Thursday, November 24, 2011

Tak Puas Hati, Ambiga Dan Kuncu-Kuncunya Buat Kecoh Di Parlimen!


Tak habis-habis lagi si Ambiga ni nak buat kecoh! Ketika Dewan Rakyat bersiap sedia untuk perbahasan Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011, hari ini, Ambiga mengetuai beberapa kumpulan NGO mengadakan demonstrasi bagi membantah penggubalan akta baru itu.


Kira-kira 50 penyokong yang hadir hari ini membawa Jalur Gemilang dan kertas berwarna kuning yang dicetak dengan perkataan “Perkara 10 perlembagaan jamin kebebasan berhimpun”.

"Rang undang-undang ini adalah yang zalim, kami harap ia akan ditarik balik serta-merta ... jangan sekalipun percaya ini boleh memberi kebebasan untuk berhimpun," kata Ambiga.

"Bagi saya rang undang-undang ini merampas kebebasan berhimpun, ia mengambil balik hak yang dijamin oleh perlembagaan," katanya yang juga bekas pengerusi Majlis Peguam

Menurut Ambiga lagi, rang undang-undang baru itu, lebih teruk daripada Seksyen 27 Akta Polis dan bercanggah dengan jaminan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk membuat pembaharuan pada malam sebelum Hari Malaysia, 15 September lalu.

Terdahulu, Hishamuddin yang juga naib presiden Umno, mendakawa pembangkang menggunakan isu itu demi kepentingan politik mereka.

Beliau juga menafikan rang undang-undang yang akan dibahas petang ini bertujuan menyekat orang ramai daripada berhimpun dan memberi kuasa yang lebih kepada pihak polis.

--

Tindakan yang diambil oleh Ambiga ini jelas menunjukan beliau tidak tahu menghormati undang-undang dan tak reti nak ikut peraturan!

Dan juga perlakuan mereka ini tidak disenangi rakyat seperti demonstrasi jalanan. Dengan rang undang-undang baru, demonstrasi jalanan tidak dibenarkan. Kalau nak suarakan, (mestilah) ikut peraturan.. Apa yang susah sangat nak faham ke?

Ambiga tak payah lah nak cari publisiti murahan! buat orang meluat lagi adalah!! Apa ingat Parlimen tu zoo ke?

5 comments:

tiara said...

PUKIMAK PUNYA KAPIR LAKNATULLAH! BANGSA YANG TAK SEDAR DEK UNTUNG!

tonto jr said...

Mcm gampang ambiga puaka ni! (dan 50 lembu's di blkgnya!)

Anonymous said...

bodoh lahanat punye keling.. sial

Anonymous said...

Buang negeri saja si ambabi ni! Jgn bagi muka sgt kat dia! Makin lama makin menjadi2 pulak puak bangsat ni!

Anonymous said...

Bila kehendak nafsu songsang nya tak tercapai, maka Ambiga ni akan cubat buat hura - hara. Konsep ini sama seperti yang di buat oleh Nuar Liwat.