Saturday, January 7, 2012

Jika Ku Li Boleh Jadi PM, Saya Tak Boleh Ke... Amaran Kedua Azmin Ali Buat Nurul Izzah...


Jika Ku Li boleh jadi PM, saya tak boleh ke, gurau Azmin ?

Gurauan yang boleh di pandang serius ianya membawa maksud mendalam sebagai tanda isyarat kedua dari Azmin Ali kepada Naib presiden PKR, Nurul Izzah Anwar... Jangan lagi bermain dengan api...

Azmin perlu memberi tahu kepada Izzah dan ahli PKR bahawa beliaulah orang yang paling layak menganti tempat Anwar dan beliau tidak seperti apa yang Izzah sangkakan.

Isyarat ini juga ditujukan kepada ahli PKR, kenapa perlu bawa masuk orang luar untuk mengantikan Anwar Ibrahim, sedangkan orang lama dalam parti hendak di pinggirkan?

Tidak di nafikan sememangnya wujud nepotisme dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR). Malah ramai pemimpin PKR yang tidak berpuas hati sewaktu Nurul Izzah Anwar mengambil keputusan untuk bertanding jawatan Naib Presiden parti PKR dulu.

Pada waktu itu, langkah Nurul Izzah telah di lihat merosak momentum sokongan daripada cabang-cabang PKR yang dinikmati sekian lama oleh dream team Anwar Ibrahim menerusi Azmin Ali.

Malah, ramai yang percaya langkah Nurul Izzah tersebut bukan langkah kosong. Ada grand design yang disusun bagi memastikan team Azmin tidak menguasai parti.

Izzah pernah berkata, “Di sinilah bermulanya titik perubahan parti,” .

Mungkin perubahan yang di maksudkanya itu ialah perubahan tanpa Azmin and the geng.


Bukan rahsia lagi, Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak ‘ngam’ dengan Azmin. Dan bukan rahsia juga, Wan Azizah boleh terima sesiapa saja asal bukan Azmin Ali.

Secara terbuka Wan Azizah pernah menyindir Azmin yang mengatakan Azmin belum matang.

Hati siapa yang tak panas bila mengenangkan dirinya dikhaianat oleh orang-orang yang di hormati...

Amat malang sekali apabila ada yang memberitahu... rahsia Izzah mengatur pertemuan bersama beberapa Ahli PAS untuk membawa masuk Ku Li dalam PKR, sudah lama dikesan oleh Azmin...

Azmin juga tahu Nurul Izzah dan Zaid telah mengatur beberapa gerak kerja dalam PKR khususnya untuk kempen politik mereka. Sila rujuk di sini...

Adakah Azmin Ali akan membawa haluannya sendiri selepas Anwar Ibrahim di penjarakan sekiranya Anwar di dapati bersalah di atas dakwaan kes liwatnya... Kita tunggu dan lihat...

2 comments:

ABU said...

Kata orang, isu berkaitan dengan surat beracun ni didalangi oleh Azmin Ali sebab Azmin Ali memang ada PHD dengan Nurul Izzah.

Anonymous said...

blogger umno pembohong besar! tak modal lain ke?