Saturday, April 28, 2012

8 Video Kerakusan Puak Bersih 3.0 Membelasah Anggota Polis!


Polis telah menjalankan tugas secara profesional dalam menangani perhimpunan Haram ini.. namun ini balasan yang mereka dapat! Terdahulu penganjur menjanjikan perhimpunan aman sebaliknya bertukar menjadi tidak terkawal.

Amat menyedihkan pihak penganjur dan peserta sanggup memperjudikan keselamatan umum demi kepentingan minoriti seperti mereka.




Anggota polis wanita jatuh motosikal ditendang penunjuk perasaan

Seorang anggota polis trafik wanita terjatuh apabila motosikal yang ditunggangnya ditendang oleh seorang penunjuk perasaan ketika beliau melakukan pusingan U di hadapan Pudu Sentral.

Mangsa yang bertugas mengawasi perhimpunan Bersih 3.0 di kawasan terbabit, kemudiannya dikerumuni penunjuk perasaan termasuk segelintir yang cuba bertindak agresif terhadap beliau.

Bagaimanapun tindakan sekumpulan penunjuk perasaan lain yang menahan mereka yang cuba bertindak agresif terhadap anggota polis berkenaan, telah memberi ruang kepadanya untuk mendapatkan semula motosikal dan beredar dari tempat kejadian.

Keadaan itu berlaku selepas penunjuk perasaan dikatakan berang dengan tindakan polis melepaskan gas pemedih mata bagi menyuraikan perhimpunan yang menjadi tidak terkawal.

Malah, penunjuk perasaan juga dilihat bersorak dan membaling objek ke arah kenderaan polis yang melintas di hadapan mereka

8 comments:

Anonymous said...

Ngape tiba2 ader keta polis yg pecah winskrin tu terbabas kat jln yg penuh ngan org tu ? fuh.. tulah kualiti winskrin keta plotong yg mudah pecah bab kena botol plastik mineral kah kah kah

Anonymous said...

apa lagi polos serang keling gila mak dajjal tu. kalau mereka boleh lupakan undang-undang apa kamu tak boleh?

Anonymous said...

ni la dia..orang melayu kita...cuba la yg kena tu sedara mara ke anak2 kite sendiri ke...korang x sedih ke..dia hanya menjalankan tugas...bangang dan bodohnye kaum aku sendiri ni..masih lagi ikut cakap bangsa asing yang dok ari2 gelakan kita...TAHNIAH BANGSA KU..!!

Anonymous said...

kalau polis melayu belasah melayu apa cerita pulak?????

Anonymous said...

kenapa dalam video ni tak tunjuk kereta polis langgar orang....dan tak tunjuk semasa kereta ni di angkat kerana nak selamatkan orang yang terperosok bawah kereta.....nak tunjuk,tunjuklah yang belum diedit...

Anonymous said...

video berat sebelah ...

Anonymous said...

kalau macam tu korang tunjuk la video polis langgar org .. x pon org bawah kereta macam mana korang dakwa.. ada bukti ke? kalau ada tunjuk kalau xda ...jgn ckp banyak .Propa je .

aary said...

aku bkn nk komen sgt,sbb bloger pon org umno kn,,aku xtaw sapa stat dlu,check utube slh sorg peserta kne tembak kt kepala,mayb sbb tuh pserta laen mngamok baling objek kt keta polis perisik tuh kowt,lalu dgn gelabah polis tuh mlggar pserta2 laen,ape motif?wallahualam

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates