Saturday, January 28, 2012

4 PRU 13: Hadi Sedia Undur Nik Aziz Tunggu Sampai Bila?


'Sudah lama jadi YB', Hadi tawar tak tanding...

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul hadi Awang mungkin tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke- 13 (PRU13), yang dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat.

Menurutnya, keputusan itu dibuat berdasarkan kepada khidmatnya yang disifatkan sudah terlalu lama menyandang jawatan sebagai Yang Berhormat.

“Sudah lebih 30 tahun saya bergelar Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) iaitu bermula pada 1982 dan sudah berbelas tahun sebagai Ahli Parlimen,” katanya.

Abdul Hadi berkata, sekiranya tidak bertanding mana-mana kerusi, beliau boleh bergerak ke seluruh negara untuk memantapkan parti.

Bagaimanapun, Adun Rhu dan Ahli Parlimen Marang ini menawarkan bertanding satu kerusi sahaja sekiranya dipilih sebagai calon dalam PRU13 nanti.

Beliau berkata demikian kepada Sinar Harian dalam satu temu bual eksklusif ketika ditemui di rumahnya selepas menyampaikan ceramah di Masjid Rusila, Marang, di sini.

“Terpulang kepada parti untuk menilai kerusi mana yang sesuai untuk saya sama ada Dun atau Parlimen,” katanya yang menyerahkan kepada keputusan parti untuk menentukan sama ada beliau bertanding atau sebaliknya.

Beliau menganggap ramai pemimpin pelapis dalam parti itu yang boleh membantu membawa hala tuju parti pada masa depan.

Katanya, pembabitannya dalam politik sezaman dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Saya kebetulan mengikuti parti sejak zaman Tun, zaman generasi kedua (Pak Lah) sampailah kini.

“Saya diberi amanah kepimpinan dan kerusi pada usia terlalu muda, saya menjadi Naib Presiden dalam usia 30-an, sudah terlalu lama,” katanya.

Hadi sudah buat keputusan yang berani, Nik Aziz tunggu sampai bila ??

4 comments:

Anonymous said...

UMNO parti HARAM. UMNO diharamkan pada tahun 1987

UMNO parti HARAM, Itu sebab UMNO tak perjuangkan Islam

UMNO parti HARAM. Patutlah UMNO tak iktiraf ulama

UMNO parti HARAM, Sebab itu orang UMNO suka buat perkara HARAM.

UMNO parti HARAM, Suka bela tokey ARAK, JUDI, DISKO, PELACURAN.

UMNO parti HARAM, Sesiapa jadi ahli UMNO mesti buat perkara HARAM

UMNO parti HARAM, ARAK, PELACUR jadi santapan harian.

UMNO parti HARAM, Pemimpin UMNO suka buat TAIK(Kejahatan)

UMNO parti HARAM, Ustaz ustazah UMNO dijadikan TISU JAMBAN untuk tutup TAIK-TAIK pemimpin UMNO (Supaya kejahatan nampak baik)

UMNO parti HARAM, Ahli UMNO dijadikan TONG TAIK(Penyokong & Pembela kejahatan)

UMNO parti HARAM, Sokong UMNO sama seperti makan TAIK.

UMNO Parti Najis = Najib(Kepala Taik)

Anonymous said...

kah kah kah! puak pas parti serpihan.. meroyan tak tentu pasal pe hal puak haram ni?

anti bohmau said...

tawar tak manis ka, tawar tak masin, hj hadi?

ntah ka tn hj. tawar hati ka pentaksub n.ajiz?

nak cakap direct, payah sgt, main kias kais lagu ni elok juga nak habaq ka n.ajiz 'sila lah undur diri jika dah tak larat nak bawa diri'!!!

Anonymous said...

Anon paling atas tu dok meroyan banyak hari dah.. Asyik 'copy & paste' abis kat ruang komen blog2 orang.

Jangan terpedaya.. Itu kerja budak tak sihat. Macam orang tengah buang tebiat.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates