Friday, February 1, 2013

Hannah Yeoh Gagal Menjadi Wakil Rakyat Subang Jaya


Salah laku Hannah Yeoh telah banyak dibongkar. Salah satunya berkenaan peruntukkan membaiki jalanyang telah diberikan kepada Hannah Yeoh Adun Subang Jaya untuk menjaga kebajikan penduduk Subang Jaya namun atas salahguna kuasa adun DAP yang lalai menjalankan tugas maka jalan-jalan di sekitar penyeliaan MPSJ tidak dijaga dengan sebaiknya. Kejadian jalan rosak, lampu jalan tidak berfungsi masih terus berleluasa. Dan salah seorang mangsa adalah seorang warga emas koma selama seminggu selepas terbabit dalam kemalangan di Persiaran Lestari Perdana, dekat Sri Kembangan.

Hakikat bahawa Hannah Yeoh hanya sekadar menjalankan tugas adun dengan berfungsi sebagai penulis di beberapa akhbar seperti STAR semata-mata ingin membina reputasi palsu di mata masyarakat Subang Jaya. Rakyat Selangor dibohongi seolah-olah Hannah Yeoh ini telah menjalankan tugas dengan cemerlang melalui propaganda penulisan beliau sedangkan hakikat sebenarnya tiada apa-apa pembaharuan dan pembaikpulihan yang Adun Dap ini jalankan. Begitu juga dengan propaganda yang mereka jalankan di blog-blog dan akhbar Cina di mana mereka telah suap secukupnya editor dan kakitangan untuk mengeluarkan berita palsu mereka. Kenyataan sebenarnya yang menjadi ukuran adalah MANIFESTO PRU12 dimana kurang dari 25% janji dapat mereka tepati kerana semua adun pakatan haram Selangor tidak menjalankan tugas.

Namun begitu pembohongan Hannah Yeoh di media sosial akhirnya terbongkar. Bagi menjaga reputasinya Hannah Yeoh sanggup “block” dan delete postingnya sendiri yang telah terbongkar. Itu yang kita tahu. Saya yakin banyak lagi perkara yang kita tidak tahu telah dimanipulasi oleh Hannah yeoh. Saya juga percaya segala kejahatan Hannah Yeoh bakal dibongkar dalam sedikit masa lagi.


1) @jasmeenz (seorang pengundi di kawasan Subang Jaya) tweet :

2) Ini pula reply Hannah Yeoh kepada pengundi tersebut :


3) Hannah Yeoh ‘deny’ kenyataan @jasmeenz dengan mengatakan beliau TIDAK PERNAH kata(memberi arahan) sebegitu ..Adakah @jasmeenz menipu?? Ini pula gambar yang dimuatnaik oleh seorang lagi rakan Twitter @seademon (juga pengundi di DUN Subang Jaya.

klik untuk imej jelas

Jadi siapa menipu?? Pengundi/Rakyat atau ADUN?

Apabila mereka sambut pendedahan @seademon , Hannah Yeoh telah bertindak ‘block’ mereka :




Persoalan kini mengapakah Hannah Yeoh “block” mereka yang berjaya membongkar penipuannya. Penakut kah dia? Namun apa yang pasti keburukkan Hannah Yeoh telah berjaya dibongkar satu persatu. Kejahatan yang dilakukan Adun Subang Jaya ini tak mampu terus disorokkan lagi. Bangkai gajah tetap akan dihidu juga akhirnya.k block ?kerana dilodeh??

Bukan sahaja block, Malahan Hannah Yeoh juga juga bertindak memadam tweet yang dihantar beliau…

aduuih! mana hilangnya tweet tu?


Hannah Yeoh tidak dapat menerima kritikan dan tak berani bertanggungjawab atas kesalahan diri sendiri lalu bertindak menyekat sesiapa sahaja yang menyoal beliau…

contoh tweet Hannah Yeoh yang ‘hilang’ dari timelinenya.

Timestamp tweetnya di bawah ialah 7.42pm, 23 Nov 2012.

Dia mendakwa sepanduk-sepanduknya “mysteriously removed” dan kemudiannya membayangkan benda itu dicuri.



Di bawah ialah screenshot aliran timeline bagi suapan Twitter Hannah Yeoh (23 Nov). Tweet yang di atas sudah dipadamkannya.

Komen oleh @mengoyee pada pukul 11.46 malam sebenarnya adalah tweet balas kepada tweet ‘hilang’ yang dibuat Hannah beberapa jam awal pada hari tersebut.



Sidang Dun Mac 2012

Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh (DAP) sedang melayan facebook ketika dewan bersidang

Kalau dulu Yang Berhormat “Righteousness exalts a nation” (cogankata blognya) itu pernah menyalahkan Najib waktu dia dirakam CCTV sedang sibuk mengFacebook ketika DUN bersidang, kita boleh menjangka kali ini dia mungkin akan salahkan “kesilapan teknikal” Twitter pula.

Sama sepertilah yang telah berlaku dalam pengiraan undi pilihan CEC partinya.

Eh, eh, “mysteriously removed” juga kah?






Kesimpulannya Hannah Yeoh ini Adun Media Sosial di alam maya sahaja. Dia tidak mampu menjadi wakil rakyat untuk penduduk Subang Jaya.




-Selangordaily

No comments: