Monday, March 11, 2013

14 Nurul Izzah Pula Menghina Polis Yang Berjuang Di Lahad Datu


Lepas Tian Chua kini giliran Naib Presiden Keadilan dikecam hebat kerana menghina serta mempertikaikan tugas Pasukan Gerakan Am (PGA) serta Special Branch (SB) didalam satu ceramah beliau.

Dalam ceramah tersebut, Nurul Izzah dilihat sebagai menghina dan tidak memahami tugas sebenar pasukan keselamatan didalam menjaga keamanan negara.

Nurul Izzah menggesa agar Pasukan Gerakan Am perlu dimansuhkan serta diserap masuk ke dalam pasukan Polis bagi menjaga rakyat. Nurul juga menggesa Special Branch (SB) dimansuhkan serta semua anggotanya dijadikan pegawai penyiasat.

Persoalannya sekarang, adakah Nurul Izzah faham apa tugas PGA dan juga tugas SB? Mengapa Nurul Izzah mahu menghapus serta memansuhkan PGA dan SB yang telah terbukti berjasa didalam menjaga keamanan serta keselamatan negara selama ini?

Apa motif sebenar  sehinggakan Nurul Izzah membuat kenyataan biadap tersebut terhadap anggota polis.

Kalau tak tahu apa-apa, tolonglah tutup mulut Nurul Izzah...

Saksikan video Nurul Izzah di bawah..

Video url: http://youtu.be/yUueS62AvcE

14 comments:

Anonymous said...

Alamak.....
Lu orang lulus BM ke tak masa SPM dulu?
Rasanye macam tak lulus aje atau cukup2 makan ja. Itupun mungkin markah kesiah.
Fahami lah dulu apa yg dimaksudkan oleh Nurul Izzah tu. Jgn jadi macam kes "melayu bebas memilih agama". Bising2....lepas tu, bila Nurul bagi penerangan...senyap senyi. MALU NAK SOROK MUKA.

Anonymous said...

Anon 1.47
Hang lulus subjek agama n sejarah @ x? Ke dpt markah kesian?
Ko ikot n pcaya la ckp minah puaka ni, ko pon sama puaka
Hang igt ni negara anarchy ke? Tuk nenek mak bapak hang org mn? Hang jgn dok loklaq la kalu hang suka merapu

Anonymous said...

Loklaq apa pulak.
Hampa tu yang pelaq.
Apa ke benda Bm pun tak pass.
Lepas tu maksud yg Nurul sampaikan pun hampa tak leh paham.
Hampa mengkedarah benda haram kot. Pasai tu mangkaq habih.

Anonymous said...

Anon 3.24
Ye lah..ko je yg bijak kan? Ko je la yg paham ape puaka tu ckp
Kalu puaka tu ckp mak pak ko x skolah pon ko caya kan?
Dasar bebal, bodi xblh nk ajar..bodo melantun2 plak ti

Anonymous said...

Jangan jadi lembu...
Takkan bahasa malaysia pun tak faham.
Awat teruk sungguh hampa ni hah?
Memang malu besaq kalau cikgu hampa tau yg hampa ni anak murid dia.

Anonymous said...

Kesian puak2 pmbngkng bodo ni, nk ajar bhs melayu la plakk
Tp sifat busuk hati sndri xblh nk ubah
Biar bodo mcm lembu, biar ckgu skolah malu asalkn x busuk hati n bsetongkol dgn penyembah yahudi, pnyokong lgbt, pengkhianat negara n pengadai kalimah Allah

Anonymous said...

Lembu mana faham bahasa M'sia
he..he..he..

Anonymous said...

Ini memang sah, bela lembu pakai duit haram. sbb tu bangang tak ketahuan.

Anonymous said...

Ko la yg bodo, bahasa yg ko ckp skg ialah bahasa melayu..asal usul bahasa pon ko x tau lg maw ajar org

Lembu pon ada gak org mkn..kalu da mcm korang ni tahap bangkai negara mmg xde org nk

Hahaha

Anonymous said...

Lembu memang bodoh pun... mcm lembu kat Ijat. Rembat duit rakyat utk anak beranak. Orang UMNo lagi noh....!!!
Tak da muka orang lain ka yg nak rembat duit rakyat ni...!!! Asyik orang2 UMNo saja.

Anonymous said...

Dengki keeeee?????
Mak pak adk2 hang amik x brim? Depa pon lembu gak nooo
Hahaha

Anonymous said...

Pasukan Gerakan Am berasal daripada Pasukan Polis Hutan. Jika dimansuhkan, mempukah pihak polis menangani pendatang dan penceroboh di sempadan. Kalau dak tau apa fungsi jangan nak memandai mansuh itu dan ini. Anak dengan bapak sama je semua nak mansuh, seronok sangatlah sebab ISA dah takda esok dia suruh FRU pulak mansuh. Tengok jelah.

Anonymous said...

Biasalah, kata2 org yg kecewa...hahaaa...kesian minah ni, takde benda lain ke nk fikir? Mansuh...mansuh...mansuh..ape kate ko mansuh je lh PKR... Kan lg bgs...

Larasari said...

nurul izzah jadi mcm nie pon sebab dulu sebelum DSAI kena tgkap dia dah bgi amanat utk ank2 dia.. izzah nie mungkin pegang amnat DSAI lah..
Yg penting rakyat mlysia yg len jgn lah kita pecah belah plax..
berilah sokongan kpd anggota keselamatan kita yg berjuang dilahad datu..
semoga tuhan melindungi mreka semua.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates