POLITIK HARIAN: Kecoh! Unit Amal PAS Serang Orang Awam Di Ceramah Mat Sabu #marxsabu #Rembau

Friday, October 7, 2011

Kecoh! Unit Amal PAS Serang Orang Awam Di Ceramah Mat Sabu #marxsabu #Rembau


Berlaku kekecohan di ceramah Mat Sabu, Unit amal PAS tidak bertemadun menyerang orang awam. Rata-rata yang hadir mereka sayangkan melayu turun bantu basmi komunis, dan mahu melihat sendiri betapa ceteknya pemikiran Mat Sabu berhubung sejarah tanah air kita. Terdahulu Mat Sabu mengiktiraf komunis sebagai perjuang kemerdekaan...


NGO akan terus menentang Mat Sabu walaupun apa yang terjadi. Matlamat mereka adalah untuk menghantar memorundum. Kenapa Mat Sabu boleh hantar memorundum kepada DYMM yang di Pertuan Agung. Apa salah NGO melayu hantar pada Mat Sabu tapi mereka disambut dengan pukulan dan hentaman dari orang Pas dan PKR?


Matlamat penduduk tempatan yang kurang senang dengan kehadiran Mat Sabu menganggu ketenteraman kampung mereka tercapai apabila 2 orang akhirnya dibenarkan jumpa Mat Sabu walaupun sebelum ini mereka di sepak terajang dan dipukul oleh unit amal Pas dari Johor.

Berita terdahulu: Sambutan Mat Sabu Di Rembau Hambar!

-Politik Negeri Sembilan

39 comments:

Anonymous said...

Mat Sabu komunis! apa yang mat sabu perjuangkan sehingga di sanjung oleh puak PAS ni?

Anonymous said...

kebanyakan yg hadir org luar.. penduduk kg venci mat sabu kerana mat sabu kata komunis itu perjuang! polis pengkhianat! yg pengkhianat sebenarnya ialah mat sabu!

Anonymous said...

dengar cerita puak perkasa lari kena kejar dgn unit amal. sampai sepanduk2 pun ditinggalkan. bila berunding pulak kali ni cakap berbaik dah x kuarang ajar pulak yer..bacul rupanya perkasa ni. sembang nak lebat

-hisham-

Anonymous said...

hisham

kalo dah beratus siap dengancangkul sebagai senjata, suria PERKASA hitam pun lari beb.realistik la skit.nak pulak kalo geng fanatik penyokong mat sabu.

hashim

Anonymous said...

Aku ada sana beb.. Salute gak perkasa, walau tak ramai tapi berani.. Smpai ada yg kena tumbuk dgn unit amal.. 2wakil bjaya gak serah memorandum kat tgn mat sabu sendiri walau dikasri org pas!!! Jgn la nk panggil org bacul kalo ko tak tgk sendiri

Anonymous said...

padan muko boruk2 perkaso babi tu.. samo langan tuan punyo blog ni..

Anonymous said...

aku dok area perak. kalau dekat memang aku dah dtg nak berhadapan sendiri dgn puak bacul perkasa ni. ingat sapa yg ugut mula2 mat sabu jgn jejak kaki ke n9? bukan ke ketua perkasa n9 dok ugut? jadi bila org dah nak sgt memberi, kita sambut.. apa pasal pula perkasa kurang? bukan kata nak bawak seribu org dtg gegar cermah mat sabu malam tadi ka? sbb tu cakap jgn lebat. jgn pikir bila sekali ko org dapat tumbuk sorang ahli pas, jadi ingat kali kedua org pas nak diam. kami didik dgn kesabaran dan semangat jihad. kesabaran pun ada batas juga kalau cuba nak buat kacau dan ugut pemimpin kami. ingat tu perkasa

-hisham-

Anonymous said...

org Pas penganas sama mcm komunis! apa nak heran?

Anonymous said...

Org pas mmg bacul dtg bawa unit amal dari johor! apa barang ceramah kat kg bawa org luar? nampak sgt pas tidak ada sokongan d nogori!

glassman said...

tak sedar, orang melayu semakin berpecah, matlamat barat tercapai

Anonymous said...

sial, gampang, cilake, haramjadah punya unit amal hampeh ni...kalau aku ada kat sana aku kerjakan unit amal hampeh ni sampai terberak...

Syahzam said...

Umngok ckp Malaysia x pernah dijajah,watpe eh kita sambut MERDEKA tiap2 tahun? Tanggal 31 bulan 8? sambut dgn jiwa MERDEKA? Tunku pergi London mkn angin je la eh? Baru taw Malaysia x kena pernah kena jajah..pemimpin UMNO mmg pandai sgt sampai jd BONGOK sgt,rsanya dari zaman Tanah Melayu smpi skang..berapa byk Kuasa Besar yg dok jajah Malaysia ni...kalu dah Kaki Kelentong..kaki gak r,sebab 54 tahun releven,n skang x releven,so suka ati je la nak ubah sejarah,itulah Umngok yg org taksub sgt..PENIPU BESAR...

Syahzam said...

Umngok semua bchul, komen pakai nama anon? sekurang2nya wa guna nama sendiri beb! boleh cari di FB! berani kerana benar!

Budak Ghombau said...

Bongok Mat Sabu ni! Dio tak tau ko kek Ghombau ni ghamai polis dan askar pencen? Ekau nak belo pulak komunih. Memang nak mampuih!

Anonymous said...

PERK@SA aka UMN@ kena serang???..padan muko korang semua,.nama je Melayu tp letak otak kt celah BURIT..org elok wt majlis Aidilfitri korang sebok nk wt kecoh sampai ada org PAS berdarah idong & mulut..bila org nk btol2 bertempor reti plak ngata org GANAS.,ngato oghang KOMINIH, Big Bos UMN@ guna perunding keturunan ISRAEL,.psl tu peel penyokong PERK@SA aka UMN@ mcm YAHUDI...

Anonymous said...

hisham, Syahzam....nenek kau jando...pas tk didik pn kesabaran..sesame sndiri pn bergaduh...kau duk perak diam2, jgn smpai nanti kau kena pndah kelantan lak...orng umno mane yg kate melaysia tk dijajah..? so kau sokong mat sabu yg menyatakan komunis tu hero..? same la keturunan kau ngn atok kau tu komunis...sampah...tk dak hasil keturunan kau datang negeri aku...komunis2 duk je kelantan tu dlm utan...kau nk guna name kau atau atok kau pn, kau punya pasal la...cabaran kau tu da cam budak hingusan..budak br nk up la kate kan...tk pn orng tua yg br jmpe jln idop nye...hahahha,,,ade spesis yg same kan orng islam ngn yahudi...tinggi toi martabat kau nk letakkan sesame umat dilandasan yahudi...nabi kite pn tk pernah ckp camtu...hebat kau ni.... ///itachi///

Anonymous said...

kat kampung aku pas tak berani buat ceramah degar2 lagi, buat aktiviti hari raya pun yg datang kwn2 separti, jemput sekampung tapi takde yg nak layan.... hmmm mari kita tunggu PRU13... sembang takyah kencanglah... time tu baru kita tau sapa tegak sapa tumbang... tp jgn guna alasan lapuk kalau kalah ye....

anyway... unit amal pas mana takut mati, atas jalan raya pun sanggup baring...tp dalam pada baring tu... kalau ramai2 dtg pijak perut, mesti dia pun lari jugak...kan...kan..

Idham said...

dulu puak AMENO nih, tak jadik mcm nih, semenjak NAZAK mcm2 benda bangang dia buat, menyerlahkan sifat sebenarnya.. dia ada TV, Radio, Paper dia JADI DIRECTOR.. tu pon takutt lagi, nk kacau ceramah org. ingat kalau buat camtu, org akan sokong puak korang, mana letak kepala otak nih? nak politik biar atas pentas sebenar.. siapkan padang yg rata.. minda kelas keberapa pon aku tak tau la..

Anonymous said...

pencacai-pencacai umno tak dak telur. ikut macam najib , takut jumpa anwar di mahkamah.Pencacai-pencacai umno ibarat melukut di tepi gantang bagi pemimpin mereka. Namewee jugak yang dipuji oleh najib , bukan pencacai-pencacai umno. Najib anggap pencacai-pencacai umno mcm kaldai, bodoh tahap gabang. Pencacai-pencacai umno tiada maruah , biarkan diri mereka dihina oleh pemimpin-pemimpin mereka.

syed

jejakazman said...

takut jumpa anwar kat court....he he...allo kawan lu sudah kuar lendir lu suruh org lain cuci bikin ape....sendir buat sendiri cuci laa..

Anonymous said...

kesian korang kena belesah lebam sana, lebam sini... x sedar diperbodohkan.... yang syok Mat Sabu jugak bau burit Mah... Melekat Mah oooiiiiii!




-Tukang angkat beg 121-

Budak Paroi Jaya said...

ini baru pusingan pertama beb..

aku pasti lps ni bila ada ceramah pas kat rembau ke, tampin ke, pilah ke mmg kne le ngn pemuda umno.

setakat import dr pagoh, muar, bleh ler..

nnt kalo bertembung dgn anak negeri, jgn salahkan sesapa yer.. korg yg masuk kandang harimau..!!!

Paspispus said...

Parti Ajaran Syaitan mmg bangsat, sanggup diperkuda Penipu-Kencing Rakyat dan penjilat jubo DAPig.
Semoga Allah melaknat mereka2 yg mempermain2kan Agama utk kepentingan duniawi ini.

PicitToloMatSabun said...

Kat Kelate leh la tunjuk gedebe. Dtg nogori den jgn nak tunjuk perangai sial. Muka bersememeh bau puki lagi mau byk cakap.Pi berambuih main sabun nun!

Anonymous said...

budak paroi jaya:

apa bukti ko tu org2 luar? ko percaya ckp tuan blog ni? bodo namanya lain kali selidik dulu.jgn jadi mcm lembu. kebanyakan org kampung dan penduduk asal yg dtg adalah n9 yg sama2 dok halau perkasa sial tu. jangn jadi bodo la percaya ckp tuan blog ni, tuan blog ni pun bukan pegi check identitit sorang demi sorang. mana dia dpt tahu kebyakan yg hadir adalah org luar bodo. kehadiran ramai org tua,anak2 kecil, berkeluarga dgn berkain pelikat menunjukkan dorng dari penduduk setempat. lain kali selidik dulu lembu weii. walau x dinafikan memang ada org luar, tapi bukan 100% org luar semuanya. bodo.
setakat ugutan ko macam tu dah kira ganas la? boleh buat org takut la? itu cara samseng budak2 punya. HAHAHA. wahhh gerunnye aku..takutnye aku..

perkasa ugut mat sabu jgn dtg n9 - mat sabu tak gentar siap sanggup dtg lagi n9. itu pemimpin berani.

dok gertak bawak turun seribu org nak gegar ceramah mat sabu semalam, tapi kesian xda sambutan x sampai 100 pun yg dtg. walaupun kami dikejutkan dgn kononnya seribu perkasa dan veteran perang akan dtg,sikit pun kami x gerun smpai kami sanggup berhadapan walau seberapa ramai pun pondan2 perksaa ni.

sedangkan fru pun kami sanggup terjah lawan berulang kali demostrasi. sanggup menahan bom asap pemedih mata dan pukulan dari polis, apatah lagi jenis samseng kampung macam ko

ugutan samseng ko ni x ubah mcm perkasa cakap je besar tapi habuk. tin kososng. dengar bunyi pongpang mcm kuat tapi pondan. dulu dok main baling2 batu mcm pondan. semalam pulak lari berterabur kena terjah dgn unit amal dan ngo samm..haha dah mcm mak nyah.

masa himpunan bersih sekor beruk perkasa xde padahal sebelum tu berdegar2 ckp nak trun bersemuka bersih. pondan. patriot baru kena sembur sekali je gas pedih mata lari mencanak mcm laki xde kote. pemuda bersih kena gas asap berulang2 kali tetap teguh. walau ada yg lari utk selamat diri tapi dtg balik berhadapan dgn fru. bukan bacul mcm patriot baru kena sekaliiiiiiii je dah tercirit2.

JENIS SAMSENG KAMPUNG DUSUN SEMBANG MAU DERAIHHHHH. TAPI TIN KOSONG. BAGI ANJING MAKAN TELUR TU LA WEII PERKASA UMNO BABI SEKALIAN

pr mental!! said...

hahaha..rmainye badut2 dr pr..-hisham-syed ni org yg sma...hahaha...punye la bengong bdk pr ni..apsl plak pnggl najib psl kes liwat ni..apsl xpnggl ezam..sape yg tkt sbnrnya..bkn ke nuar juburi keparat tu yg tkt smpi tangguh kes dkt 3 thn..hahaha..

oi idham bengong..pembngkng kt mlysia ni dh diberi kebebasn sepenuhnya..ade paper sndri,leh ceramah2,blog,fb twiter..xpnh kene sekat pon..cube ko suh nuar juburi keparat n pr bodo tu duk kt singapore..mau kene saman smpai bankrap sbb brurukkn kerajaan..bodo punye idham..mmg ptt pon ko sokong nuar juburi sbb ko bodo..hahahaahaha.meh aku listkn kebodohan pemimpin pr br2 ni.

guan eng-burukkn johor.ade rakamn lg.lps tu kate xingat(hilng ingatan or mmg bodo gile babi).lps tu mntak maap dlm ms yg sma nk saman org lain.mental la kalipah guan eng bodo ni.hahaha

manoharan-nk gnti bndera mlysia.lg bangge dgn bndera dap.oi keling paria.kalo ko blk india agknya dinding rmh ko dibuat dr taik lembu.agknya ko ni kasta pariah yg terendah skali.seb baik malaysia xde kasta.hahaha.

mat syabu-ni lg sekor.agungkn komunis.konon mat indera tu baik.hahaha.xtau ke kalo komuns mng ideologi komns akn diserpkn yg pd ms tu kerajaan soviet dlm rncangan meluaskn pengaruh komunis die.

nuar juburi-die ni bapak segala pembohong.cipta rekod dunia utk kategori tangguh kes plng lm.muke dlm vid seks tp xngaku wlpon 99% hasil siasatn kate tu muke die.look like me.but not me.hahaha.

hj hadi-dlu hudud.lps tu neg kebajikan.skrng hudud blk.lps ni kebajikn blk.lps tu hudud blk.

pok nik-hudud.kapal sink sound.diam blk.hudud blk.guan eng sound.diam blk.hudud lg.dap sound.diam blk.hahahaha.smpi la dia ni mati agknya ni je la modal politik die.pengikut pok nik ni tksub smpikn rmai pengkt die gantung gmba mamat ni kt rumah masing2.nk buat sembah agknya.ntah la.perinth 20 thn tp rkyt mnum air perigi lg.mnum air sg lg.die mnum air bersh.dpt tajaan hj.dpt kek mahal.hahaha.konon zuhud.tp naik merc jgk.hahahah.

jimmie said...

paspispus.....mah seeeDDAAPPP!pukul orang boleh masuk syurga la tu!!

Anonymous said...

Kenapa lari lintang pukang semalam? kata berani.Nanti banner yang ditinggalkan semalam akibat takut dengan unit amal aku akn bagi balik untuk guna di tempat lain. Pencacai umno & perkasa tak da telor , itu sama mcm najib takut jumpa anwar di mahkamah . hari tu cakap bedegar-degar sanggup berdebat dgn anwar , malang sungguh rakyat malaysia mempunyai PM yang takut sebelum berjuang. Pencacai umno kerja dia hanya pembawa banner saja. tak bermaruah langsung

syed

pr mental!! said...

huyoo..mamat syed ni bkn main lg provoke..ni ke ajaran pok nik hamPAS..memukul sesama muslim...org nk hntr memorandum je kot..yg korng siap pkul2 org ni kenape..nabi ade ajar ke..pemimpin maksum pas tu ke yg ajr suh bergdh sesama muslim ni..ape punye prangai da..korng nilaikn la sndri komen provok dr syed ni..hahahaha..skrng ni bkn thn 2008 bro..majoriti bkn lg pd pr..it's a fact!!

Jack Melayu said...

Saya sampai sebelunm kes Mat Sabu saya sokong PAS walaupun bukan ahli PAS.. kini kerana mat babi sabu ini saya tak suka sokong pas...

Saya bute ke tuli atau salah info saya rasa tak..saya kaji dah ...

tapi tak pe Saya halalkan undi saya untuk PAS bagi 3 PRU yang lepas.. kali ni .. mintak maaf.. dalam berpolitik sesama melayu dihina dan dimaki baik dari PAS atau yang menentang.. tak pasal2 segala benda sulit mak, makcik,nenek sesama melayu digunakan disini oleh anda semua... untuk ahli PAS di sini..lebih menghampakan kerana anda membawa nama Islam.. UMNO ke PKR tak pe sebab nama Islam tapi macam ahli PAS cakap tak Islam sebenar.. cuma bila anda memaki sebegini mungkin ada nas dan hadis yang membenarkan ianya digunakan.. anda bijak pandai Agama Islam dan mengistiharkan penganut Islam sebenar... lebih Islam dari yang lain...
PRU akan datang ni nak undi sape ye...

Anonymous said...

Terimalah hakikat , memang pencacai-pencacai umno penakut. Berani bila dilindungi polis.Perbandinga DS Anwar Ibrahim dengan najib bagai langit & bumi.DS Anwar Ibrahim dihormati majoriti rakyat Malaysia & peringkat antarabangsa , najib dihormati oleh pencacai-pencacai umno saja.

syed

Anonymous said...

ek eleh gelabah lak jack melayu ni wkakakaaka. setakat ckp dulu penyokong pas..adik aku pun bole ckp dulu dia sokong umno kah3.. sebab isu kata mat sabu pasal indera je terus xnak sokong pas. gelabah la lu nak menipu. mengaku je lah memang ko penyokong umno sejak dulu. kihkihkih pandai btol main psikologi...

umno walau xde nama perkataan islam, tapi dia parti melayu islam la bodoh .. nak taknak tetap dia islam majoritinya umno tu. jadi kau ngaku la yg umno tu bukan parti perjuangkan islam. kau ngaku la umno tu parti sekular???kahkahakahakaa... baik ko selidik dulu perlembaaagn umno fasal 3. ade sebut menegakkan,mempertahankan, mengembangkan islam. jadi tang mana yg umno ni x bawak nama islam? bodoh nak kena ajar

Anonymous said...

islam umno hanya kosmetik semata-mata. bukan dari segi amalan . sokong pemerintah yang zalim.pencacai-pencacai umno yang mengau islam , fitnah tiap-tiap hari. begitu hinanya pencacai-pencacai umno.

syed

pr mental!! said...

"DS Anwar Ibrahim dihormati majoriti rakyat Malaysia & peringkat antarabangsa , najib dihormati oleh pencacai-pencacai umno saja."

huyo..komen xblh blah dr syed ni..sape plak majoriti yg hormt kt nuar juburi tu..ni kajian dr mn plak ko dpt ni..lawak seh..psl peringkt antarabngsa tu setahu aku komuniti2 yahudi je skong nuar juburi ni..mn xnya..kwn2 rpt die sume org2 yahudi..paul wolfowitz.madeline albright n rmai lg..siap kene puji2 lg dlm jerusalem post..siap dpt dana lg dr pertubuhn yg ade link dgn yahudi..cayalah nuar juburi..

so ape sumbngan pas pd negara ek..zero..yg korng tau slhkn org lain.rskn diri tu alim dr org lain..tp mlt xhenti dr keji mengeji..kutuk mengutuk..doakn kecelakaan sesama muslim..tu amalam mulia ke wahai syed..ko pon msti gntung gmbr pok nik jgk kt umh ni agknya..punye la taksub..ahahah..keadilan pd rkyt negeri sndri pon xdpt nk laksanakan..ade ati nk ckp psl negara..oi syed.ko suh pok nik bg keadiln pd rkyt die dlu..air bersih utk rkyt klate..kerajaan pst dh bg peruntukn 160juta pon..duit tu gune utk ape..hahaha..bdk pr lembab selamanya.

mdsaf said...

laporan ini tidak lengkap, sila ke sini utk membaca laporan yg lebih lengkap...

Anonymous said...

Xde maknanya masuk ke blog Pencacai PAS haprak!

mbiak Sarwak said...

Itu lah bodohnya melayu semenanjung yang berghadoh sama sendiri, kami di Sarawak walaupun ramai Etnik tak sampai gadoh macam melayu yang dibodohkan oleh orang cina, kalau dulu orang sarawak selalu dikatakan ketinggalan dan tidak bertemadun tetapi sekarang macam mana orang semenanjung yang terlalu bodoh terutama orang melayu, kamek orang sarawak bangga jadi orang sarawak kerana berpolitik tidak seperti orang semenanjung, harap-harap jangan bawa politik semenanjung ke Sarawak terutama parti PAS, DAP & PKR.

Anonymous said...

PUAK-PUAK PAS DARI PEMIMPIN TERTINGGI HINGGA LA PENGIKUT BAWAHAN SEMEMANGNYA MEMPUNYAI OTAK YANG TERSANGAT LA BEBALNYA. TENGOK LA APA YANG DEPA DAH BUAT SELAMA PAS UJUD DI MALAYSIA NI. BOLEH KATA PERANGAI DEPA NI TOLAK CAMPUR SERUPA DAJAL JA.

mdsaf said...

setakat komen guna nama Anon tak payah la ....