Tuesday, September 20, 2011

Kerana Panas Telinga, Husam Saman Kickdefella RM5 Juta


Hai dah nasib badan... tak tahan kena gerudi, telinga Husam menanah dek pendedahan yang dilakukan oleh Kickdefella! Kenapa jadi macam ni Usam? sampai nak saman menyaman pulak! Panasss!

Naib Presiden Pas, Husam Musa memfailkan saman fitnah sebanyak RM5 juta terhadap blogger Kickdefella.

Writ saman ke atas Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz difailkan di kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini, hari ini oleh peguam Husam, Hisham Fauzi dari Tetuan Hisham Fauzi & Associates.

Mengikut writ saman yang diemel kepada pihak media hari ini, Husam yang juga Exco kerajaan negeri Kelantan, menuntut Syed Azizi memohon maaf secara bertulis tanpa syarat kepadanya.

Plaintif juga menuntut defendan membuat permohonan maaf secara terbuka dalam blog defendan, di samping memadamkan tiga artikel yang didakwa memfitnah beliau.

Artikel tersebut bertajuk, Husam telah menipu rakyat dan sahabat, Sebelum kita lupa Normala Sudirman dan Husam itu pembohong yang ketiga-tiganya disiarkan melalui blog defendan, kickdefella.wordpress.com antara Januari hingga Julai lalu.

Husam juga menuntut Syed Azidi mengiklankan permohonan maaf tersebut di dalam akhbar nasional harian bahasa Melayu selama satu hari, bayaran ganti rugi sebanyak RM5 juta, ganti rugi teladan, ganti rugi melampau, ganti rugi punitif, lain-lain relif yang dikirkan wajar oleh mahkamah, selain faedah pada kadar 8 peratus setahun sehingga penyelesaian penuh tuntutan.

Selain itu, plaintif turut menuntut satu injunksi bagi menghalang defendan atau ejen-ejennya daripada berkomunikasi, memberi komen, mengulangi atau menyebabkan penerbitan kenyataan-kenyataan atau perkataan yang berunsur fitnah terhadap plaintif.

Pelawok pelawok pelawok!

No comments: