Sunday, March 17, 2013

PM Lawat Keluarga Allahyarham Koperal Azrul

Perdana Menteri, Najib Tun Razak dan isteri, Rosmah Mansor beramah mesra bersama Sa'adiah Md Amin (kanan), ibu kepada Allahyarham Koperal Mohd. Azrul Tukiran ketika menziarahi keluarga Allahyarham di Kampung Rantau Panjang, Klang hari ini. Turut kelihatan bapa Allahyarham, Tukiran Ahmad (dua, kiri).

Koperal Azrul dalam kenangan...
Al-fatihah...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menziarah keluarga Koperal Mohd Azrul Tukiran, yang terkorban dalam insiden tembak-menembak di Kampung Seri Jaya, Simunul, Semporna, Sabah pada 2 Mac lepas, di Kampung Rantau Panjang di sini.

Najib, ditemani isteri Datin Seri Rosmah Mansor, turut menyampaikan bantuan berjumlah RM20,000 sumbangan Yayasan Kelana Ehsan kepada keluarga Allahyarham.

Beliau dan isteri kemudian menghadiri Perhimpunan Barisan Nasional (BN) Pilihan Rakyat di Padang SMK Meru, kira-kira 25 kilometer dari kampung itu.

Sementara itu, bapa Mohd Azrul, Tukiran Ahamad berkata Perdana Menteri menasihatkan mereka sekeluarga supaya bersabar kerana perkara yang berlaku tidak diduga dan memberi jaminan akan memberikan segala bantuan yang dijanjikan.

Tukiran, yang melahirkan rasa terharu dan terima kasihnya atas kesudian Perdana Menteri berkunjung ke rumah mereka, turut berkata Najib juga bertanya berkaitan arwah dalam kunjunan singkat itu.

Sementara itu, ibu Mohd Azrul, Sa’diah Md Amin berkata mereka sekeluarga reda dengan apa yang berlaku dan tidak akan menghalang jika ada anak dan cucunya yang berhasrat menyertai pasukan keselamatan.

Ini adalah kali kedua ibu bapa Mohd Azrul bertemu Perdana Menteri, pertama kali semasa menyambut ketibaan jenazah Allahyarham di Pangakalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang pada 4 Mac lepas.

Mohd Azrul dari Pasukan Gerakan Am (PGA) Tawau adalah antara enam pegawai dan anggota polis yang terkorban dalam serangan hendap sekumpulan pengganas bersenjata di perkampungan air itu pada 8 malam 2 Mac lepas.

Sementara itu, penduduk kampung menamakan jalan masuk ke rumah keluarga Allahyarham sebagai ‘Jalan Wira Negara Koperal Azrul’.

3 comments:

Anonymous said...

Kerana kerakusan gerombolan si Ajip lah utk berkuasa maka anggota keselamatan terkorban. Mereka yg membuang NAJIS, orang lain yg kena bersih. Memang LAHANAT manusia macam ni.

Anonymous said...

Beristighfarlah wahai saudara. Kenapa bersangka buruk

Anonymous said...

Tanya si Ajip....siapa yg kencing orang sulu?