Friday, January 25, 2013

Husam Musa Jangan Derhaka Kepada Baginda Sultan?


Kenyataan.: Husam merupakan penderhaka secara nyata bila mana tidak menghormati usaha Perdana Menteri menubuhkan Jawatankuasa Khas yang telah mendapat Perkenan Baginda Sultan Kelantan sendiri dalam Isu Tuntutan Royalti.

Ini jelas bila semalam Husam memfailkan permohonan injunksi interlokutori bagi menghalang Petronas membayar Royalti minyak kpd kerajaan Malaysia.Ini jelas melambangkan usaha jahat dan hanya kerana ingin menimbulkan kebencian rakyat Kelantan kepada kerajaan pusat.
Rakyat harus berterima kasih kpd Dato Mustapa Mohamed sebagai Pengerusi Perhubungan dan Dato Dr Awang Adek Timbalan nya yang berjaya berunding dan meyakinkan Perdana Menteri Najib bahawa satu jawatankuasa Khas perlu di wujudkan untuk menyelesaikan kemelut Tuntutan Royalti Kelantan ini agar ianya dibuat dalam satu badan yang tidak ada kepentingan melainkan hanya memikirkan satu keputusan yang tidak akan menimbulkan sebarang salah tafsir mengikut perundangan.

Dalam pada itu juga Jawatankuasa Khas ini sudah mendapat Perkenan YAM Sultan Muhammad V dan juga telah Di Perkenan seorang wakil mewakili Negeri Kelantan.

Apa lagi yg Rakyat Kelantan inginkan...Kekadang Baginda Sultan tidak perlu Bertitah tetapi harus di ingat bila Perkenan Tuanku Al Sultan itu juga harus di hormati dan di junjung. Adakah sekarang Husam cuba mengajar Rakyat Kelantan ilmu baru yaitu untuk menderhaka kepada Sultan seperti mana beliau sndiri lakukan sekarang..

Saya yakin Rakyat yang berilmu & cerdik akan menilai "Ilmu Derhaka" kepada Sultan ini tidak akan dapat Husam teruskan kerana "Ilmu Derhaka" kepada Sultan ini merupakan ilmu ajaran DAP kepada Husam dan Rakyat Kelantan menolak sekeras2 nya perderhakaan kepada Sultan.

Rakyat harus bangkit untuk mendesak Husam menarik balik Injunksi nya untuk menghormati Jawatankuasa Khas yang telah di Perkenan sendiri oleh Kebawah Duli Al Kelantan Sultan Muhammad V.

Daulat Tuanku.. Allahuakbar

Kiriman Pembaca

Wan Khairul Ihsan
Rakyat Marhaein.

No comments: