Wednesday, December 21, 2011

5 Pendedahan Wajah Sebenar Penggerak Demonstrasi SMM






Kes Adam Adli dan rakan-rakannya yang berarak ke PWTC boleh dijadikan contoh yang sangat baik apa akan jadi jika AUKU dimansuhkan...Kita boleh nampak kenapa Anwar beria-ia sangat menghasut mahasiswa-mahasiswa ini untuk mengadakan DEMO memansuhkan AUKU..

Sebabnya anak-anak muda yang sedang menuntut berdarah panas, suka memberontak. Jadi lebih mudah untuk termakan hasutan dan dipengarui untuk melakukan perkara-perkara diluar jangkaan berbanding dengan orang yang sudah berkerjaya ataupun yang sudah berkahwin..mereka lebih memikirkan keluarga, kerjaya, duit dan masa depan mereka jika berlaku sesuatu yang tidak diingini...tak ramai yang nak menyusahkan diri berdemo sana sini sebab sibuk dengan kerja atau keluarga masing-masing.

Jadi sanggupkah kita sebagai orang Melayu/Islam terutamanya bagi ibu bapa yang mempunyai anak-anak di universiti melihat masa depan anak-anak muda ini tergadai.?? Nasihat EP belajarlah dulu bagi habis..bukannya lama pun..3 atau 4 tahu saja..Selepas itu tiada siapa pun nak menghalang sekiranya nak berpolitik...

-Empayar Pemuda

5 comments:

Anonymous said...

Wow, satu pendedahan yang berani. Pendedahan yang menunjukkan dengan jelas rupanya anak muda kita memang dipengaruhi gerak kerja terancang Anwar. Tak dinafikan bekas Timbalan Perdana Menteri ini mempunyai aura dalam kalangan siswa IPTA.

Selama ini mereka menafikan, tetapi kini jelas anak muda seperti ini ditunggang demi survival politik golongan berkepentingan.

Dalam suasana global dunia tanpa sempadan, segala maklumat yang diterima boleh dimanipulasi demi survival mereka.

Sayangnya anak muda ini lebih suka kepada budaya anti-establishment tanpa mengambil kira peranan mereka dikeldaikan oleh politikus yang oportunis.

Lidah Melayu said...

Salam...

Sedih kalau orang macam ni dilantik sebagai PELAPIS negara akibatnya terGADAIla negara ....

Mesti diHAPUSkan...

http://lidahmelayuberkata.blogspot.com/

Anonymous said...

Tak boleh ke diambil apa2 tindakan yg tegas ke atas mrk2 yg telah terbukti dgn gambar diatas? Ada baiknya dikenakan tindakan yg tegas dan keras agar mrk ini tidak menjadi perosak kpd masyarakat dan negara Malaysia. Cukuplah dgn seorang manusia perosak yg jijik iaitu anu-war al-juburi wal bontoti (sejahat2 manusia).

Apa ada masalah dgn AUKU? Aku pun dulu (1997-2001) belajar di universiti tempatan, tak nampak apa2 masalah dgn AUKU. Dulu aktif dlm persatuan n kelab disamping tak lupakan pelajaran. Alhamdulillah, blh berjaya jd jurutera di syarikat Belanda. Takde masalah pun dgn AUKU? Sajer budak picisan dan higusan nak tunjuk lagak dan hero. Poorraahh...!!! Mmg dasar pencacai PR.

Anonymous said...

Setuju sangat dengan pendapat ini.Kata mereka AUKU menyekat mereka menjadi mahasiswa yang cakna dengan apa yang berlaku sedangkan banyak bukti yang jelas menunjukkan mereka bukan mewakili suara pelajar tetapi agen kepada pro pembangkang.Perkataan Mahasiswa memang tidak layak digunapakai oleh mereka.

baba melaka said...

Kenapa mahasiswa terpengaruh dgn Anuar?
Sebab Anuar MENDEKATI mereka...pembqangkang MENDEKATI mereka secara fizikal.

kerajaan tak pernah mendekati mereka.Kalau ada pun hanya wakil kerajaan aje yg datang .Itu pun wakil yg tak dikenali sangat.

Sepatutnya kerajaan mesti selalu menjemput pelajar ni bersama kerajaan....tengok macam pembangkang.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates