Saturday, December 24, 2011

Zahid Hamidi - Jika Hasan Ali Merajuk Dengan PAS... Pintu UMNO Setiasa Terbuka


Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamid hari ini berkata, pintu UMNO sentiasa terbuka untuk mana-mana pihak yang merajuk dengan parti mereka.. terutamanya Datuk Dr Hasan Ali, beliau melihat krisis dalaman Hasan Ali dengan PAS semakin serius...

Katanya lagi UMNO terbuka menerima sasiapa saja yang mahu menyertai parti UMNO.

Dalam nada seloroh beliau berkata jika Haji Awang Hadi juga boleh sertai UMNO.


Perbalahan terbuka antara bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Ali dan beberapa pemimpin kanan parti itu bermula dari berita pengguguran Hasan sebagai calon Pas.

Ada dakwaan yang mengatakan ADUN Gombak Setia itu menjadi duri dalam daging bagi Pas Selangor dan pakatan pembangkang terutama DAP.

Ia berikutan beberapa tindakan Hasan yang mengundang kritikan terbuka pemimpin Pas Selangor seperti Timbalan Pesuruhjaya III Pas negeri, Khalid Abdul Samad terutama berkaitan dengan tugasnya sebagai exco menjaga hal ehwal agama.

Hasan juga kurang disenangi kepimpinan Pas negeri dan rakan sekutu mereka sama ada DAP atau Parti Keadilan Rakyat berikutan sokongannya terhadap usaha menubuhkan kerajaan perpaduan dengan UMNO. Kesan daripada sokongan itu pada Muktamar Tahunan Pas 2011, Jun lalu beliau digugur sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor.

No comments: