Thursday, February 14, 2013

15 Bala: Anwar Ibrahim Jatuh Sebaik Sahaja Tiba Di Pengkalan Pegoh


Hari ini kita saksikan bala menimpa kepada "Huguan Siou Malaysia". Gelaran yang tidak direstui oleh masyarakat Kadazandusun di Sabah.

Berbalik pada cerita Anwar terjatuh sebaik sahaja tiba di tanah Pengkalan Peguh adalah satu peristiwa malang dan mungkin lebih sesuai untuk ditakrifkan sebagai “ bala”  buat Anwar Ibrahim.

Menurut sumber blog Sungai Rapat Online sebaik sahaja Anwar Ibrahim menjejakkan kaki di bumi Pengkalan Pegoh, Anwar terus jatuh macam nangka busuk.

Nasib baik berjaya diselamatkan oleh 6 orang pengawal peribadinya dan mereka memimpin Anwar Ibrahim terus ke pentas ceramahnya di hadapan Markas Pas Kampung Pengkalan Pegoh.

Ini menunjukkan bahawa bumi Pengkalan Pegoh pun tak nak terimanya masakan penduduknya.


Majoriti yang hadir dalam ceramah Anwar Ibrahim adalah orang luar dan hanya segelintir sahaja orang tempatan itupun orang Umno yang kecewa tak dapat projek, kecewa tak dapat jadi pemimpin dan penyokong tegar Pas kawasan Pengkalan Pegoh.

15 comments:

Anonymous said...

puak dia kata anwar x jatuh cuma nak duduk ats tanah pebetui pinggang kah kah kah kah

Anonymous said...

kah kah kah kah... padan muka ko nuar.....

Anonymous said...

apa ni tak baik gelakkan DSAI... bo je booooooooooooooo.... no to DSAI!

Anonymous said...

umno tak habis2 dengan fitnahnya... agak2 la klu nk reka cerita pun

Anonymous said...

eh mana ada Anwar jatuh... anwar tengah berak la... hahahahahahaha!

Anonymous said...

semasa sampai tu ada tak yg curi pandang kaki beliau,samada kedua-dua belah kaki beliau pakai kasut atau pakai selipar,mungkin juga sebelah pakai kasut dan sebelah lagi pakai selipar,

Anonymous said...

Tong Taik tu memang sentiasa ader punyer di setiap ceramah PR.

Anonymous said...

puiiiiii umnooo
hampa bleh oppa gangnam aja
wat malu bangsa melayu....
umno maksiat, maksiat umnoooo.

Anonymous said...

pada puak2 UMNO...
tu je yang korang leh bg komen??
klu ye pun,bg la komen yang matang skit bro...guna la akal yang Allah bg tu walaupun sedikit...memalukan...

Anonymous said...

kepada bangsa ku,
Sekarang kebanyakkan bangsa ku hidup senang. Kesuashan yang di hadapai adalah selipan sendiri.
Bangsa ku masih senang.
Komen komen jura. Kutuk sama sendiri tidak berfaedah dan memalukan bangsa sendiri. Sekarang kita hidup senang, tetapi kita tidak tahu masa depan anak cucu kita. Jadi, undilah parti yang bawa kesenangan untk anak kita pula.
Undilah BN.................kalu tidak, sekelip mata, anak cucu kita jadi korban kumpulan jahat yang tak mengenang budi.

Anonymous said...

wahai penyokong2 anuar..kalau ko orang kutuk2 DS Najib dan DRosmah..wah..tak cukup lebar mulut nak ketawa..siap sumpah seranah lagi..fair n square laa..sbb tu ..jika kita tak mahu di ketawakan..maka jgn ketawakan org..jika kita tak mahu org hina kita..maka jgn lah hina org..hiii..berapa banyak anuar dah fitnah DS Najib dan UMNO? sendiri pikir guna iman dan taqwa ya..

Anonymous said...

padan muka...pr haram jadah

Anonymous said...

Astaghafirullah hal Azim......mcm ni le sikap pencacai UMNO....tunggu le PRU13 nnti.....Tuhan akan balas...

Anonymous said...

Walaupun DSAI jatuh terduduk atas tanah di Pengkalan Pegoh ni, dia tak pernah curi duit org, tak pernah terlibat dlm pembunuhan, tak pernah rakyat cakap "NO" dekat dia....bini dia pun pakai tudung, ckp pun lembut, muka bini dia pun takde cucuk botox......pemimpin yg tak boleh meminpin bini sendiri yang korang PILIH??????

Anonymous said...

Ada 2 kenyataan Tun M yg saya sgt2 setuju pasal UMNO ni. Memang beliau seorang yg berpandangan jauh dan sangat bijak. Anda juga mungkin setuju dgn saya, jika tidak, anda telah MENGHINA negarawan ulung negara ini.
1) Tun M kata, "hanya orang BODOH sahaj yg tinggal dalam UMNO ni" ( termasuklah bloger laman ini, sori... Tun M yg kata, bukan saya )

2) UMNO ni Syaitan yang Dikenali. ( cuba tengok post dan komen org2 UMNO, mmg setan dan kita kenali mereka ) Sori, Tun M yg kata. Kalau anda tak setuju, angkat tangan!
hehehehehehe

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates