sama....satu perkataan....BODOH....

Anonymous said...

aku ingat baring2 atas jalan ni kerja2 binatang macam lembu je tak pun babie....rupanya mahasisewel pro pakatan dan puak2 pakatan pun sama je dgn binatang 2 ekor tu suka baring atas jalan..BODOH

ZY said...

Perlu hapuskan pelajar yg menyalak menentang kerajaan!!ramai lgi anak bangsa diluar sana xdpt pluang utk belajar di IPTA..bgi pluang kpd mereka yg benar2 layak utk menuntut ilmu..mmg kau n mak bpak kau byar cukai n AKU pun byar,sampah mcm kau nie buat abes duit rakyat tanggung kau belajar.
N picture adam adli nie bersama anwar ibrahim suda tsebar luas di internet..apa agenda yg tselindung??fikir2kan..

Anonymous said...

Tengok mamat ni teringat cerekarama 'KEMATIAN' semasa perhimpunan BERSIH 2.0 di kuala lumpur tempoh hari... seorang berlakon mati akibat terkena bom asap dari pihak polis.. kemudian hidup semula pada sebelah petang... sama jer skrip nyer yer... pelakon jer & lokasi penggambaran jer berbeza... hahaha.. heboh satu malaya cakap polis ganas etc.... udah2 ler yop.. jgn jadi lembu tunggangan lagi.. pas diorg berkuasa miker juga yg ntah kemana.. bak kata org tua2, APA KATA KUKUR, NYIUR JUGER YG KRUP KRAP...!!!!

Anonymous said...

mak oi siannya kat org2 yg komen lg bodoh nak mampus. konon nak ckp org bodoh, korang tu plak sbnrnya tahap nak ckp bodoh pon jadik penghinaan kpd kebodohan tu sndiri.

- wei, ko idup kat kampung mana org kampung ko tak ajar ke nazak tu maknanya tahap serius dah hampir mati kalau ikut darjah kecederaan/penyakit. mmg la ajal maut tgn Tuhan, sbb tu kalau tak nazak pun boleh mati n kalau nazak pun mungkin tak mati. Tapi kalau org kampung ko call ckp "doh (nama timangan si bodoh kt kg dia), balikla. ketua kg kita dah nazak". ada beza tak dgn dia ckp "doh, baliklaa. ketua kg kita slsema". 2-2 pun boleh bawak mati kalo dah ajal, tp kalo ketua kg ko slsema, ko balik kg melawat dia ke?

- ni lagi satu nak ckp pasal byr cukai lak, alamak. abis ko igt aku ngan kaum kerabat aku tak byr cukai yg budak2 hingus ni boleh masuk universiti? apa ke jadahnya duit cukai aku byr tu diorg sesuka plak nak gi merusuh sana sini? apa ke jadahnya cukai yg aku byr supaya polis jaga aku ngan kaum kerabat aku tp tpaksa buang masa sbb ada budak2 bodoh mentah smua ni tak sedar dek untung? insaf2 la wei, cina india takde masa nak pegi demo sgala, bebudak dia smua bljr rajin2, keja besar2, pastu dok gelak tgk melayu bodoh mcm korang ni kecik2 dah sebok nak tunjuk bongkak. bak balik duit cukai aku.

- alo, kalo ngko tahap demo smpai pecah2 harta benda org, kat memana dlm dunia ni pon polis amik tindakan la. yg korang dok hina kutuk caci maki pm kat luar mahkamah la dlm ceramah la apa smua tu polis tak tahan ponnn? jgn munafik sgtlaa.

- tu satu hal lg, padan la muka kalo dah kurang hajar sgt pegi pwtc turunkan gambar najib. kalo ngko kt kg ngko turunkan gambar najib, ada aku kesah? ini ko masuk pwtc, dah mmg sah2 tempat umno, ko mmg takde otak la nama dia. apatah lagi org tu PM. ko cuba bandingkan, ada tak sesapa pegi turunkan gambar nik aziz kat kelantan? takde kan. maknanya walau tak sefahaman mana pun, takde org umno yg sebodoh korang taktau nak hormat pemimpin wpun pemimpin dr parti lain. MB Nik aziz di kelantan tetap org kelantan respect tak kira umno ke pas ke. pangkah undi lelain nak buat cmne, dah paham lelain, tp takde sampai nak tak hormat org.

- oh ya aku lupa nak state, sbb2 nya ialah org pas pon mmg tak buat keja bodoh tahap korang ni. lain ideologi dgn umno pun, tp org pas ada otak gak, perjuangan jelas, adab tak seteruk korang parti gay tua nih. dahla takde perjuangan, semata2 jadi keldai je laa.

Anonymous said...

blog mamcam babi

JAKA said...

kenyataan paling bodoh umno ni :

lawan kerajaan tapi masuk hospital kerajaan.

bn dah nak pupus pun MASIH TAK FAHAM BEZA PARTI DGN KERAJAAN.

UMNO IALAH PARTI SEUMPAMA PEMANDU KERETA YG SEDANG MABUK DAN MEMBAHAYAKAN PENUMPANG.

KERAJAAN UMPAMA KERETA YG DIPANDU PEMANDU.

umno masih bodoh tk tau beza kenapa? SEBAB PEMIMPIN UMNO HANYA MENGAJAR PENYOKONG MEREKA LIWAT LIWAT LIWAT DAN SEX SEX SEX .

Lembu betul umno ni...malah lebih hina dari itu lagi.

Anonymous said...

memetik antara komen diatas....
kt luar negara dorg demo maki2 PM tgh bersidang..ok fine..leh terima la..

si adam adli nie bedemo tgh2 mlm bro..new year lak 2...cuti bro...orang pun xde...logik ka....

mungkin adam adli hanya mengikut skrip yg diberi oleh mentornye utk meraih simpati rakyat...

last2 sume jd rubish...sakit lg ade..

-eagle eye-

pkr bone toad said...

masa demo tu dia pakai jam uk wakakaka

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates