Wednesday, May 8, 2013

14 Apa Yang kecoh Sangat Kat Stadium Kelana Jaya Tu?


Kalau dah kalah tu... Kalah jugak la..... Aku pun dah malas nak layan dengan puak-puak yang tak reti nak terima hakikat ni!

Ni dengar apa kata SPR.. Bantahan Terbuka, Perhimpunan Tidak Bantu Pilihan Raya Diadakan Semula.

Sebarang bantahan terbuka atau perhimpunan tidak mampu mengubah keputusan pilihan raya umum atau mengakibatkan ia diadakan semula, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Beliau berkata sebaliknya calon atau mereka yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) boleh memohon semakan supaya pilihan raya diadakan semula dengan mengemukakan petisyen selepas pewartaan keputusan oleh SPR, mengikut undang-undang.

"Selepas diwartakan dalam tempoh 21, mereka boleh buat petisyen, itu yang betul dan kalau bukti-bukti itu jelas serta lengkap dan pihak hakim mengakui wujudnya perlakuan rasuah, penipuan atau menyalahi undang-undang, maka mungkin Hakim Mahkamah Tinggi berkenaan akan memutuskan bahawa keputusan pilihan rayaitu tidak sah.

"Dengan itu barulah boleh diadakan pilihan raya semula, tetapi jika dibuat perjumpaan atau perhimpunan seperti Rabu malam, yang saya pun tak tahu apa maksud dia, sebenarnya tidak akan mengubah apa-apa yang boleh mengakibatkan pilihan raya diadakan semula," katanya selepas ditemu ramah Radio24 di Wisma Bernama pada Rabu.

Abdul Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas perhimpunan haram pembangkang di Stadium Kelana Jaya, yang kononnya diadakan bagi menyatakan rasa tidak puas hati berhubung keputusan PRU13 Ahad lepas.

Di sebalik pelbagai tuduhan seperti isu dakwat kekal, pengundi hantu, orangasing diguna sebagai pengundi dan bekalan elektrik terputus, Abdul Aziz berkatabeliau yakin PRU13 berlangsung secara bersih serta teratur, dan SPR sama sekalitidak terbabit membantu mana-mana pihak memenangi pengundian.

"Saya ingin nyatakan bahawa pilihan raya yang diadakan adalah begitu saksama, yang menang bukan sebab ditolong SPR, dan yang kalah bukan kerana tidak dibantu SPR, yang menentukan kalah menang di Malaysia ialah pengundi berdaftar yang mengundi," katanya.

Berdasarkan rekod, jumlah tertinggi petisyen berhubung keputusan PRU yang diterima SPR ialah pada 1999 iaitu 40 diikuti lebih 30 petisyen pada 2004.

Jumlah petisyen menurun kepada 26 pada 2008, walaupun ketika itu berlaku tsunami politik yang tidak berpihak kepada Barisan Nasional.

14 comments:

Anonymous said...

bukan kecoh...nak UBAH....pilihanraya penuh penipuan..

Anonymous said...

kepala butoh hang nak UBAH..dah menang banyak pun nak bising. Dasar org tamak dan tak bersyukur.. Jangan ingat kami diam..dan jangan ingat kami kalah..

Anonymous said...

Penipuan tu lu orang sendiri yg buat...sandiwara PR...lain kalilah ye...tunggu lagi 5 tahun..nak buat macam mana ini semua kerja Allah swt...manusia mampu merancang tapi yg putuskan Allah swt...Lain Kalilah ye...I,m sorry....hahahaaaaa

Anonymous said...

ANON 11.50, MANA KAU TAU PENUH PENIPUAN? BC BLOG PAKATAN KA? NI LAH KALAU DH HARI2 MAKAN FITNAH, KAN DH GILE, KAU KAJI LE BALIK APA NIAT PAKATAN SBENARNYA, HANYA ORG TRDESAK YG GEMAR MENIPU DAN MFITNAH, KITA DLM ISLAM FITNAH NI DOSA BESAR, DALAM PAKATAN NI BNYAK KAPIR YANG TAK GETI BSYUKUR, KAUM KAFIR NI TAKDA PANTANGLARANG DALAM MEMFITNAH, KAU KAJI BALIK SEJAK MULA 1998, DARI SITU LE BMULA ERA POLITIK FITNAH NI, HIDUP JGN MALAS BFIKIR, JANGAN TRIMA BULAT2 APA ORG CAKAP, TUHAN DH BG AKAL, TAKKAN TAK TAU GUNA?

Anonymous said...

paper star hari Rabu ms22... DAP mangaku tak ada blackout masa PRU 13...cuma kabar angin!! harap maklum

Anonymous said...

Lain kalilah! Atau dengan kata lain tak payahlah! Mangkuk! Bahasa tonggang terbalik nak ubah konon! Bukan ini kalilah lahabau, yang betulnya kali inilah!Uwerkkkkk!

anti tiada maruah said...

kepala fuck you Anonymous kalau dia sebut nak bapak kepala hang apa sebuk..stupid b hell

anti tiada maruah said...

kepala fuck you Anonymous kalau mereka kata nak UBAH bapak kepala hang apa sebuk marah dia ..stupid bladi hell

Anonymous said...

ANON 11.50, MANA KAU TAU PENUH PENIPUAN? LGE dan rakyat penang pun penipu BN?? Rakyat kelantan dan selangor pun tipu BN. otak udang!kau tunggula 5 tahun lagi....

Anonymous said...

anti tiada maruah: Kepala bapak kau bengkok ke tak? Kahkahkahakah muahahahaha

Anonymous said...

Kalau ada bukti bawa ke mahkamah. Knp nak kecoh satu Malaysia. Negera ni bukan pakatan punya je. Org lain nak hidupa aman. Bukan hari2 nak pening dgn rusuhan.

Anonymous said...

setiap kejadian ada hikmahnya, yang menang atau kalah adalah ujian dr allah swt.tetapi apabila tertegak yang HAK.yang bathil akan LENYAP.jatuh lagi di timpa lori,

Faerie_Princess said...

oh yes... mmg betul piliharaya kali ini penuh dgn penipuan dan sandiwara. bukti bukti semua blh diperolehi dr pihak PR. mereka ada skrip, siap buat praktikal lg tu.. siap upah orang jadi pengundi hantu, upah orang buat statement pasal pengundi hantu, amik gambar thn bila tp ckp berlaku skrg.. MACAM2 ADA!!!! kalau betul berlaku penipuan, mengapa sibuk tumpu di parliment jer? DUN2 yg korang dpt byk tu?? kita pun blh ckp penipuan byk berlaku... DAP menang byk sbb ada warga CHINA yg diberi IC.. boleh tak kita ckp mcm tu??

Anonymous said...

Menyampah btul...
asyik2 nk brhimpun n buat sesak.org ade keje nk buat..nk bangunkn negara...bukn cbuk x puas ati dlm mcm2 hal.ramai pulk tu sanggup berhimpun...kalau g masjid solat hajat beramai2 lagi elok...bia tuhn tunjuk sapa yg terinaya.ni melaga2kn rakyat.apadah.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates