Friday, October 7, 2011

Shamsul Iskandar Kata Barang Papa Nurul Izzah Tak Boleh Naik Lagi!


Shamsul Iskandar Ketua Anak Muda Keliru (AMK) PKR hari ini mengesahkan bahawa barang anwar sudah tidak boleh naik lagi untuk meliwat Saiful...

Situasi tersebut telah mengundang kemarahan Nurul Izzah yang pernah berkata bahawa Papanya hebat! "Kemampuan Anwar diukur pada pengalaman, kematangan bukan faktor usia"katanya...



Oklah... Shamsul Dan Izzah tidak perlu bertekak berhubung isu ini kerana kita ada cara untuk menyelesaikan masalah ini.... Saya cadangkan kepada Shamsul... Jika nak tahu Papa Izzah hebat ke tak cuba lah tonggeng depan Anwar....



Dr Hoogland Mahu Buktikan Anwar Uzur, Tidak Berupaya dan Berpenyakit


Arah tuju kes liwat II kini menjurus kepada potret Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang lelaki tua, berumur 63 tahun, tidak berupaya dari segi zahir dan batin serta mempunyai pelbagai penyakit.

Imej seperti ini sudah tentu tidak sesuai kepada ‘seorang tokoh’ yang sering dilaung-laungkan sebagai ‘bakal Perdana Menteri (PM) Malaysia’

Sebab itu, sebelum ini, jika ada tohmahan Anwar adalah ‘Lelaki Melayu Terakhir Yang Sudah Melewati Peghujung Usia‘ yang sudah tidak relevan lagi menjadi PM, anaknya Nurul Izzah akan mempertahankan papanya.

“Jika tanya saya kekuatan papa, saya pasti beri komen yang memihak kerana ada kaitan kekeluargaan, namun harus diakui stamina beliau bukan sahaja mengalahkan saya, bahkan hampir semua pimpinan yang ada,” kata Nurul Izzah dalam tajuk muka depan Sinar Harian, tahun lalu.

Malah lebih melucukan sekitar Februari 2009, Ketika Anwar berceramah di Bintulu, Sarawak, pengerusi majlis yang juga aktivis PKR mempotretkan Ketua Umum PKR itu sebagai ‘Barack Obama Malaysia’ dan bakal PM Malaysia.

Lucu bukan, kerana Barack Obama yang berusia 50 tahun ketika itu baru dipilih menjadi Presiden Amerika Syarikat (AS), maka para penyokong Anwar di Malaysia mahu menyamakan Barack Obama dengan Anwar Ibrahim di Malaysia yang sudah mencecah umur 60 tahun ketika itu.

Maklumlah ketika itu, pakatan pembangkang baru sahaja memenangi Pilihanraya Umum ke-12 dengan majoriti yang besar yang sering disebut-sebut sebagai ‘faktor Anwar’, maka umur Anwar dikurangkan 10 tahun supaya sama dengan Barrack Obama.

Anwar dituduh meliwat pembantunya pada 26 Jun 2008, ketika itu, Anwar masih berulang alik ke AS setelah bermastautin di negara itu dalam tempoh yang agak lama.

Ketika itu usia Anwar dalam lingkungan lewat 50-an, berpewatakan stail Barat dan berkaca mata.

Manakala pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, berusia lebih kurang 23 tahun, seorang pemuda yang tampan, ada bau-bau bacang seperti adik angkat Anwar, Sukma Darmawan, ketika usia muda.

Namun, setalah menunggu hampir tiga tahun, ketika usia Mohd Saiful sudah mencecah 26 tahun dan Anwar, 60 tahun, barulah kes itu dapat dibicarakan secara serius di mahkamah, tanpa penangguhan lagi.

Tetapi kini, Anwar menukar taktiknya, dari bertahan dan mengelakkan diri daripada dibicarakan, kepada taktik pilihan terakhir, iaitu seorang lelaki tua yang tidak berupaya.

Tujuan ‘doktor peribadi’ Anwar, Dr Thomas Hoogland dari Munich, Jerman dianggap sebagai talian hayat terakhir untuk mencapai objektif itu.

Portal pro Anwar, Malaysiakini sudah menggerakkan propangandanya untuk mempengaruhi minda rakyat bahawa Anwar adalah ‘Lelaki Tua Yang Tidak Berupaya’.

“Persoalan sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim “boleh melakukannya” terhadap pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan, tinggal misteri, apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan permohonan pihak pembelaan supaya prosiding itu didengar secara tertutup selama kira-kira 10 minit, dalam perbicaraan kes liwat Anwar hari ini.

“Bagaimanapun, dari keterangan pakar bedah ortopedik Belanda dan pakar sakit belakang, Dr Thomas Hoogland sejak pagi tadi, pihak pembelaan telah menegaskan bahawa secara logik ataupun fizikal, aksi sedemikian tidak mampu dilakukan”, lapor portal itu.

Lapornya lagi supaya lebih suspen, “galeri awam mahkamah telah dikosongkan sebelum Hoogland memberi keterangan selama 10 minit…Malah, Presiden PKR dan isteri Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, beredar dari galeri itu selepas polis mengarahkan ia dikosongkan..”

Malah dalam keterangan Hoogland sebelum ini, beliau berusaha menggambarkan Anwar masih berpenyakit lama.

Menurutya, pada 7 Februari 2005, beliau melakukan pemeriksaan dan mendapati Anwar masih mengalami sakit belakang.

Katanya, terdapat peningkatan yang ketara dalam keadaan Anwar sebelum pembedahan, tetapi tidak banyak berubah selepas beliau keluar dari hospital pada 24 September 2004.

“Kerosakan saraf, stenosis mengehadkan pergerakannya, dan kerosakan kepada sendi (tulang belakang) juga menyebabkan masalah berterusan,” katanya.

Kadangkala agak bombastik juga keterangan Hoogland kerana menggambarkan Anwar mempunyai gerakan belakang yang terhadp apabila dibongkokkan kepada 10 darjah ia akan merasa sakit yang selalunya ada kaitan dengan aktiviti solat.

“Saya menasihatkan Anwar untuk solat, dengan melakukannya secara berhati-hati dan perlahan-lahan.

“Anda boleh bengkok ke hadapan dengan cepat tetapi apabila anda kembali, lakukannya dengan sangat perlahan-lahan (bergerak kembali tegak dan berdiri).”katanya.

Malah cara gambaran Hoogland itu memberi gambaran kepada kita bahawa Anwar sangat uzur, “Anwar mengalami lumbar sclerosis, yang menjejaskan kaki dan tangan pesakit”, “Anwar bukan sahaja pernah mengalami cakera tulang belakang yang tergelincir beliau juga mengalami ‘spinal stenosis’ (penyempitan luar biasa tulang belakang yang boleh berlaku dalam mana-mana daripada kawasan-kawasan tulang belakang), “Anwar mempunyai athritis (sendi) teruk dan stenosis serius pada leher” dan “Anwar akan kesakitan jika menggunakan aktiviti menggunakan pinggul”

Halatuju penerangan Hoogland sudah diketahui matlamatnya.

Sebenarnya penerangan seumpama itu adalah seolah-alah membogelkan Anwar, namun semua itu terpaksa dilakukan kerana Anwar sudah habis talian hayat, terutamanya satu nyawa penting iaitu alibi.

-AIDC

3 comments:

TokAyah said...

Kalau benar lu mati pucuk kenapa awal2 lagi tak bawa saksi huck hoogan ni? Dah tentu kes ni dah lama selesai dan anuwar tentu akan disanjung dan munkin dah jadi PM kot. Kenapa susah2 nak tangguh kes ni nuar? Takut di gelar PM mati pucukkah? So masih ada hati nak jadi PM? udah2 lah tu .......... wayang nuar dah dipenghujung

PenganutPAS said...

Aku tak sabar nak tunggu Dato Yusof soal balas saksi Jerman ni. Hapar harap sesi soal balas diadakan secara terbuka.

Aku nak tahu macam kesan kombinasi antara pain killer dengan viagra bila dicuba keatas Anwar ?? Adakah hasilnya seperti dalamvideo dengan pelacur China tu ??

apa kata murshidur am PAS bhg 3

PAShit said...

kalau shamsul ketot tonggeng depan anwar aku rasa anu dia tak naik kot? hahaha pasal sam ketot x jambu langsung hihihi....

PAShit