Sunday, April 14, 2013

#PRU13 # Vote4BN Perang Maya: Barisan Nasional Lebih Bersedia!


Kajian yang dibuat oleh Universiti Teknologi Mara (UiTM) menunjukkan, 90 peratus orang muda menggunakan media-media sosial baru untuk mendapatkan maklumat berkaitan politik tanahair.

Manakala 60 peratus memperolehi maklumat daripada media alternatif, 25 peratus daripada media arus perdana seperti tv dan hanya 15 yang menggunakan akhbar untuk mencari maklumat politik.

Jelas di sini betapa pentingnya media alternatif sebagai platform untuk meraih undi pengundi muda. Isi kandungan media tersebut bakal menjadi penentu kejayaan mana-mana parti yang bertanding.

Dalam hal ini terdapat perbezaan besar yang jelas diantara hebahan internet BN dan Pakatan di mana BN lebih banyak menyebarkan fakta dan bukannya fitnah.

Kegagalan menguasai dunia siber pada 2008 dikatakan antara faktor kekalahan teruk BN sehingga tumbang lima negeri.

Berbanding PRU12, BN kini lebih bersedia menghadapi “perang siber” PRU13 dengan penyokong-penyokong muda BN dan netizens bersama-sama bergerak menghadapi serangan pembangkang.
BN kini sudah sedar pengaruh yang dimainkan media sosial sangat besar untuk menjadi penentu dalam pilihan raya umum akan datang.

Kekuatan cybertrooper BN ini sudah mula dirasai pemimpin tertinggi Pakatan Haram seperti Lim Kit Siang.

Lim Kit Siang sangat takut sehingga menuduh agensi kerajaan yang kononnya menghabiskan wang rakyat dengan menganjurkan program-program yang membabitkan para pengamal media baru.

Kerisauan Lim Kit Siang ini ada asasnya apabila melihat puluhan ribu penyokong BN terus menyerang mendedahkan pembohongan yang dilakukan oleh pembangkang.

Oleh hal yang demikian, wajarlah cybertrooper BN terus berkempen dengan dan adil serta mengelakkan dari mencerca dan memaki hamun.

Cybertroopers Pakatan lebih gemar guna bahasa kesat dan berdebat ikut emosi. Mereka telah menyalahgunakan kebebasan bersuara yang diamalkan dinegara ini dengan menyebarkan spekulasi, khabar angin dan fitnah.

Bukan mereka sahaja, pemimpin Pakatan seperti Nizar juga tidak ketingalan dalam menabur fitnah di pentas media sosial ini untuk berlaku biadap, kurang hajar dan derhaka kepada sultan.

Yang anehnya, segala pembohongan ini tetap diterima dan dipercayai secara membuta-tuli oleh penyokong-penyokong taksub mereka.

5 comments:

Anonymous said...

bersedia dgn bahan2 lucah...ha ha ha

Anonymous said...

bersedia apanye... bersedia dalam kubur bila mati nanti....ingat boleh tongkat langit ... dengan video umnosex tu ...

Anonymous said...

pemimpin korang yg lucah tuduh umno bn...korang la bersedia dlm kubo sebab ikut and support pemimpin mcm tu...brani ambil risiko utk menyokong pemimpin mcm tu..tak sanggup aku nabi x mengaku umat

Anonymous said...

Makin meroyan puak2 PR sekarang ni.. Kiri kanan keluar kentut... Busuk lagi membusukkan....

Anonymous said...

umno nie mmg x takut dosa..rasa dgn bahan2 lucah blh tarik penyokong..ha ha ha..menteliti melayu bingai..video yg jelas2 edit pn paksa suruh jgk org pcaya..haha..rasa diri kebal sgt eh dgn azab Allah?