Wednesday, December 7, 2011

5 Nurul Izzah Kecewa Gagal Sabotaj KR1M !


Jelas terpancar kekecewaan di raut wajah Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah pada waktu ini... mahunya taknya... Dalam kerancakan pihaknya, mensabotaj produk jualan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), KR1M terus mendapat sambutan hangat dan jualanya meningkat 15 peratus kebelakangan ini.

Nampaknya usaha jahat Izzah bersama teman tapi mesranya Tony Pua untuk menghakis keyakinan rakyat kepada KR1M nampaknya 'tak jadi'.

Menurut kata, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob... Jualan di KR1M terus meningkat, mungkin kerana KR1M mendapat publisti hari-hari - merujuk kepada kempen pembangkang hentamnya.

Ismail Sabri berkata rakyat masih percaya kepada KR1M sungguhpun isu penarikan balik 13 produk dari kedai itu cuba dipolitikkan parti pembangkang. Berita penuh di sini...



Lagi Izzah sakit hati... KR1M akan mula beroperasi di Pahang

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) mula beroperasi di Pahang dengan pembukaan premis pertamanya di bangunan Majlis Ugama Islam Pahang, Jalan Bukit Ubi, Rabu.

Premis itu yang merupakan rangkaian KR1M ke-18 di Malaysia menjual barangan pada harga yang mampu dibeli pengguna khususnya golongan berpendapatan rendah.

Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob berkata peniaga runcit dan pasar raya terutama di negeri ini tidak harus berasa bimbang kewujudan KR1M itu akan menjejaskan perniagaan mereka.

"Di Malaysia, masyarakat dah bertambah, kita ada 28 juta penduduk, peluang perniagaan ada," katanya kepada pemberita selepas merasmikan kedai itu yang mempunyai 250 produk merangkumi makanan, barangan harian, keperluan dapur, rempah ratus dan sejuk beku.

Adnan berkata KR1M yang diilhamkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan mewujudkan persaingan sihat antara peniaga yang akhirnya memberikan keuntungan kepada rakyat.

Note: Kami masih memerlukan Izzah sebagai model KR1M... terima kasih kerana membantu kerajaan promosi KR1M... Video URL: http://youtu.be/nThqzj9q7yg

5 comments:

Anonymous said...

Biar padan muka kepada cina komunis Tony PuAKA dan Nurul Izzah kaki penipu ini! Klu dah ada niat jahat tu takkan mendapat berkat der...

Anonymous said...

anak papa ni lansung tak ada kualiti... mcm hampeh!

Anonymous said...

KRIM ni

sebenarnya adalah salah satu usaha membantu golongan berpendapatan rendah supaya dapat menikmati dan menjadi konsumer atas barangan yang turut ada dijual di pasaraya besar ...

secara logiknya kalau pengguna inginkan barangan yang digunakan adalah berkualiti ... perlulah berbaloi dengan apa yang telah dibayar...
kalau nak pakai yang standard ...
kenalah beli barangan yang standard jugak ...

nak pakai sabun cuci lantai jenama ' fabuloso ' ...bayolah harga fabuloso tu ....

tetapi ...
kepada golongan berpendapatan rendah ..

kalau nak pakai yang MACAM sabun cuci lantai jenama fabuloso jugak ...
belilah ..
yang macam fabuloso ...tetapi murah ...

semua itu bole kita jumpa bukan sahaja di KRIM .... malah di TESCO ..GIANT ...ECONSAVE...MAKRO ...dan banyak lagi ..

syarikat syarikat pengeluar dan pekilangnya adalah dikalangan rakyat malaysia ....malah pekerja di kilang pembuatannya juga ...

bukankah itu banyak membantu ....??
bukankah itu satu kaedah kita menyokong ...??

munkin ada sedara mara si nurrul ni yang bekerja kat situ situ ... toksah nak bohong laaa....
dia pon bukannya keturunan turun dari langit ....
mak bapaknya pon asal kot kampong aje ... takkan tak ade berketurunan..

sebagai rakyat malaysia kita perlu menyokong aktiviti begini ...
dari bahan asas...
sampai kepengguna ..
kita semua merasa tempias kebaikanya ....
inshaAllah ...

Anonymous said...

KR1M dilihat sebagai satu usaha murni kerajaan meringankan beban rakyat dalam perbelanjaan isi rumah.Meskipun teruk difitnah oleh pembangkang,ternyata sambutan yang baik dikalangan rakyat membuktikan KR1M diterima baik oleh rakyat.

Anne said...

harap banyakkan lagi pembukaan kedai 1 Malaysia terutama dikawasan penduduknya majoriti orang melayu yang rata-ratanya dibawah paras gaji RM2K..

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates