Sunday, March 17, 2013

Tian Chua Dibakar Hidup-Hidup!


Ini sebagai pengajaran kepada manusia bangsat! Tian Chua bangsat boleh lihat sendiri bagaimana dia di bakar dengan api kemarahan rakyat terhadap dirinya...

Selaku anak kepada anggota PDRM! aku sendiri tidak dapat menahan api kemarahan terhadap Tian Chua!

Sebelum perkara yang lebih buruk berlaku, ada baiknya Tian Chua memohon maaf kepada seluruh rakyat di Malaysia terutamanya kepada Anggota PDRM serta keluraga mereka!

Utusan - Kemarahan orang ramai berhubung kenyataan biadap pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua yang mempersendakan tragedi berdarah di Lahad Datu, dan memperkecilkan pengorbanan pasukan keselamatan terus memuncak.

Beratus-ratus penduduk di Kampung Jerong Surau dan beberapa kampung lain di sekitarnya keluar malam ini bagi turut menunjukkan reaksi mereka dengan membakar patungnya selain menyatakan kesal dengan sikap pemimpin pembangkang yang lain kerana cuba mempolitikkan isu itu, malah mempertahankan Tian Chua.

Sejurus sebelum himpunan aman mengecam naib presiden parti itu diadakan, Tabung Pahlawan Wira Lahad Datu dilancarkan yang memberi peluang kepada penduduk setempat menghulur derma untuk keluarga anggota keselamatan yang terbunuh.

Yang turut hadir pada majlis pelancaran itu, Pengerusi Pemantau Badan Perhubungan UMNO Negeri, Datuk Muda Mamat; Ahli Jawatankuasa Wanita UMNO bahagian, Rosni Ngah dan Pengerusi Peti Undi Jerong Surau, Nasir Mamat.

Menurut Nasir, Tian Chua dan mereka yang mempersendakan anggota pasukan keselamatan yang berjuang mempertahankan maruah bangsa dan negara tidak boleh dilepaskan begitu sahaja kerana sesiapa yang rasional boleh menilai betapa biadapnya kenyataan seumpama itu.

Katanya, sudah wujud gejala sedemikian dalam masyarakat di negara ini yang dipengaruhi oleh pemikiran mereka yang ghairah untuk berkuasa.

"Kita tahu dalam keadaan kritikal begini ada anggota polis terkorban, tapi kita sangat dukacita masih ada yang sanggup menjadikannya modal untuk bangkitkan kebencian kepada kerajaan.

"Apabila sampai tahap anggota keselamatan kita terkorban ketika mempertahankan negara, ada pula dianggap sandiwara, kami rasa ini tuduhan yang sangat berat," katanya.

3 comments:

Anonymous said...

BEGITU MALU BILA ORANG MELAYU TAK FAHAM BAHASA MELAYU...

TIAN CHUA KATA LAIN, ORANG MELAYU FAHAM LAIN...

SURE TAK LULUS BAHASA MELAYU DULU...

MEMALU DAN MEMALUKAN...

LEPAS TU BUAT KERJA BODOH DAN BANGANG

LEBIH BAIK LU ORANG KUTIP SAMPAH KAT TEPI JALAN DAN BAKAR LAGI BAIK. LAGI BERFAEDAH.

ITULAH DIKATAKAN MELAYU BODOH DAN BANGANG DULU KINI DAN SELAMANYA.

Anonymous said...

Anon 7.03, Obviously awak x tgk vid tian chua. Awak cuma baca jwpan tian chua saje. Nampaknye awak je la bodoh sorang. Mmg saya x bersetuju dgn cara org melayu atau penyokong bn tunjuk perasaan mereka...tp yg salah tp salah. Tian chua mmg ckp kejadian di lahad adalah sandiwara... pergi tgk n dgr video tu.

Anonymous said...

Anon 7:03 AM

Kamu pembela Tian Chua? Kalau nak bela pun.., biarlah fakta kamu tru betul dulu..!

Dahsyat sungguh manusia seperti kamu.. Memperlekehkan orang melayu untuk mempertahan orang seperti Tian Chua.

Kamu jenis barua..!!