Sunday, March 17, 2013

16 Akibat Kecewa, Penyokong Tegar Pas Sertai UMNO


UMNO Parti Keramat! Sememangnya UMNO merupakan tunjang kekuatan orang melayu! kelebihan dan kekuatan yang ada pada UMNO ini tidak dimiliki oleh puak pembangkang! Tahniah di ucapkan kepada mereka yang telah sedar dan kini bersama UMNO!

Utusan - Hampir 40 penyokong tegar Pas dari Kampung Kiat dekat sini, bertindak menyertai UMNO selepas kecewa dengan kerajaan Pas Kelantan yang disifatkan terlalu berpolitik berbanding menjaga kepentingan rakyat.

Borang permohonan keahlian mereka diserahkan kepada Ketua UMNO Bahagian Rantau Panjang, Datuk Abdullah Mat Yasim dalam Majlis Selamat Tinggal Pas di kampung tersebut malam tadi.

Seorang penyokong Pas, Yazid Salleh, 41, berkata, dia berasa kecewa terhadap pemimpin parti itu sehingga mendorongnya untuk menyertai UMNO.

"Kita tidak pernah meminta lebih-lebih daripada Pas. Tapi sebagai kerajaan yang diberi amanah, mereka sepatutnya faham keadaan serta kedudukan rakyat di bawah.

"Kami amat kecewa setelah 22 tahun memerintah Pas dilihat seolah-olah mementing kepentingan politik parti berbanding rakyat," katanya ketika ditemui selepas majlis tersebut.

Yazid yang mewakili kumpulan berkenaan menyerah borang permohonan menyertai UMNO mendakwa, mereka tidak pernah mendapat apa-apa manfaat daripada kerajaan Pas negeri meskipun sebelum ini memberi sokongan penuh kepada parti itu.

Dakwanya, perjuangan Pas jauh berbeza dengan UMNO yang sentiasa mengutamakan rakyat walaupun hanya bertindak sebagai pembangkang di negeri ini.

"UMNO tidak pernah abaikan kami meskipun mereka tahu bahawa kami ini adalah penyokong tegar Pas," katanya.

Sementara itu, Abdullah menafi sekeras-kerasnya dakwaan kononnya siri penyertaan penyokong Pas ke dalam UMNO yang berlaku di bahagian Rantau Panjang hanya gimik politik membabitkan orang Thailand dan penyokong asal UMNO.

"Laporan dan dakwaan itu sebenarnya tidak benar belaka. Ia dibuat semata-mata bagi menutup keresahan mereka berikutan gelombang kebangkitan rakyat di Rantau Panjang ini semakin terserlah menyokong UMNO.

"Kita memang meneliti maklumat sebenar sebelum menerima (permohonan keahlian) mereka," katanya.

16 comments:

Anonymous said...

Mohon pautan sahabat utk http://supekrokrak.blogspot.com/ . tq...

Anonymous said...

ORANG UMNO MASUK UMNO....

KAH..KAH..KAH....

TAK MALU KE....

KAH..KAH..KAH...

Anonymous said...

orang UMNo bertaubat tu.
Lepas bertaubat masuk dlm TONG TAHI.

he x3

Anonymous said...

kalau setakat berjuang utk dapat imbuhan memangla sesuai kita masuk umno.sebab umno boleh bg segala2nya. seperti 8000 ekoq lembu rm250juta. pas pun xperlukan ahli2 mcm ni.nyusahkan lg adala.....

Xpas said...

Dulu masuk PAS sebab nakkan Islam dan nampak zahirnya Islamik. Bila lbh mendalami dan memahami , Islam PAS hanya kulit .

Anonymous said...

Kalau dah rata2 orang agama kata Umno tu tong taik.....dan nak joint lagi tong taik...memang alamat lah akan bergelumang dgn taik. Paling kurang pun kalau tak masuk yg dok kat tepipun akan tetap terbau hidungnya bau tahi.

Itulah uMNo.....pati yg begeluman dgn tahi2 rasuah, pembunuh, penipu, perompak dan segala "P" yang ada.

Anonymous said...

Bagaima pula Allah suka tapi ramai manusia termasok ahli agama kunon tak suka?

Anonymous said...

Bilamasa pulak yg Allah cakap dgn hang tu????

Sah-sah penipu besaq

Anonymous said...

Orang2 alim bagi tahu, kalau nak tahu kumpulan/parti mana yang elok, maka, masuklah ke dalam kumpulan/parti yg banyak ahli2 agama di dalamnya. Akan berjaya di dunia dan akhirat.

Anonymous said...

Kongkek bini org,,,ahli agama kononnnn!
TtuuiiiHHHHH!!!

Anonymous said...

ORG PAS TAK SEDAR LAGI KE TUAN GURU HANG
PA KATA"NEGARA ISLAM TAK DA DALAM QURAN"

BAIK LAGI UMNO!.DARI DULU DAMPAI SKRANG
ISLAM TERBELA DAN DIJAGA.
CUMA TERPULANG PADA DIRI SENDIRI NAK
BUAT YG ALLAH PERINTAH KA TIDAK.

Anonymous said...

Tuan guru jenis apa yang menyokong, main bini orang, main bontot, ini bukan fitnah, 99.9 pakar perfileman kata,tetapi tok guru tak percaya.Puncaya mudah, tok guru tak belajar sain dsn tak faham bahasa inggeris.MALLUMAT DAN MENCIPTA PERKARA2 BARU, DILAKUKAN OLEH BANGSA EROPAH,INILAH Yang disarankan oleh TUN MAHADIR, CARI ILMU BARU DIDUNIA DAN AKHIRAT. Apabila ditunjukan VIDEO SCANDAL PEMIMPIN PR, BESI, VIDEO PLAYER, CSREEN TV MANA BOLEH CAKAP??? Rupanya tok guru memang bodoh dgn teknologi semasa, patut pun dia beri komen macam itu.TAK PERLU SOKONG TOK GURU,BERI KEPADA YANG MAMPU MELAKSANAKAN.

Anonymous said...

TUAN GURU NAJIB AL-ANTHUYA...LAH YG NGAJAR...

tak suka.....bunuhpun tak apa
duit tak cukup....rembat duit rakyat pun tak apa
Hukum yg ada dah ada....buat apa dgn hukum hudud.

itulah antara ajaran Tuan Guru Najib Al-Tanthuya

Anonymous said...

Haha lately pengkangkang suke kaco blog2 UMNO, siap kutuk2 lg haha..
Kalu korg da tau ketua korang tu haprak n sampah, bt ape dok sokong...
Tau la korang busuk hati n jeles ngan UMNO, tp xpe la..mudah2hn korang sedar nnti
Opss..nik ajis pon bkn ok ye, dia pon kepala pusing n sesat jgk..
"U ulang i saman"

Anonymous said...

Nabulkhuyub....
Tak suka..bunuh sahaja...
Takda duit...rembat duit rakyat...
Takda fakta nak jawap...buat fitnah

Itulah kebusukkan UMNO.

Anonymous said...

manusia yang cetek agama bila bercakap agama melebihi ulama kadangkalanya.. dengan maki hamun, menuduh sesuka hati.. Imam Syafie pernah berkata "aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti akan kalah berhujah dengan seorang yang jahil kerana orang yang jahil tidak pernah faham landasan ilmu"

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates