Monday, January 21, 2013

1 Anwar Ibrahim Dapat Malu Besar Apabila Tersalah Tweet! #UiTM #Lendu


Ketua pembangang Anwar Ibrahim termalu besar apabila beliau tidak dapat membezakan tweet handle milik Harian Metro (ori) @hmetromy dan akaun parodi Twitter – Marian Hetro @mhetromy. Yang kelakarnya Anwar siap reply tweet Marian Hetro... Wahahaha.... baru tulis satu para dah pecah perut.. gelak terguling-guling atas meja! Bikin panas laaa Anwar Ibrahim ni....



Mynewshub - Nampaknya…dari sesuatu yang menyeramkan…isu hantu dan kes rasuk di UiTM Lendu, Melaka sudah ada sedikit unsur-unsur lawak politik.

Bila sebut hantu…dan dipolitikan…sudah tentu ada yang akan melawak dengan mengaitkan aspek pengundi hantu.

Itulah yang berlaku apabila sebuah akaun parodi Twitter – Marian Hetro ?@mhetromy cuba melawak kes rasuk di UiTM Lendu dengan menggunakan status berikut:

PRU13: Bersih mahu SPR siasat dakwaan pengundi hantu di UiTM #Lendu.


Hashtag yang digunakan adalah #Lendu yakni salah satu hashtag yang trending beberapa hari lalu ketika UiTM di Melaka itu dikatakan dilanda kes histeri dan rasuk seperti yang dilaporkan Mynewshub.
(Baca: Kisah Rasuk UiTM Lendu Trending Di Twitter)

Yang lawaknya…Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memiliki hampir 233,000 pengikut di akaun Twitternya, memilih untuk respon kepada dakwaan yang dibuat @mhetromy apabila ada pihak mention tweet itu kepada beliau.

Gaya bahasa siap ada ! …macam marah aje…cuba tengok:


Mungkin Anwar ingat ia adalah tweet akhbar terkuat negara ini, Harian Metro kot.

Sabar datuk seri…kalau ada hantu kat UiTM Lendu pun…mungkin diaorang pun tak faham RCI dan Pati kat Sabah itu apahal. Pasal hantu tak perlu hendak pohon Mykad…

Sebagai seorang yang bercita-cita besar nak jadi Perdana Menteri, tak perlulah respon kepada akaun parodi dari ratusan ribu akuan yang menjadi pengikut datuk seri.

Punya ramai-ramai…boleh yea datuk seri respond pada lawak pengundi hantu dan hantu UiTM Lendu…

Menarik jugaklah bila Anwar Ibrahim pun boleh terpalit sikit isu hangat rasuk di UiTM Lendu….

1 comments:

hassan said...

dia pun kadang2 kena rasuk juga...

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates