Tuesday, December 27, 2011

2 Kor Ming Tergugat... Ancam Mahu Saman Blogger Sekupangduas


Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming akan memfailkan saman terhadap seorang penulis blog kerana memfitnah beliau menyalahgunakan kuasa dalam pemberian kontrak pakaian rasmi ahli Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) kepada syarikat milik isterinya pada 2008.

Kor Ming berkata, saman fitnah itu akan difailkan di mahkamah dalam masa terdekat.

''Saya sudah buat keputusan untuk mendakwa penulis blog tersebut kerana memfitnah saya. Saya tidak mahu ulas isu tersebut kerana akan ambil tindakan undang-undang," katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini, hari ini.

Beliau mengulas tindakan penulis blog, Sekupangduas atau nama sebenarnya, Ahmad Sofian Yahya yang membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu tersebut 21 Disember lalu.


Ini pula respon Sekupangduas, beliau berkata Kor Ming tak perlu buang masa... saman saja besok... beliau akan berada di hadapan pintu pejabat DAP.

Ada berani ka apek tu nak saman Sekupangduas? Jangan ingat blogger pro-umno takut dengan ugutan saman dari pemimpin Pakatan Haram! Pergi jahanam lah...

Dibawah petikan dari blog sekupangduas;

Besok teman akan terpacak jam 10 pagi didepan pintu dap perak yang bertempat di medan istana, bila dia nak bagi saman pada teman, apa yang dia cabar suruh teman lapor sprm, teman dah lapor, la ni pulak dia nak saman kerana pulak! tak usah risau esok teman tunggu didepan pintu, bagi jer terus kat teman...

Apa yang teman buat adalah hak rakyat yang mahu tahu penyelewengan, apakah dengan mahu saman dapat menakut-nakutkan teman? apakah dengan cara ini dapat menghalang teman menbongkar isu ini?

Apakah dia rasa bini dia terganggu dengan pembongkaran ini? terfikirkah bagaimana menteri besar yang di caci sebagai hitam metalik? adakah ini cacian yang tak aibkan mb kita, sekarang sekupang membongkar, ini hak rakyat perlu tahu apa yang sebenar,

So jangan buang karan dalam paper! banyak lagi cerita rakyat yang orang lain nak tau! esok pukul 10pagi teman akan terpacak depan pintu! insyallah jangan tak mai...

---

Berita terdahulu Menurut Ahmad Sofian, 47, laporan itu dibuat bagi menyahut cabaran Kor Ming yang menuduhnya mengada-adakan bahan bukti dalam sebuah artikel yang disiarkan di portal berita propembangkang sebelum ini.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupang-duas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit kot ahli majlis MBI selepas pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan.

Dokumen itu mendedahkan Ethan and Elton, syarikat yang mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai salah seorang pengarahnya, memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 kot rasmi yang pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 kemudiannya diberikan kepada Ethan and Elton selepas disyorkan oleh kerajaan negeri pada ketika itu.

2 comments:

Anonymous said...

gertak pertama suruh lapor pada SPRM.

kalau gertak pertama tak laku dan laporan sampai pada SPRM, kini sampai bab gertak kedua:

SAMAN Whistle blower!

kah kah kah

Anonymous said...

inilah taktik yg sering di mainkan oleh pemimpin PR.. tak habis-habis nak menakutkan rakyat. kebenaran harus di tegakkan... syabas kepada sekupangduas, hrp akan ada ramai lg blogger umno seperti beliau.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates