Thursday, March 21, 2013

Cubaan Desperado PKR Untuk Kaitkan Penceroboh Sulu Dengan UMNO...


Kalau terdesak sangat tak perlulah begini.Rafizi Ramli,Pengarah Stratejik PKR bersusah payah hendak buktikan konon pencerobohan gerombolan bersenjata Sulu ada kaitan dengan UMNO.

Beliau mengadakan sidang akhbar di ibupejabat PKR dengan membawa keluar salinan dokumen untuk tunjuk ketua penceroboh, Azzimuddie Kiram pernah menjadi Pegawai Pentadbir Muda (ADO), di Pejabat Daerah Kudat pada tahun 1975.

Salinan dokumen berkenaan adalah senarai Kakitangan 1975, Perkhidmatan Awam Sabah seperti yang disimpan di Jabatan Arkib Negara Sabah.

Dokumen itu catat Azzimudie dilahirkan pada 24 September 1941.

Sebenarkan spekulasi mengenai Azzimudie kemungkinan pernah jadi ADO di Kudat sudah dilaporkan oleh media tempatan kebelakangan ini.

Namun cara Rafizi nak buat gempak terus dakwa macam kerajaan hendak menyembunyikan fakta ini.

Para wartwan yang hadir sidang akhbar itu sendiri garu kepala memikirkan bagaimana isu seorang yang dikatakan pernah jadi ADO di Kudat 38 tahun lampau hendak dikaitkan dengan UMNO.

Malah waktu itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri belum aktif dalam politik.

Najib baru bertanding kerusi parlimen Pekan pada tahun 1976 ekoran kematian Allahyarham Tun Abdul razak.

Juga UMNO hanya masuk ke Sabah sebagai sebuah parti pada awal 1990han.

Lebih melucukan bila ditanya kenapa cuba kait penceroboh dengan UMNO,Rafizi jawab sebab kebanyakan orang Sabah keturunan Sulu dan Bajau adalah ahli UMNO.

Apa lojiknya Rafizi cakap begitu.Bunyi macam desperado sangat hendak kaitkan UMNO.

Mungkin hendak counter isu gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang sembang dengan Nur Misuari yang cetuskan pelbagai tandatanya kebelakangan ini.

-AgendaDaily

2 comments:

Anonymous said...

Sape desperado bro?Pencacai UMNO ke PKR?Yg dok menjelajah kesana kemari menjaja Kes Lahad Datu Hasan Ali dgn Zul Nordin!Mereka ni org2 mesra PR ke?

Anonymous said...

Masalahnya, "U Ulang, I saman U". Ingat boleh kaya ke asyik saman, sana sini. Apa kepentingan DS.. nak jumpa Mr. M? Member lama? Ramainya member dia kat sini sana, yg USS guardian tuh tersadai tu apakebendanya? Tak tahu ke org kita sedang dipermainkan? Apa pula salah dia kalau lahir kat Sabah dan kerja kat Sabah? Ingat pekerja kerajaan tuh semua sokong UMNO ke? Aku tengok ramai yang duk mengutuk "bos" dia, jangan sedara tak berkat mengutuk bos sendiri. Org bagi BR1M kata membazir, yg PKR janji bagi Free dalam manisfesto tuh nak ambil dari mana duitnya? Nak potong pula gaji pegawai kerajaan tuh, padan mukakan.