POLITIK HARIAN: Nik Nazmi Syok Dengan Wardina Safiyyah, Lupa Amanah Rakyat Sebagai YB

Tuesday, July 26, 2011

Nik Nazmi Syok Dengan Wardina Safiyyah, Lupa Amanah Rakyat Sebagai YB


Semalam, Isnin laman blog ini telah terjah isu syurga arak di Petaling Jaya - Nik Nazmi buat apa?. Baca disini...


Dimana pihak yang bertanggung jawab di kawasan itu ialah Ahli Dewan Undangan Selangor PKR, Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad (PKR).



Dan ini pula respon yang ditinggalkan oleh Nik Nazmi melalui ruang komentar tersebut..



"Salam terima kasih atas maklumat ini. Saya sudah maklumkan kepada MBPJ untuk ambil tindakan segera. Jika tiada tindakan sila maklumkan.

Kerenah arak ini bukan perkara baru. Sekurang-kurangnya di Selangor sudah dimulakan garispanduan baru yang bermula di Shah Alam dan kini dikembangkan ke kawasan majoriti Islam yang lain.

Apa-apa pun saya hargai maklumat ini dan jika ada lagi maklumat sila sampaikan. Boleh e-mel saya niknazmi@niknazmi.com atau ke blog http://www.facebook.com". Katanya.


Perkara ini sudah tersebar ni media massa baru nak jalankan tugas? Kalau tak diterjah kegiatan haram penjualan arak secara mudah kepada orang ramai, termasuk golongan remaja akan terus berlualuasa di Petaling Jaya.

Mungkin juga Nik Nazmi tak tahu apa sebenarnya yang berlaku disana, untuk pengetahuan Nik Nazmi rahsia harga murah tersebut disebabkan arak dalam tin itu belum dibayar cukai dan sepatutnya adalah untuk dieksport.

Pihak berkuasa pula seolah-olah ‘merestui’ urusniaga itu dengan tidak melakukan sebarang serbuan atau penangkapan walaupun terdapat anggota yang berkawal kira-kira 25 meter saja dari lorong itu.

Ini perkara serius, takkan asyik terlepas pandang sahaja... Proaktif lah sikit YB... Jangan asyik nak syok dengan Wardina Safiyyah saje, kebajikan rakyat juga harus dijaga.

7 comments:

Anonymous said...

macam2 hal yb pembangkang ni!

Anonymous said...

wah ada skandal rupanya.... menyesal aku pangkah dulu!

Anonymous said...

Lepas ni Wardina jd ADUN, Nik Nazmi lagi syiok... leh ke mana2 ngan Wardina tu

hangkedee said...

We love abang Sabu"jealous you!bagi Ana bawa bini ante bilik 121!mentor hebat.

cyber pu3 said...

hmmmm... takat komen mcm tu tp tak bertindak, maknanya lebih kurang " kalu sata ada masa yang terluang, aduan anda saya akan usahakan diselesaikan. tetapi b sekarang saya sangat sibuk......" teruk tul.

Anonymous said...

tak nampak langsung camner dari satu gambar tu dah boleh timbul citer YB tu syok kat wardina sampai tak wt kerje......dah nama tempat arak tu pandu lalu, sah2 org yg berurusn dgn tempat tu jer tau, ehemm3x slalu saudara penulis blog ni layan jenama ape??? ehem

Anonymous said...

Cmane nk consider nih btl ker X.. mana lg buktinya.. adoi. letak lg gmbo or bukti lg.. klau just yg ni.. mane blh.