Saturday, November 26, 2011

Bloggers Pro-Pembangkang Serang Shamsul AMK Dan Anwar Ibrahim

Shamsul Iskandar @ Doraemon, Ketua AMK telah dibalun hebat oleh bloggers pro-pembangkang sendiri?

Inilah realitinya apabila beberapa bloggers pro-pembangkang mempertikai kenyataan Ketua AMK yang mahu memperalatkan perhimpunan BEERSIH 3.0, sekiranya Anwar Ibrahim dijatuhkan hukuman dan dipenjarakan.

Shamsul berkata demikian kononnya yakin kes liwat ke atas Anwar akan diputuskan dalam tempoh terdekat ini.

Menurut Shamsul, Anwar Ibrahim akan kembali ke mahkamah pada 8 Disember 2011 ini dan beliau amat yakin mereka akan dengar dan jatuhkan hukuman.

Shamsul berkata demikian dalam ucapan penggulungan di kongres pergerakan itu di Johor Bahru kelmarin.

Dek kerana bodek berlebihan tahap jilat itu, bloggers pro-pembangkang tidak dapat menahan mual mereka dan memberi kritikan yang sangat keras!

Di antaranya :-


"Hairan juga aku dengan kenyataan Ketua AMK ni.. adakah beliau tidak faham atau tidak tahu apa agenda BERSIH?


Kenapa perlu digerakkan BERSIH 3.0 kalau Anwar dipenjara?


Setahu aku.. tujuan BERSIH adalah untuk menuntut 8 perkara yang punya kaitan dengan Pilihanraya, BERSIH bukan digerakkan untuk menunjukkan sokongan (membodek) Anwar, tak ada kena mengena langsung BERSIH dengan Anwar tu Bro.."





"Persoalannya, apakah wajar Samsul berkata demikian?. Kenapa perlu beliau kaitkan kes Anwar dengan himpunan Bersih 3.0?.



Bukankah beliau sendiri tahu bahawa himpunan Bersih itu adalah bagi membuat lapann tuntutan rakyat untuk menyaksikan pilihanraya yang bersih dan adil di negara ini.


Malah, Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S.Ambiga juga pernah mengatakan bahawa himpunan Bersih bukan didalangi oleh parti pembangkang, sebaliknya melibatkan berbagai NGO yang prihatin.


Walau pun kerajaan pernah mengatakan himpunan itu melibatkan pembangkang namun ia dinafikan.


Kini, dengan tindakan Shamsul ingin gunakan platform Bersih 3.0 untuk kes Anwar maka kita gusar apa yang disyaki oleh kerajaan itu akan terserlah jua akhirnya. Kenapa perlu ganggu himpunan Bersih dengan kes tersebut, sedangkan itu adalah masalah peribadi pemimpin tersebut.


Maka, Samsul perlu lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan berkenaan hal ini."

Sumber: MIM

1 comment:

TokAyah said...

Sam ketot pemimpin otak kureeeeng. Lu sedarlah sikit bro