Wednesday, January 16, 2013

Kalimah ALLAH : Media Pakatan Buka Ruang Serang PAS



Petikan dari blog Suarajagat - Keputusan Majlis Syura Ulama’ PAS tidak membenarkan Kalimah ALLAH digunapakai oleh masyarakat bukan Islam (non-muslim) di Malaysia menerima pelbagai reaksi dari kalangan bukan Islam dan juga penyokong-penyokong Pakatan Rakyat. Mereka menganggap PAS sebagai sebuah parti lidah bercabang. Seterusnya klik pada tajuk entri....
Ada juga yang menyebut ‘Anything But PAS/ Asalkan Bukan PAS (ABP)’ sepertimana laungan ‘Asalkan Bukan UMNO/ Anything But UMNO (ABU)’.

Sebagai seorang Islam, sudah pasti kita akan menyokong pendirian Majlis Syura Ulama’ PAS dan menentang sesiapa sahaja yang menyokong kemahuan pihak Kristian menggunakan kalimah ALLAH sebagai terjemahan kepada God/ Lord. Penentangan ini tanpa mengira sama ada individu tersebut seorang pimpinan/ ahli PAS, pimpinan/ ahli PKR, bekas mufti atau kalangan ustaz selebriti.

Berikut SJ paparkan beberapa reaksi terhadap keputusan Majlis Syura ulama’ PAS yang disiarkan di MalaysiaKini (untuk bacaan lanjut klik : http://www.malaysiakini.com/news/218949dan http://www.malaysiakini.com/news/218948) :

Antara tercatat dalam komen-komen tersebut ialah :





Golongan bukan Islam juga menyatakan Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta beberapa pimpinan/ ahli PAS lain yang memenangi pemilihan dalam parti sebagai ‘so-called liberals’, kerana sebelum ini menyokong kalimah ALLAH digunakan oleh mereka :



Baca juga statement berikut yang menganggap Majlis Syura Ulama’ PAS sebagai idiots :



PAS dikatakan sebagai double talk atau lidah bercabang :




Mereka juga bersedia membuang PAS dari Pakatan Rakyat sekiranya telah berjaya memerintah negara!



Penyokong Pakatan Rakyat berkata ‘Asalkan Bukan PAS/ Anything But PAS (ABP)’ :



Kalimah Allah Diperjudi Untuk Jadi PM

No comments: