Monday, December 19, 2011

9 Anwar Kantoi Lagi...


Anwar fening kepala atas dan bawah! asyik kantoi jer si kuda tua ni... Mana ada orang takut bersumpah kalau dia tak buat salah! kalau takut bersumpah maknanya sah dia seorang pembohong!

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba mencari alasan untuk tidak menyahut cabaran Tun Dr. Mahathir Mohamad supaya bersumpah bagi membuktikan dakwaannya bekas Perdana Menteri itu pernah menulis surat kepada Bank Dunia bagi meminta bantuan semasa krisis kewangan pada 1999.

Menurutnya, perbuatan tersebut tidak perlu dilakukan kerana dakwaan yang dibuatnya adalah berdasarkan fakta dan laporan tahunan yang dikeluarkan oleh Bank Dunia sendiri.

"Untuk apa bersumpah? Ini soal rasuah, soal jenayah. Jawapannya bukan dengan bersumpah.

"Kita tahu hukum mufti. Ini bukan soal sumpah, soalnya bagi keterangan," katanya ketika ditemui pemberita di Konvensyen Pembangunan Ummah Pulau Pinang, di sini hari ini.

Kemarin, Dr. Mahathir mencabar Ketua Pembangkang itu bersumpah dengan memegang al-Quran bagi membuktikan bekas Perdana Menteri tersebut pernah menulis surat kepada Bank Dunia untuk meminta bantuan semasa krisis kewangan pada 1999 seperti yang didakwa.

Dr. Mahathir berkata, beliau tidak pernah berbuat demikian sebaliknya menolak permintaan daripada Bank Dunia yang datang untuk menawarkan bantuan.

Anwar memberitahu, permintaan supaya surat yang dimaksudkan itu ditunjukkan pula, dianggapnya sebagai satu perangkap.

"Bukti ada, fakta pun ada. Nak cari surat yang dihantar oleh kerajaan, ini hanya helah saja. Mana saya ada simpan fail atau surat itu.

"Kalau saya bawa keluar nanti kena dakwa atas Akta Rahsia Rasmi (OSA) pula. Nanti Tun Dr. Mahathir dakwa saya pula," ujarnya.

Anwar Is Dead!

9 comments:

Anonymous said...

Si bangang cakap tanpe bukti!! Berani krana benar..x perlu takut utk bersumpah kalo kite di pihak yg benar..tun dah lama besara pon ko msih nk hentam tun,ak takut ko yg akan trkena balik lbih kaw2 dr thun 1998..

Anonymous said...

pemimpin harus dihormati

Anonymous said...

berani kerana benar..bersumpahlah atas nama ALLAH yang kau x buat seme tu Anwar...hanya yang bodoh je yang masih mengikut telunjuk kau...!!!

ishak99 said...

Anuar is afraid of religion. Even though he is seen to have done so many things wrong, he is real afraid to deny in front of Allah as his jugde, fearing that he could be struct dead on where he stands. You can fool everyone, but you can never fool Allah. He knows everything. That is why he is afraid.

Anonymous said...

Bye Bye Nuar. Sg Buloh menanti2 kedatangan hang...

Anonymous said...

Aku masih ingat lagi aksi peluk cium manja Anwar Ibrahim Mnteri Kwangan dngan Pngerusi IMF Mitchel Camdesuss dalam berita TV dulu ....mesra uuu......
Kalau aa gambar atau aksi tu boleh l upload dalam u tube

Anonymous said...

jadahnyer sumpah2 nih..sejak bila undang2 kita terima sumpah2 nih..giler ker apa umnongok semua nih?korg x takut allah beranilah mainkan isu sumpah2 nih..pelik betul bangsat2 umno nih..apa yg penting skg ialah ABU..anything but umno...cukuplah lbh 50 thn menjahanamkan rakyat malaysia..

Anonymous said...

Kepala hotak kau... Si kuda tua dan kau lah orang yang menghancurkan malaysia dan melayu. Kau kuda buntut...nanti kena buntut juga. Orang macam ko ni memang jadi kuda... kuda pas, kuda pkr.. dan kau dan pas pkr ni dah kena jadi kuda DAP... dasar melayu bahlol

Anonymous said...

Memang banyak kuda bahlol. Pandai pulak mereka nak ngokkan orang lain sedangkan diri sendiri sudah bingong ngoknya. Bukalah mata dan minda satu persatu bohong ANU GHAIRAH dah terkeluar . Butakah? Janganlah sakit hati orang lain hidup lebih baik dari awak. Bukan semua orang Melayu yang hidup senang tu atas dasar rasuah!

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates