Saturday, December 10, 2011

Permis Hiburan 10 Kali Di Serbu Masih Lagi Beroperasi... Ada Kabel Besar Ka?



Kalau nak buka pusat maksiat pergi lah ke Pulau Pinang... 10 kali diserbu pun masih boleh terus beroperasi lagi!

Kenapa bila perkara seperti ini berlaku di negeri pakatan haram, ramai yang tutup mulut? Mana Nurul Izzah? kenapa tak nak kecoh-kecohkan isu ini? Double standard lah you.. Izzah!

GEORGE TOWN: Sebuah pusat hiburan di sini yang diserbu lebih 10 kali kerana mengupah wanita warga asing sebagai pelayan pelanggan (GRO), didapati terus mengulangi kesalahan itu malam tadi.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng, berkata dalam operasi pada pukul 10.30 malam itu, 17 wanita warga China berusia antara 20an dan 30-an diberkas sepasukan anggota Cawangan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.

"Beberapa orang daripada mereka cuba meloloskan diri dan bersembunyi dalam bilik tetapi usaha mereka gagal kerana pusat hiburan itu sudah dikepung," katanya kepada pemberita di sini Jumaat.

Polis turut menahan seorang lelaki yang dipercayai penjaga premis itu.

Gan berkata serbuan itu dilakukan selepas pemantauan mendapati pusat hiburan itu masih menyediakan khidmat GRO warga asing.

Katanya operasi berkenaan juga bertujuan membanteras kegiatan maksiat dan penyalahgunaan dadah di pusat hiburan.

"Siasatan lanjut akan dilakukan untuk mengenal pasti pihak yang terbabit dalam kegiatan membekalkan warga asing ke pusat hiburan itu selain mengesan pemilik premis itu," kata Gan.

Katanya pemantauan dan pemeriksaan akan diteruskan bagi memastikan kegiatan mengupah wanita warga asing untuk bekerja sebagai GRO dapat dibendung. - Bernama

1 comment:

headbomb said...

salam, saya dah linkkan blog tuan ke blog saya, harap tuan leh linkkan juga blog saya ke dalam blog tuan.. salam perjuangan..

www.headbomb.blogspot.com