Thursday, January 24, 2013

9 Harun Din Akan Meninggalkan PAS?


PANAS! Menurut sumber, Prof. Dato' Dr. Harun Din dikatakan telah menolak pencalonannya sebagai calon Pas pada pilihan raya umum akan datang.

Walaupun belum dipastikan kesahihannya, sumber menjelaskan, Harun Din juga menolak untuk terlibat sebagai jentera Pas pada kempen pilihan raya akan datang.

Jika benar, keputusan itu sudah pasti memberi sedikit tekanan kepada jentera Pas Perlis bagi menghadapi PRU-13.

Khabar angin mula bertiup kencang apabila Harun Din dilihat tidak aktif dalam aktiviti parti melainkan hanya hadir di dalam mesyuarat Majlis Syura Pas sahaja.

Perubahan itu dilihat bermula sejak pemilihan parti yang lepas. Ini mungkin berkait rapat dengan keputusan pemilihan yang tidak berpihak kepada golongan ulama di dalam Pas.

Harun Din juga dikatakan menolak sebarang undangan untuk berceramah di dalam program yang dianjurkan pakatan haram. Sebaliknya hanya berceramah jika tiada unsur politik.

Sumber: Shah Alam Rebels

9 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah... Syukur kehadrat Allah swt.. Demi Agama yg maha suci, itu lah keputusan yg terbaik buat org berhati mulia spt Dato Harun Din.. Dunia hanya sementara... Ingatlah... DaPigs musuh Islam yg nyata...

Anonymous said...

Alhamdullilah... semoga akan ada ramai lg pemimpin PAS yg akan mengikuti jejak langkah Dato Harun Din... Takbirrrrr!

Anonymous said...

Alhamdullillah. Saya ingat lagi, datuk kata di rumah dia masa dia kata nak masuk PAS.. Dia masuk PAS kerana dia percaya dgn masuk PAS dia boleh tegur UMNO. Tapi nampaknya PAS yg kena tegur fasal akidah. Keluarlah Datuk dr PAS yg hanya memecahbelahkan ummah je tu..

Anonymous said...

korang ni blum apa2 lg dh seronok sngt mendengar ckp kaki kelentong ni.Dia sndri tk pasti sahih ke tidak cerita ini.Semasa Dato Harun Din di fitnah oleh Madey,siapa dr UBN yg membela dia.Tk kn le DDHD dh lupa perbuatan Madey kot.

Anonymous said...

Aik bro..jgn nak mengelabah sgt..haha..sudah2 la tu..sama la kite kluar dari PAS..slgi pas dlm PR..x sgup aku mlihat PAS di keldaikan oleh DAPig...kluar dr pas x semestinye ko msuk BN..PAS skrg hnya memperjuangkn kedudukan dan pangkat..x mmperjuagkn ISLAM dr mtlmat asal ..dlm manifesto PR lgsung tiada mnyentuh soal huduh..ak kmbali mnyokong pas bila kluar dr PR!!! TAKBIRRR

Anonymous said...

alhamdulillah kiranya benar. mungkin Allah telah berikan petunjuk. juga, jika ianya benar diharapkan Datuk Harun tidak melibatkan diri dalam politik dan diberikan tumpuan kepada dakwah. semoga berita yang dipaparkan ini benar benar berlaku.

pyantrl said...

bangga sanggup bagi laluan pada orang lain yang lebih jujur adil bukan perasuah pemakan harta rakyatpenjual tanah org melayu

Anonymous said...

Alhamdulillah jika benar. Semakin ramai orang sudah insaf bahawa PAS bukan parti yang mendokong Islam sebenar. Sebaliknya hanya menjadi kaldai tunggangan DAP dan PKR

Bior Benor

Anonymous said...

Alhamdulillah...kalau beliau meninggalkan PAS lebih baik menyumbangkan bakti di dalam NGO yang memperjuangkan Islam yang sebenar-benarnya tanpa mempunyai agenda politik. Baginda Rasulullah SAW memperjuangakan untuk mendapat kuasa politik adalah semata-mata untuk mendaulatkan syiar Islam.

Tetapi sekarang kuasa politik diperjuangan semata-mata untuk membalas dendam dan memperjuangan agenda peribadi.

Almarhum Datuk Ustaz Fadzil Nor pernah mengkiaskan kata-kata ini kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa beliau mengistiharkan diri untuk meneruskan perjuangan di dalam UMNO

"Kalau Ante nak cuci tong taik, jangan masuk dalam tong taik, nanti Ante akan terkena taik, kalau nak cuci tong taik, lebih baik duduk du luar tong taik, sekurang-kurangnya tak akan kena taik, kalau nak kena pun percikan taik"

Didoakan semoga Allah membuka pintu hati dan memberi petunjuk kepada jalan yang lurus dan jalan yang diredhaiNya kepada Yang Berbahagia Datok Dr Haron Din untuk keluar dari tong yang sudah mulai penuh dengan taik.

PAS berada di ambang kehancuran akibat daripada nafsu serakah dan termasuk perangkap akibat daripada kejahilan daripada permainan serta percaturan politik.

Amin Ya Allah....Amin Ya Allah...Amin Ya Rabilalamin...

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates