Friday, January 25, 2013

Khalid Ibrahim Batalkan Projek Kondo Dolomite Park Avenue


Jika dulu Pakatan Haram berdolak-dalih dengan mengatakan projek Kondo Dolomite Park Avenue merupakan projek kerajaan BN dan sebagainya. Namun desakan dari rakyat khususnya orang India akhirnya Khalid Ibrahim terpaksa membatalkan projek ini.

Dengan harapan, kononnya masyarakat India akan kembali menyokong Pakatan Haram pada PRU13 nanti. Macam Haram.... Ada udang disebalik batu rupanya!



Kerajaan negeri Selangor mengambil keputusan membatalkan pembinaan projek kondominium Dolomite Park Avenueberhampiran Batu Caves, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Katanya keputusan itu dibuat selepas kerajaan negeri mengadakan perbincanganbersama jawatankuasa bebas yang telah mengkaji dan menilai projek pembinaan itu,Selasa lepas.

Beliau berkata dalam mesyuarat itu, Jabatan Perancang Bandar dan Desa telah membentangkan secara terperinci mengenai status pembinaan struktur dan tahapkeselamatan pembangunan kondominium berkenaan.

Cadangan projek setinggi 26 tingkat itu mendapat bantahan kerana didakwa boleh melemahkan struktur tanah kuil Hindu di Batu Caves yang terletak di kawasan batu kapur.

Sementara itu, dalam reaksi spontan, Dolomite Properties melahirkan rasa terkejut dengan keputusan tersebut.

"Kami tidak diberi peluang membentangkan kes kami atau penemuan kami... atau telah kita dapat mengkaji penyelidikan yang dibentangkan oleh Jabatan Perancangan Bandar untuk ketepatan dan perbincangan lanjut," katanya dalam kenyataan.

"Kami masih berharap untuk dapat mencari penyelesaian secara baik dan kami akan meneroka semua pilihan termasuk saluran undang-undang untuk mendapatkan keputusan yang adil," katanya.

No comments: