Wednesday, February 27, 2013

5 PRU 13 - Dr Asri, Juanda Dan Mazli Tempah Tiket PR


Di sebalik demam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang semakin dirasai, tiga tokoh agama termasuk Mufti Perlis Dr Juanda Jaya disebut-sebut antara individu yang bakal diturunkan dalam gelanggang pilihan raya kali ini yang dilabel sebagai ‘pilihan raya paling sengit' pernah berlaku dalam sejarah negara.

Selain Juanda, dua tokoh lain yang berada dalam senarai calon PRU13 ialah bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Pensyarah Kuliyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Dr Mazli Malek.

Ketiga-tiga mereka dikatakan akan bertanding mewakili Pakatan Rakyat namun belum disahkan untuk bertanding atas tiket PKR atau PAS.

Bagaimanapun tokoh-tokoh ini tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen mengenai perkara itu.

Menurut sumber Antarapos, ketiga-tiga masih belum membuat keputusan untuk mewakili parti mana dan perkara itu akan diketehui apabila sampai masanya.

"Wakili parti mana belum pasti, kalau nak tahu kena tanya tuan punya badan.

"Belum tahu mereka akan tanding atas tikat parti mana, sama ada PAS atau PKR. Cuma yang pasti wakili Pakatan Rakyat," kata sumber itu kepada Antarapos.

Asri dan Juanda sudah didampingi semula beberapa parti, dari Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat untuk bertanding kali ini kerana dilihat sebagai calon ‘boleh menang’ kerana memiliki karisma sebagai personaliti yang berlatarbelakangkan agama.

Antarapos difahamkan pertemuan dengan parti politik akan diadakan dalam tempoh terdekat dipercayai membincangkan tentang pendirian dan kerusi yang akan ditandingi mereka.

Juanda, 41, adalah lulusan Universiti Al-Azhar dan mempunyai Ijazah Sarjana Syariah dengan pengkhususan Penggubalan Undang-Undang Keluarga Islam Malaysia daripada Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Asri pula kini berkhidmat sebagai pensyarah di Universiti Sains Malaysia, sudah pun menjadi sebutan sejak lebih setahun lalu dan beliau telah beberapa kali menafikan akan menyertai parti politik.

Asri disebut-sebut akan bertanding di Pulau Pinang manakala Juanda anak kelahiran Sarawak, dipercayai akan diletakkan di Perlis.

Juanda yang sering kali muncul di stesen TV tempatan sejak akhir-akhir ini dilihat mempunyai pemikiran dan pandangan yang lebih cenderung kepada Pakatan Rakyat.

PRU13 disebut-sebut akan diadakan akhir Mac atau awal April ini.

Mandat kerajaan pusat akan berakhir penghujung April. Jika Parlimen terbubar secara automatik, PRU13 perlu diadakan sebelum akhir Jun.

Nota: Elok lah tu... Boleh ganti tempat Nik Aziz yang semakin hari semakin nyanyuk... Hadi pun dah tak boleh pakai....

5 comments:

Anonymous said...

Masuk parti Umno lagi best wei.
Boleh dapt duit banyak.
Boleh ada dapat jawatan.
Boleh buat rumah besar.
Anak binipun akan senang.
Tak nak ke?

Buat apa masuk PAS.
Parti kolot.
Parti yang ketinggalan zaman
Tengok la pemimpin2nya, mana ada wawasan. Yang tahu pasal agama saja.
Bukan boleh pergi kemanapun.
Jenis-jenis pak serban dan ketayap putin ni, mana boleh pergi jauh.
Ketinggalan zaman.
Tak boleh maju kalau ikut dia orang.

Anonymous said...

Masuk parti Pas lagi syok wei.
dapat puki free.
Boleh dapat duit balak.
Boleh buat bnglo belakang rumah kayu.
Boleh beli kereta mewah.
Makbapak,anakbini,cucicit malah kroni bole senang.
tak hingin ke?

masuk Umno bikin apa?
Parti haiwan.
Parti yang Asyobiah.
Tengok pemimpinnya,bukan ulamak.Yaang tahu pasal dunia saja.
Bukan boleh bawa kesyurga pun.
Jenis manusia tak beserban macam orang pas yang berjanggut dan berjubah.
Tak masuk syurga kalau ikut Umno.
Ikutlah pas.
Ada ulamak;mulut busuk.
Ada ulamak;dayus
ada ulamak;tukang fitnah
ada pencacai;makan taik
ada presiden;munafik
ada mursidul;macam taik
ada tibalan presiden:kaki burit
pendek kata;macam-macam ada

Anonymous said...

elok mewakili PAS yang dah semakin hilang punca. semoga dapat kembalikan PAS kelandasan yang asal insallah...

Anonymous said...

Masuk Umno lagi syok tau!
Kalau PM boleh buat sex dgn altanthuya, hampa pun boleh buat juga la.
Kalau PM Najib boleh bunu orang macam gangster, hampa yang masuk umnopin boleh bunuh orang jugak tau.
Kalau PM Najib boleh rembat duit rakyat juta2 ringgit, hampa yg masuk umnopun apa salahnya rembat sikit2 jugak duit kerajaan.
Kalau PM Najib boleh berpoya2 dgn anak bini guna kemudahan kerajaan, hampa yg sokong umno, takkan tak boleh kot?

Pendek kata, apa yang PM Najib buat, apa salahnya hampa buat jugak ka????

Inilah jadinya bila melantik PM yang bersyaitankan SYAITAN.

sharonakma shuib said...

kata lah apa yang di kata cek oii kalau perkara tu tidak benar kau tanggung lah balasan ALLAH di dunia dan akhirat

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates