Wednesday, January 4, 2012

25 Fight The Smear: Polis Muat Naik Video Tangkis Dakwaan Kekasaran!

Gambar FRU semasa bertugas masa BERSIH 2.0

Polis telah memuat-naikkan empat klip video di internet bagi menangkis dakwaan bahawa mereka mengasari pelajar yang berdemonstrasi di Universiti Pendidikan Sultan Idris di Tanjung Malim Ahad lalu bagi menuntut kebebasan akademik.

Polis telah memuat-naikkan empat klip video di internet bagi menangkis dakwaan bahawa mereka mengasari pelajar yang berdemonstrasi di Universiti Pendidikan Sultan Idris di Tanjung Malim Ahad lalu bagi menuntut kebebasan akademik.


Video berkenaan dimuat-naikkan di YouTube oleh pengguna yang menggunakan nama PDRMsia. Durasi setiap video adalah antara satu dan dua minit setengah.



Semua empat klip video ini bermula dengan satu kenyataan berikut: "Kepada semua rakyat Malaysia, adakah anda inginkan bakal pemimpin yang sebegini?

“Kepada para ibu bapa, adakah anda ingin melihat anak-anak anda terlibat dengan kegiatan sebegini?

“Kepada para pelajar, adakah anda ingin memusnahkan masa depan dengan melibatkan diri dalam aktiviti sebegini? "



Rakaman menunjukkan kelakuan sekumpulan pelajar di pintu utama ke UPSI pada malam menjelang Tahun Baru 2012.

Ia juga memamaprkan usaha seorang pegawai polis cuba berunding dengan pemimpin pelajar supaya mereka bersurai dalam masa 15 minit, tetapi diengkari pelajar berkenaan.

Sebaliknya, pelajar dilihat tidak mematuhi arahan itu dan mencemuh polis.


Syabas PDRM!

25 comments:

Anonymous said...

panas terbakar hati aku tgk video ni.. rasa nak bagi pelempang je kat muka budak2 bodoh ni! masih berhigus dh nak tunjuk terer dlm politik!

ex PKR said...

MEREKA YG MENGELAR POLIS SBGAI "ANJING",TAK SALAH RASANYE JIKE KITE MENGELAR MEREKA YG MERUSUH SBAGAI "BABI" TUNGANGAN PEMBANGKANG,BAK KATA OMPUTEH "WHAT YOU GIVE U GET BACK"..

Anonymous said...

kurang hajar budak-budak ni... bangsat!

Anonymous said...

Ada yg berkata "Jangan kacau student".

Siapa kacau siapa?

Jimmy Hillhead

Anonymous said...

40 tahun kepala hotak dia

Anonymous said...

menyampah nak tengok muka sekor2...MUKA FAIL EXAM...PKR pakdai rekrut specis BANGANG sj..sebab tu la AHLI PKR tak ada kesah
PENASIHAT : ALJUBURI
PRESIDENT : BINI ALJUBURI
TIM. PRESIDENT : ANAK ALJUBURI
LAIN2 : PENJILAT TEGAR ALJUBURI

klu ahli bangang2 macam dalam video tu memang patut la semua sondol jer apa juga arahan ALJUBURI...hidup la korang dalam dunia korang..gi MAMPOS

Anonymous said...

Polis pun termasuk barua UMNO. Lahanat punya polis. knpa takut tunjuk video masa korang serang pelajar??????????

bekas ahli PAS said...

Diharap polis jgn beri muka pada mereka yg mrusuh pada 901 ni,lihat bgaimana polis di ngra luar yg tidak ada kompromi pada mreka yg merusuh mngangu ketenteraman awam!! Polis kite terlalu berlembut,cota dan belantan je yg layak mngajar sekor2 babi tungangan pembangkang ni!!!

Anonymous said...

polis buat rundingan secara baik.. pelajar kurang biadap.. mmg patut tindakan polis.

Anonymous said...

anon 6:45 PM kau barua babi DAP!

Anonymous said...

Anon 6:45

Ko la barua yg suka men bontot! Ko ada bukti polis serg plajar? Kas link la sial tu vdeo,polis dh ada bukti vdeo,kalo ko ada ks tunjuk la jgn nk ckap je,stu malaysia nk tgk tu vdeo polis serng pljar..ko satu kluarga mmg barua yg suka men bontot!!!

Anonymous said...

buat mcm polis kat negara luar..peduli apa dgn media asing..dah kerja mereka untuk menonjolkan keburukan,kebaikan mereka sorok..polis mesti tegas menjalankan tugas..jgn takut pada perusuh..polis juga dilindungi undang2..dan orang2 awam perlukan polis untuk melindungi rakyat dari perusuh2 ini..jgn berlembut dgn mereka..kerana masa utk berlembut sudah habis..semua rakyat sudah tau taktik mereka

Anonymous said...

sekor2 macam sial...cakap berdegar2 macam berani...tp hakikatnyapenakut nak mampus...khak tuihhhh....patut lempar telur tembelang je kat situ...br padan muka dia org semua.

Anonymous said...

Smasa Ghani Jiman mnghantar pkaian dlm,keranda dn jg kek tahi ke pjbt ktua mntri PP atas arahan sape?Atas arahan UMNO ke?

n.a said...

cam tettt pangai sekor2 . yang pompuan duk jerit2 tuh dah tak tau malu ke . kalau aman yg p duk bw keranda bagai tu wat ape. nak tanam mayat sendiri ke . bebal .

Anonymous said...

kate kempen nak mansuhkan AUKU je n xde kene mengena ngan politik tp ni da maki2 umno n datuk seri najib da ape benda ni ?nmpk sgt mmg budak2 anwar aljuburi semua ni .xsedar dek untung .UPSI pon die org salahkan ..so ape lg UPSI ? tendang je dak2 mcm ni .x rugi pon dieorg xde setakat nak menghancurkan negara yg ade .

redah alam said...

Patutnya majoriti student dari dalam pagar baling telur busuk pada penyangak-penyangak ni. Lembu....

Anonymous said...

anon 6:45pm ni bodoh ke? kalau takde video, macam mana nak keluarkan? kan ade banyak orang yang rakaminsiden maa tu? suruhlah mereka keluarkan video polis pukul budak.. tunjukkan kalau ada!!! jangan membodohkan diri sendiri!!!


orang macam kau la yang merosakkan nama negara!!!

Anonymous said...

AKU PUAS HATI KALAU DAPAT BAGI PENAMPAR KAT MUKA ADAM ADLI ANAK BABI MAKBAPAK HARAMJADAH.

MAKBAPAK, DATUKNENEK DIA PUN HARAMJADAH

Anonymous said...

sepatut nya pehak polis jangan tangkap budak2 lalok ni.Tugas ni kita serah kan saje pada Jabatan haiwan sebab mereka mmg pakar menangkap anjing liar dan tembak gagak.

remi said...

nak berjuang...tp ckap jgn sentuh....perjuangan seorang pengecut...

remi said...

nak berjuang tapi takut disentuh....apa benda si bacul...ni...mohamed boaziz dari Tunisia sanggup bakar diri beb....ramai yg terkorban di Mesir...(sampai sekarang) korang apa ada??? tak berbaloi la wei....

zahari1950 said...

Suara jeritan pelajar semacam nadanya macam suara guru mereka Anwar Ibrahim. Tetapi yg lebih teruk lagi mereka macam mabuk syabu atau ganja. mereka tak tahu apa yg mereka cakapkan. Umur baru 22 ke 25 tahun macamana boleh jadi menunggu 40 tahun?. Siapa yang menunggu 40 tahun tu. Anwar Ibrahim lah. Merusuh dari tahun 73/74 hingga sekarang. Jadi sahlah mereka bukan berjuang untuk AUKU tetapi menjadi anjing suruhan Anwar. Wajarlah mereka ini dikeluarkan dari UPSI. Buat memalukan guru sahaja.

Anonymous said...

butuh dan puki hgpa smua yg duk wat demo....

Anonymous said...

sedih tengok mahasiswa digunakan semata -mata untuk menagih sokongan rakyat kononya pemimpin negara yang sedia ada sekarang zalim dan sebagainya.Mereka inilah yang menggunakan duit cukai rakyat dan mensia-siakanya.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates