Friday, March 1, 2013

30 Abby Abadi Tolong Tutup Mulut, Tak Perlu Jadi Heroin Lahad Datu...


Si janda Abby Abady cuba menarik perhatian umum dengan mempolitikkan insiden yang belaku di Lahad Datu hari ini... Si janda meletakkan segala kesalahan dibahu kerajaan walhal segala keputusan yang dibuat oleh kerajaan bertepatan dan bersebab untuk mengelakkan pertumpahan darah...

Malah si janda bersama Kit Siang dan Tian Chua cuba merendah-rendahkan semangat pasukan keselamatan serta anggota polis, selain berusaha memutarbelitkan kenyataan sebenar yang berlaku di Lahad Datu.

Si janda seolah-olah menutup mata dengan usaha dan pelbagai cara, kaedah telah digunakan oleh pihak kerajaan, antaranya melakukan rundingan demi rundingan dengan ketua penceroboh bersenjata bagi mengelakkan sebarang perkara yang tidak diingini berlaku. Tambahan sekiranya isu ini tidak ditanggani dengan cara yang berkesan, ia boleh mengugat hubungan dunia hala antara kerajaan Malaysia dan Filipina.

Namun semua pendekatan telah diambil untuk mengelakan pertumpahan darah, namun pihak penceroboh tetap berkeras dan enggan menerima keputusan kerajaan. Kerajaan sebelum ini bertegas meminta mereka pulang ke negara asal sekaligus menghormati kedaultanan sesebuah negara.


Seharusnya si janda dan puak-puak pembangkang yang bangsat ini memberi sokongan kepada anggota-anggota yang terlibat dan bersimpati dengan mereka yang terkorban dalam insiden ini bukannya kutuk dan menyalahkan mereka..


Penyebaran berita secara tulus dan tiada rahsia seperti yang didakwa oleh si janda.... kepada si janda... kalau tak tahu apa-apa tolonglah tutup mulut, tak perlulah jadi heroin Lahad Datu... Ini bukan lakonan...

Penceroboh bersenjata di Lahad Datu, Sabah telah terlebih dahulu memulakan serangan terhadap pasukan keselamatan Malaysia apabila mereka mara 1.5 kilometer dari tempat mereka berkampung sebelum ini.

Perdana Menteri telah memberi mandat kepada Ketua Polis Negara dan Panglima Angkatan Tentera untuk mengambil sebarang tindakan terhadap kumpulan penceroboh bersenjata itu dan tiada kompromi lagi.

30 comments:

Berita dari gunung said...

Alfatihah untuk pejuang bangsa, agama dan negara yang terkorban. Moga negara ini kekal terpelihara.

Cuma ramai rasa terkilan dengan ulasan Lim Kit Siang, Tian Chua dan Anwar Ibrahim yang sangat mendukacitakan. Mereka memberi gambaran seolah seperti pemancing yang berdiri atas tebing sungai melompat riang ria kerana umpan anak ikan Sulu telah mengena dan meregut insang anak Melayu!!!

Anonymous said...

kalau dia nak tau berita, suruh dia baca laporan dari pilipina.....sanggup terima tak. bukan utusan, bh atau tv3. kalau tak puas hati, saman suratkhabar pilipina tu.....

Anonymous said...

ustaz maggi capi populuri untuk wakil calon

Anonymous said...

betina gila ni apa cerita? pantat dah kering ke cakap macam sial. nuar dan dap babi mesti di pancung. kalau lepas pru ni huru hara kata serbu mereka dengan parang dan buluh runcing

Anonymous said...

Biasa la anjing pkr. Tak ada rasa hormat. Org kalauu tak ada akal mcm korang ni tak layak perintah negara . Cuba pikir kalau kita yg serang. Ya memang isu pencerobohan akan tamat segera tetapi akan dtg la pulak isu2 lain . Nanti kata tak berperikemanusiaan la pulak. Compom2 kena kecam 1 dunia. Pkr ni tau mencaci aje. Abby nasihat dr saya kalau dah bertudung dan join pas tak semestinya diri tu dah sempurna. Ingat la kalaukita buat fitnah apa dosa nya. Tanya2 la org yg mengelar mereka alim ulama yg berada di sisi kamu.

Anonymous said...

RCAbby sekolah tak tggi belagak pasal politik..Rumah tangga huru hara sampai kena cerai..nak ceramah pasal politik...Sedar diri lah..Layak lah Abby bergaul dgn babi2 DAP tu...dah memang perangai babi2 tahu sondol jea..Tak salah lah NORMAN ceraikan betina babi nie...Bila PR kalah nti betina babi entah lari kemana...

Anonymous said...

Alfatihah dan Takziah kepada keluarga anggota polis yang terkorban. Apapun puak2 pembangkang saperti Abby ni bercakap memang tak guna akal,apa pemimpin dia cakap dia sokong je.....kalau nampak anjing berak tepi jalan pun nak disalahkan kerajaan Barisan/Umno!

memei said...

Alfatihah kepada kedua anggota polis yg terkorban dan takziah kepada keluarga2 mereka.

Sijanda nih ingat dia heroine filem Hindustan gamaknya, nak tunjuk macam dia serba serbi tau... sudahlah Mak Jan oiii, kalau kau diam dan tutup mulut kau atas bawah lebih baik dari bila ko bukak mulut kau yg asyik menampakkan kebodohan taraf maxima diri engkau....nilah jadinya meroyan bila xdapat batang..ooppssss I mean bila mulut bawah kau dah xlaku, sebab apa? Sebab celupar sgt tuh fasai batang yg ada tinggalkan... Duhai Mak Jan Abby, tolonglah zip mulut kau tuh dari terus2an menunjukkan kebodohan diri kau sendiri!

Anonymous said...

kalau dah otak nak sgt menjadi pemerintah.semua perkara nak dijadikan isu politik.tak tahu hormat akan perasaan angota keluarga yg terkorban mahu pun yg sedang bertugas.laknat pakatan rakyat

anak melayu said...

abby tu bangang tahap gaban..baru masuk pas dua tiga hari dah nak cakap pasal politik...hal keselamatan negara pun nak dipolitikkan memang jenis lama tak kena jolok sebab tula meroyan tak tentu pasal........

Anonymous said...

Alfatihah buat keluarga pejuang negara. semoga mereka tergolong dalam golongan yang mati syahid.untuk saudaraku yang memberi komen.biarlah kita brcakap seperti orang malaysia yang kaya sopan santunnya. kalaupun ya, yang sebenarnya tidak perlulah sehingga mencaci orang lain. kes lahad datu adalah kes maruah kita rakyat malaysia dan negara. biarlah orang yang arif menyelesaikannya. sedarlah sebarang percakapan kita yang melampau-lampau akan menunjuk kebodohan kita sendiri.apa yang perlu kita lakukan sekarang ialah berdoa agar negara kita mendapat rahmat. dalam kes ini janganlah kita meluahkan simpati atas dasar fahaman politik kita.tidak perlu begitu.sejarah dunia telah membuktikankan. kejatuhan sesebuah negara atas sebab sikap dan fanatiknya seseorang dalam mencapai matlamat hidup.bercakarannya kita rakyat malaysia akan mengundang padah kepada negara tercinta ini.saudaraku, bercakap biarlah kita beralas. kalau mereka celupar,tidak semestinya kita mengikut rentak.Percayalah, org lain akan tertawakan kita kerana kita juga serupa dengan siapa yang kita kata.

Anonymous said...

Salam takziah dan Al-Fatihah buat pejuang negara..
Kalau periksa pun tak pas ada hati masuk pas,kepala dah bertutup mulut ternganga cakap pakai lepas..nampaklah kebodohan yang tak terbendung lagi..dengan hati yang tak sabar dah tutup rambut rasa diri dah begitu sempurna..,mana harga diri awak konon nk jadi perempuan solehah..baik awak tutup mulut tambahkan ilmu, awak bukan ahlinya nak komen itu dan ini...mulut busuk mcm bangkai..hati awak panas tak terkawal..malu lah ..memey pun lagi sopan dari awak

Anonymous said...

bangang punya pompuan! sekarang ni bukan masanya mo berpolitik!! kami rakyat sabah risau dgn situasi ini..

Anonymous said...

Harap si janda tu baca tulisan ini........padan lah dia dicerai kan dan dah jadi janda,...sebab mungkin dia tak pandai nak jaga mulut atas an mulut bawah.... Bawah tu lagi cilaka.....

Anonymous said...

janda ni patut dikerat 18 macam mona fendi buat dulu. Tak berbaloi lepaskan dia ni hidup atas bumi malaysia ni. Senang ke sana sini mencaci memang betina sial....

Anonymous said...

tahut abby tgh lalok heroin kot time ni...

Anonymous said...

Bukan mulut dia yang bercakap, tapi burit dia yang bercakap...

Anonymous said...

Betina gila. Dah gila mana ada akal so tweet merapu sepanjang masa.

Anonymous said...

Abby jumpa aku lah kalau dh gian sgt..aku rasa aku boleh kasi dia puas punya baru dia diam..luv u abby dari abng bangla

Anonymous said...

Patut lah norman ceraikan dia. Mulut capoi celupaq ya robbi. Mana2 suami pun tak tahan mulut bini mcm ni.

Anonymous said...

Abby..mai kt Abg..abg tau abby dh lame tak dpt kemut btg peliaq yg strong&panjang...ni no fon abg 0146015060..call anytime

Anonymous said...

Klu dok kt rumah ckp mcm2 kt atm dgn pdrm babi hutan pon bleh ckp.cuba pegang senjata pi lahad datu rasa mcm mn keadaan baru tau susah ke senang.klu negara dh kucar kacir mcm kt iraq pi pasar pon kna bom rakyat nak ke mcm 2.negara aman pon bebel,negara perang pon bebel.pi palestine baling batu kat askar israel dlu nak tau berani ker tak.di palestine ibu-ibu yg kematian anak ditangan israel lagi suka klu anak dia pegang senjata menentang israel,siap bg semangat lagi.hidup pejuang negara.jasa mu disokong hingga keakhir rakyat.hidup PM kami sentiasa menyokong tidak kira susah atau senang.

Anonymous said...

inilah dia tanda-tanda perempuan akhir zaman. perempuan syaitan!!

rxeroses said...

memang dah ajaran PAS macam tu pada pengikut2nya,hina,kutuk,fitnah,kafir mengkafir, luar suci tapi hati longkang!. buat pa nak sakit hati dengan org yg berpenyakit hati mcm ni. terang2 nak provoke kasi semua org undi PAS la kununnnnnn! yela, PAS kan baik, adil dan betindak dgn pantaas.haha! phuiii!

Anonymous said...

Ustazah ni memang hebat ilmunya melebihi ilmu yg ada pada Dr Hassan Ali dan Ustaz Nasha. Sebab tu PAS takmheran dgn penyingkiran dua org pemimpin tersebut kerana ketiadaan 2 pemimpin hebat ini boleh diisi dgn hanya seorangg ustazah Abby.

Anonymous said...

kalau gersang memang cam tu

Anonymous said...

Salam..lain kali jangan cakap pkai lutut sis..biar pakai otak..xpasal2 hang ckp cmtu kt wira2 negara.. Klu xda wira2 ni, silap2 semenanjung pun kena tawan..nak2 plak hang kena kawin ngn sultan sulu..pergghh..ucapan takziah kt famili wira2 negara..moga roh mereka dicucuri rahmat..

Anonymous said...

Abby Ababi patulah Norman ceraikan kau memang perangai kau tak senonoh-diharap isteri Norman iaitu Meme berhati hatilah dengan betina ni.Macam mana mulut dia macam tulah puki dia-jalang sundal yang dilatih olih PAS, PKR dan DAP untuk menjadi sundal politik FUCKATAN

Anonymous said...

ramai org percaya peristiwa 9/11 adalah konspirasi dari US.tidak mustahil juga kalau kes di Lahad datu adalah satu konspirasi dari pihak terterntu. entah2 najib ngan anwar ni sama2 terbabit demi kepentingan politik mereka.

heran juga bila 3 perdana menteri malaysia bermula dan Tun M sehingga Najib mempunyai masalah untuk menghapuskan seorg musuh bernama anwar? - anwar ni hebat sangat k.

Anonymous said...

pesan kat abby ape name die?abby ababi kan?bagi tumbuh dulu bulu kening tu habis2 baru berdakwah..die tak tau ke haram cukur kening?

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates