Sunday, October 2, 2011

Karpal Boikot Sambutan 60 Tahun PAS!


Ketidakhadiran Pengerusi DAP kebangsaan, Karpal Singh di majlis penutupan sambutan ulang tahun ke-60 PAS di Kepala Batas malam tadi menjadi tanda persoalan orang ramai? Hinggakan ada suara-suara yang mengatakan bahawa Karpal memboikot majlis tersebut.

Semuanya kerana isu Hukum Hudud, membuatkan kedua-dua orang lama atau dengan panggilan mesra "orang tua Pakatan Haram" ini tidak boleh bersemuka... Kemelut antara PAS dan DAP berhubung isu pelaksanaan hukum hudud di Kelantan yang ditimbulkan Mursyidul Am mendapat tentangan dari DAP.

Kegagalan pakatan pembangkang untuk mencapai kata sepakat berhubung pelaksanaan hukum hudud, membuktikan Pas, PKR dan DAP merupakan parti yang tidak mempunyai konsep pentadbiran negara yang jelas.

Semalam, pemimpin-pemimpin kanan PAS dan DAP tidak dapat memberikan jawapan mengenai ketidakhadiran Karpal.

Tapi hari ini Karpal berkata "Saya telah memberitahu ibu pejabat bahawa saya tidak sihat baik ... bukan, ini bukan boikot," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di Pulau Pinang hari ini.

Terdapat percangahan kenyataan disini... kalau Karpal sudah beritahu ibu pejabat kenapa ahlul-ahlul DAP dan PAS yang lain tidak dapat mejelaskan kenapa Karpal tidak hadir semalam?

Jelas kita lihat Karpal sengaja mengelak untuk hadir dimajlis tersebut kerana keciwa dengan sikap Nik Aziz, justeru alasan yang diberinya "tidak sihat..."

Kalau tak ada angin, masakan pokok bergoyang...

Bilalah agaknya kedua-dua orang tua ni nak bersara... Adakah Pakatan Haram kekurangan pemimpin untuk mengantikan mereka? Atau pun jawatan yang mereka pegang itu jawatan seumur hidup?

Buang karen jer sokong Pakatan Haram ni... Langsung tidak membawa apa-apa kemajuan, menjahanamkan negara adalah.....

No comments: