Wednesday, October 10, 2012

PAS Retak Semakin Terbarai.... Khalid Samad Mengelupur Dengan Kenyataan Nasha


Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Khalid Samad mendakwa bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa mempunyai agenda politik tertentu sehingga sanggup mengeluarkan beberapa kenyataan, yang dianggap akan menggugat hubungan dalam Pakatan Rakyat (PR).

Menurutnya, Nasharudin mengamalkan pendekatan politik murahan dengan menimbulkan isu khususnya menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Katanya, "sebelum ini dia (Nasharudin) mengeluarkan kenyataan yang keahlian (dalam PR) sudah tak penting, ini sudah tak penting, kita tahu itu yang dia nak."

"Ini politik murahan. Kenapa baru sekarang nak keluarkan kenyataan, kita bekerja dengan DAP bukannya semalam, kenapa baru sekarang nak timbulkan isu.

"Bagi saya ini adalah tindakan yang direncanakan dan dirancang oleh Umno dengan tujuan nak timbulkan masalah dalam PR dan Pas," katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Sebelum ini, Nasharudin dilaporkan telah mendakwa Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh menolak hudud dan anti-Islam sekali gus perkara itu memberi ruang kepada Barisan Nasional (BN) untuk terus menghentam PR.

Nasharudin juga dilaporkan mengeluarkan kenyataan Pas tidak mengikut landasan Islam seperti mana menjadi dasar perjuangan mereka sebelum ini.

Terbaru, beliau mengeluarkan kenyataan mengenai majlis kesyukuran DAP Sarawak berdoa untuk menjadikan Malaysia negara Kristian dan Pas mendakwa itu adalah kenyataan peribadinya.

Nota kaki: Hehe! Kita tengok sapa yang kena!! Elok la ahli PAS blah dari parti yang semakin terbarai ini...

No comments: