Monday, December 26, 2011

4 Nik Aziz Haramkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) RM500


PAS melarang ahli partinya terima duit Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)... Kenyataan tersebut di sampaikan melalui Banner dari puak PAS ni...

"Rakyat Kelate nok royalti minyok... Buke nok pitih RM500. Puok-puok kito jange amik pitih RM500 tu... Itu pitih haram... Tak tahu mari mano???" Perghhhh! sampai macam tu sekali menghasut?

Tak nak ambik lagi bagus... lantak korang lah.. kerajaan bukan rugi apa-apa pun...

Kerajaan tidak berniat untuk memancing undi melalui pelbagai jenis bantuan yang disalurkan kepada orang ramai termasuk BR1M yang sedang dilaksanakan sekarang.

Bantuan yang diberikan itu semata-mata bagi menjalankan tanggungjawab kerajaan membantu golongan yang susah di samping menghargai mereka yang sentiasa menolong kerajaan dan memenuhi janji bahawa rakyat sentiasa didahulukan dalam pentadbiran kerajaan pada masa ini.

Oleh itu rakyat jangan mudah terpedaya dengan polemik, ucapan maupun ungkapan pembangkang yang cuba memburukkan kerajaan!

Orang bagi tu ambik je lah...

4 comments:

Anonymous said...

KALAU KATA HARAM JANGANLAH AMBIL DUITTU.BUKAN SEMUA ORANG YANG DAPAT DUIT RM500 TU.SAPA YANG KATA DUIT RM500 TU HARAM DAN MENGAMBILNYA KAU ORANG MEMANG MUNAFIK.

Che Armad said...

Hukum tentang Krismas Kristian yang umat Islam perlu ketahui...

Rujuk entri ini:
http://che-armad.blogspot.com/2011/12/dakwah-hukum-hukum-tentang-krismas-yang.html

Anonymous said...

Kalau melibatkan wang aku yakin ahli-ahli PAS akan menolak fatwa dari Murshidul am PAS ini.

Mereka akan pakai fatwa yang dulu iaitu: Kalau deme beri kain pelikat kita ambil, kalau deme beri dapa pun kita ambil, tapi pakoh tetap pakoh PAS.

Warga sebelum Merdeka

Nok said...

mengikut fatwa nik aziz alaihissalam....org2 pas haram ambik rm500 tu sbb duit tu tak tau mai mana....nik aziz alaihisalam adalah pengikut2 syiah dan mereka adalah 'ahli punnah wallpukah' yg tak diterima oleh tuhan......ingat Nik Aziz ingat ayah pin....

ahli sunnah tak boleh berimamkan org2 pas..tak sah sembahyang.....

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates