Sunday, January 1, 2012

21 Demo UPSI: Pelajar Cedera Kerana Terlanggar Cermin Klinik! Bukan Di Pukul Polis


"Mangsa tercedera bukan kerana dipukul oleh polis tetapi sebab dia terlanggar cermin klinik sewaktu cuba melarikan diri," ujar sumber pada jam 12 tengah hari tadi.

Tapi apa yang dispin oleh rangkaian social Facebook dan Twitter pembangkang ialah sebagai "tragedi berdarah" pelajar berkenaan cedera dipukul oleh pihak PDRM. Malah tuala yang penuh dengan darah digunakan sebagai simpati.

Mereka putar belitkan fakta agar rakyat membenci polis dan kerajaan, kononnya berlakunya keganasan dan kezaliman pihak polis.. Taktik ini sudah lama di kesan..


Sementara itu, Presiden Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik Muhammad Safwan Anang yang di katakan nazak... kini dilihat sihat dan ok je.... Pergh! memang puak pembangkang ni suka besarkan isu....

Nampaknya masing-masing cuba nak jadi hero rupanya...

Mungkin juga ini adalah hasil dari pertemuan Anwar bersama kumpulan pelajar di rumahnya pada minggu lepas... Syabas Siswa kerana anda telah berjaya diliwat oleh Anwar...

Berita terdahulu : Siswa Bertindak Ganas, Ada Yang Pecah Kepala... Adam Adli Masuk Lokap...

21 comments:

Anonymous said...

kalau aku jadi polis sekali pun.. memamng aku pecahkan saja kepala budak2 ni...

Anonymous said...

Mereka ini tidak lagi berminat dlm meneruskan pelajaran setelah diberi peluang, maka tutupkan lah peluang itu dgn nyahkan mereka dari universiti tersebut. Tempat mereka ini patut diisi olih anak anak yang berfikiran waras yang akan memacu kesejahteraan hidup dibumi bertuah ini yang bernama Malaysia

Anonymous said...

OTAK SEGELINTIR PELAJAR MELAYU ADA TAIK AGAKNYA.KALAU AKU YG DITUGASKAN SEMASA KEJADIAAN TU,AKU PIJAK2 SAJA BUDAK2 TAK BERAKAL NIE

klikmassa said...

Ini penglima tentera Imam Mahdi yang baru di darjatkan.

Anonymous said...

Memang patut pun kena pukul..sebab lembu..manusia mana suka kena pukul???!!!

blogenstarz said...

Bodohnya ya amat.... Bangsat sungguh !

Anonymous said...

mahasiswa UPSI yg menyertai demonstrasi ini memang tidak matang lagi. otak yag tidak bolih memikir sendiri. apa saja hasutan yg didengar mereka akan ikut dengan buta tuli. macam ini nak jadi pendidik yag nak mengajar anak bangsa kita nanti.usir kan lah mereka ini supaya tidak akan jadi lebih mudharat lagi.

Anonymous said...

kah3x, ko nk tipu org asli boleh la bangang, hehehe rmai geng2 GAMIS sahkn berita ni, rmai gk geng2 UPSI yg turun skali sahkan polis yg buat keje dajjal ni, dbantu SB dari Bukit Aman... ko bukn ader di tmpt tu smalam, skadar nk sebar berita fitnah baik xyah la bro bodoh... baik ko dgr dari mulut pendemo tu, bukn main serkap jarang je berita...

ader hati nk backup polis lagi tu, kah3x... tggu masa bile anak branak ko plak yg kne hentam dgn polis, baru ko sedar gamaknya...

sape2 yg komen nk pijak, nk pecahkan kepala sah2 korg ni xleh jadi polis, psal btindak ats nafsu serakah je, keadilan letak tepi yg penting kemarahan harus dilepaskan, psal tu polis2 tu jadi mcm Dajjal, baik korg xyah jadi polis la, merosakkan nama polis yg adil....hehehe

kpd admin blog, jgn delete komen aku klu ko ni btul2 blogger yg sejati, hehehe klu delete gk xder teloq la, hehehe

antara said...

berapa tepat pula report ni? what's the indicator? Journalist wannabe yang tulis report ni ada proximity di tempat kejadian atau dengar hearsay?

amira said...

korg nie penyokong demo, da ade bukti ckp camni ckp x sahih la..dapat mane..dengar2 je..tp yg siar polis kejam, laknat polis, bukti2 supe macam nie je, korg percy terus pulak..hebatlah penyokong demo nie..

syauqie said...

as salam,

tumpang tanya, agak2 la kan, mahasiswa ni smua buat demo ats sebab apa? seronok2 je ek?

noie chan said...

urmm..artikel betul ka?? baguihh laa..dak2 yg wt demo ni sume cari pasal jew..orang dulu2 elok jew blajaq, nape skang nk buat bantah2 pulak..susah nk comment..dak pandai, tp kepandaian hilang akibat politik..oopppss, politik kan punca nyer..henti2kan laa..

Anonymous said...

ummm... mane gambar cermin yg kene langgar tu?? nk tgok gak...

Anonymous said...

ak x sokong mne2 pon...nk tanye sikit ape motif sume bende ni di lakukan..nk porak peranda kn melayu ke..cbe kite pk balik..bende ni berlaku dan melayu sesame melayu jugak bergado..cina tgk tv dan gelak kn kite...last2 diorg gak yg score dlm akademik pdehal ank melayu yg sibuk2 ni lawan hak kebebasan..cbe pk..

Anonymous said...

apabila org islam b'musuhan sesama mereka...

oleh butter said...

setakat main copy2 sumber blog orang lain tak pyah la bhai..cari berita yang betul-betul sahih baru tulis..dah 5 6 blog aku baca cerita sama...

Anonymous said...

klu x sokong mana2..xpayah cakap perkara bodoh la..ko klu da masalah, buat report polis jugak....bodoh punya org..cakap xserupa bikin..mcm tue ke cara ko nak agung2 kn pendemo tue..mcm tue ke cara nak mendemo...guna akal la...klu yg fitnah tue nak sgt percaya..hmmmm..nampak xmatang lagi la pendemno tue...sebb tue org suh habiskan belajar dahulu......

Anonymous said...

ayat standard..cuba ko kena, baru thu rsa sakit..ni setakat duduk dlm bilik, lps 2 tngok tv3, fitnah sebarkan dlm blog bukan pejuang sbnr bro..hehe

Anonymous said...

kena tangkap, kena pukul sebab merosakkan harta kerajaan. jadilah melayu yang bijak. kalau betul nak jatuhkan pemimpin, pakai akal, bukan kekerasan. lagi satu, kalau betul ko nak memimpin, agama ko dahulukan. kalau hati tak puas dengan apa yang ada, mengagungkan pemimpin yang terang2 nak mengkucar kacirkan negara, makna nya masih tak layak untuk memimpin.

seorang pemimpin yang bijak tak akan buat apa yang korang buat, semua hanya mengundang bencana. buat lah semayang hajat ke ape, tuhan kan ada, ni perangai macam tak pecaya tuhan dah.

Anonymous said...

Bukan mencari penyakit PG, mereka ini saja nak menambahkan penyakit. Polis, Pendakwa dan Hakim janganlah lagi berlembut. masuk lokap dan bila sabit masuk dalam Penjara. Orang yang tak boleh jaga diri eloklah mereka itu dijaga oleh anak-anak buah YDPA di mana-mana penjara yang sesuai.

TNC pelajar janganlah tidak bertelor dalam mendisiplinkan anak-anak buah mereka yang lebih mahasewel danri mahasiswa!

Pak Salam Erwin Joko Anuar said...

anuar ibrahim aljubori ni mmg bodoh kaki jolok bontot...pengikot dye pon bangang xde otak

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates