Wednesday, March 20, 2013

Disebalik Cerita Anwar Sibuk Nak Memuji Dan Pengganas Sulu Lebih Kejam Dari Komunis


Entah apa mimpi Anwar... Tiba-tiba saja selepas 15 hari Operasi Daulat dilaksanakan bagi membanteras kumpulan pengganas di Lahad Datu, Sabah yang turut mengorbankan anggota keselamatan, Anwar Ibrahim akhirnya memuji langkah yang dilakukan pasukan keselamatan.

Ketua Pembangkang berkata pada mesyuarat khas pakatan pembangkang hari ini turut menyatakan sokongan terhadap langkah yang diambil oleh pasukan keselamatan.

Emmm..... Selama ni Anwar dan rakan sekutunya buat apa? tidur ke? Dah puas kutuk-kutuk baru nak sedar... Sudah la... Tindakan Anwar ini merupakan penyebabkan rakyat akan menolak puak pembangkang di PRU13.

Usahlah kita sebagai rakyat Malaysia mengikut perangai pemimpin puak pembangkang yang sering kali menghina dan memperlekehkan jasa anggota keselamatan kita.

Di bawah laporan dari Sinar Harian yang memetik pengganas bersenjata selatan Filipina lebih kejam daripada komunis yang pernah menyerang negara kita.

Kalau masih ada lagi puak pembangkang yang hendak menghina dan memperlekehkan jasa anggota keselamatan kita, aku tak tahu lah apa nak cakap....


Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib, dengan riak wajah yang sentiasa tenang menyifatkan pengganas bersenjata selatan Filipina lebih kejam daripada komunis yang pernah menyerang negara.

Melihat tindakan yang tidak berperikemanusiaan dilakukan terhadap anggota dan pegawai polis semasa operasi mengesan mereka di Kampung Simunul, Semporna 2 Mac lalu, beliau tidak dapat menggambarkan betapa kejamnya pengganas itu.

Sungguhpun begitu kami yakin semangat anak buahnya langsung tidak pernah pudar untuk memastikan pengganas berkenaan gugur dari setiap inci permukaan bumi Malaysia.

Beliau yang pernah terlibat dengan operasi membanteras komunis di Raub, Pahang yakin pasukan keselamatan akan menumpaskan pengganas walaupun tidak menetapkan tempoh masa tertentu.

“Cuba lihat apa dilakukan oleh mereka ini, lebih kejam daripada komunis!” Nada suaranya teras menyatakan kepada kami dalam pertemuan di Felda Residen Sahabat, semalam.

Difahamkan, anggota keselamatan yang maut di Kampung Simunul, Semporna 2 Mac lalu dibunuh kejam.

Mereka yang terkorban adalah Asisten Superintendan Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin Daud di Kampung Tanduo.

Manakala di Semporna adalah Superintendan Ibrahim Lebar, Deputi Superintendan Micheal Padel, Sarjan Mejar Baharin Hamit, Sarjan Mejar Abd

Azis Sarikon, Sarjan Salam Togiran dan Koperal Azrul Tukiran.

Dua lagi adalah Koperal Ahmad Hurairah Ismail di Kampung Sg Nyamuk dan Koperal Ahmad Farhan Roslan dalam kemalangan jalan raya di Jalan Lahad Datu - Cenderawasih.

Beliau berkata, gugurnya 10 wira negara dalam Op Daulat langsung tidak mematahkan semangat anak-anak buahnya dan pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

"Kami yakin dapat menyelesaikannya kerana kawasan pengganas telah dikepung pasukan keselamatan," katanya.

Sebelum ini, Hamza juga menegaskan, pihak berkuasa tidak sekali-kali mempercayai apa yang ditawarkan Azzumudie Kiram, katanya, “Sejak hari pertama kami tidak mempercayainya.”

1 comment:

Anonymous said...


Emmm..... Selama ni Anwar dan rakan sekutunya buat apa? tidur ke?

Bukan tidor ... tapi mencari angle nak spin pusing-pusing ... bila teringat PRU13 maka TERPAKSA lah sokong PDRM+ATM.

Matlamat mereka berbeza.