Saturday, September 24, 2011

Hudud: Karpal Singh Mahu Adakan Mesyuarat Tergempar Pakatan Haram!


DAP telah meminta Pakatan Rakyat untuk mengadakan mesyuarat bahagian atas kepimpinan mereka didalam keadaan kecemasan sekali lagi dan untuk semua membersihkan agenda kontroversi negara Islam PAS.

Mengisytiharkan bahawa DAP akan sentiasa menentang penubuhan sebuah negara Islam, pengerusi Karpal Singh menggesa sekretariat Pakatan dengan segera mengatur mesyuarat itu.

"Tanggapan orang awam dan keyakinan ke atas Pakatan akan terjejas teruk. Pakatan perlu menangani dengan cepat dan menyelesaikan apa-apa isu penting yang asas tadbir urus.

Mesyuarat tergempar perlu diadakan serta-merta untuk menjelaskan pendirian Pakatan Rakyat mengenai isu itu.

"Kontroversi ini mesti akhir sekali dan untuk semua," katanya

Karpal menegaskan bahawa hanya tiga bulan lalu, Muktamar PAS 57 (perhimpunan agung) meluluskan resolusi yang mengisytiharkan bahawa parti itu telah menggugurkan agenda negara Islam.

"Kami fikir agenda telah mati dan dikebumikan kemudian. Orang ramai berasa sungguh gembira dengannya. Tetapi sekarang ini ... daripada biru. Saya tidak faham mengapa Nik Aziz memberikan kenyataan yang ... sukar dibayangkan fikiran.

"Mungkin orang tua itu cuba untuk menarik perhatian," katanya.

Beliau juga menegur cadangan Nik Aziz bahawa DAP boleh ciuman perpisahan kepada Pakatan jika ia tidak bersetuju dengan agenda Islam PAS '.

"Ia pastinya satu kenyataan tdk bererti," kata Karpal.

Baca juga di sini...

No comments: