Monday, December 5, 2011

Harakahdaily: Presiden PAS, Hadi Akui PAS Diperkudakan DAP !!!


Berucap pada majlis Rapat Rakyat di Stadium Malawati, malam semalam... Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata adalah lebih baik PAS 'diperkuda' berbanding Umno yang 'diperlembu'.

Adakah Hadi sedar yang dia cakap tak serupa bikin... Bila orang mengata puak dia, dia marah tapi dia mengata orang tak salah pulak... Inikah ajaran Islam yang di bawa oleh PAS? Saling mengata dan berprasangka buruk terhadap orang lain?

Umno tidak pernah mengaku di lembukan tapi Hadi mengaku PAS di perkudakan oleh DAP!!! Malang sungguh puak PAS!!!

Mungkin penyokong-penyokong Pas tidak bersetuju dengan pandangan ini, tetapi itulah hakikat yang perlu mereka terima.

Apa yang dikatakan oleh Presiden UMNO, Dato' Seri Najib Razak adalah benar... dan tujuannya berkata demikian adalah untuk menyedarkan puak PAS! Sampai bila PAS harus di perkudakan?

Di bawah bukti PAS diperkudakan oleh DAP!


Kalau aku jadi orang PAS... Dah lama aku langkah mayat Karpal Singh ni!!

Pas hanya menyokong apa juga yang dicadang atau dilaksanakan oleh DAP. Dalam bahasa mudah, Pas hanya layak menjadi ‘pak turut’, bukannya memberi cadangan atau menentang tindakan DAP atau PKR.

Pas tidak akan berupaya melakukan apa-apa pun selagi bekerjasama dengan PKR dan DAP. Kalaulah dalam soal pelantikan Timbalan Perdana Menteri pun Pas tidak boleh memberi pandangan, apatah lagi isu-isu lain.

Sebaliknya pemimpin-pemimpin Pas harus bertindak jujur dan bertanya sesama sendiri sejak bila pula PKR dan DAP mendapat pandangan Pas sebelum membuat sesuatu kenyataan atau tindakan?

Pas perlu sedar supaya dalam pilihan raya umum akan datang parti itu tidak diibaratkan seperti melukut di tepi gantang dan akhirnya mengakibatkan ‘yang dikejar tak dapat dikendong berciciran.’

PAS is DEAD!

2 comments:

Anonymous said...

pas pengkhianat agama dan bangsanya sendiri !!!

pemerhati said...

PAS sudah tidak relevan dan tidak lagi dilihat mampu membela Islam