Wednesday, April 25, 2012

KJ VS Ambiga Malam Ini... "Spark The Debate" #bersihstories


KJ bakal berdebat dengan pengerusi Gabungan Pilihan Raya BERSIH Ambiga jam 8 malam di The Club@Bukit Utama, Bukit Utama Golf Course, Bandar Utama.

Khairy berharap perdebatan akan membantu orang ramai untuk "membentuk satu penilaian yang rasional" isu tersebut.

"Saya tidak sabar-sabar untuk berjumpa Datuk Ambiga Sreenevasan, yang saya percaya akan menjadi pencabar sukar di atas pentas bedasarkan pembawakan demontrasi di jalan untuk perhimpunan 2.0 Bersih pada Julai lepas. Saya percaya ini adalah peluang terbaik untuk setiap pihak membentangkan kes, fakta dan hujah-hujah untuk kebaikan semua.

"Saya berharap orang ramai akan mendapat perspektif yang lebih baik dan pemahaman terhadap isu untuk membentuk penilaian rasional pada akhir sesi," katanya.

"Terima kasih juga kepada The Malay Mail sebagai penganjur utama, atas sumbangan dalam menjadikan Malaysia sebuah masyarakat yang lebih demokratik, melalui inisiatif seperti Spark siri Perbahasan," katanya.

Ambiga berkata walaupun dia dan Khairy berada di hujung yang bertentangan mengenai isu itu, beliau percaya kedua-dua mahu demokrasi yang lebih baik untuk Malaysia.

"Saya melihat ke hadapan untuk perdebatan mengenai reformasi system pilihanraya dengan Khairy. Dia tidak diragukan lagi akan menjadi musuh yang menggerunkan dan saya menjangkakan pertukaran bermakna pandangan.

"Akhirnya matlamat kita adalah sama - iaitu untuk mengukuhkan proses demokrasi di negara ini. Budaya perdebatan yang menangkap! Syabas kepada The Malay Mail untuk memulakan siri ini perbahasan yang penting, "katanya.



No comments: