Monday, April 30, 2012

Rempuh Dataran: Anwar Selamba Tipu Rakyat Malaysia!



Lihat video dan gambar di sini yang nampak jelas Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim signal kepada Timbalan Presiden PKR Azmin Ali untuk rempuh Dataran Merdeka Sabtu lalu tapi dalam sidang media di pejabat PKR pagi tadi Anwar cuba bagi alasan signal itu adalah untuk berunding.

Anwar kata isyarat tangan yang dia buat itu bermaksuh rundingan, manakala Azmin dalam sidang media yang sama turut mengesahkan kata-kata Anwar dan menambah beliau memberitahu Anwar "Saya sudahpun berunding dengan polis,"

Namun timbul persoalan jika benar Anwar dan Azmin bagi signal untuk berunding, kenapa Azmin berbisik sesuatu ke arah lelaki India yang dirakam mula-mula sekali membuka pagar keselamatan yang dipasang polis itu?

Jelas rempuhan berlaku hanya beberapa saat selepas Anwar memberikan signal dan Azmin berbisik sesuatu ke arah lelaki India memakai baju kuning tersebut.

Kenapa Azmin tidak menghalang lelaki tersebut dari membuka pagar keselamatan itu?

Sidang media Anwar:

Anwar: Kami tidak arah rempuh sekatan polis


Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa beliau dan timbalannya Azmin Ali tidak mengeluarkan arahan supaya peserta merempuh pagar kawat duri polis yang dipasang di sekeliling Dataran Merdeka pada Sabtu.

Anwar bagaimanapun berkata, beliau akan mempertahan tindakan mengalihkan sekatan berkenaan yang disifatkannya bukan satu kesalahan.
Lagi mau percaya ka?

No comments: