Thursday, January 5, 2012

15 PAS tidak Akan Bersama PKR Dalam Perhimpunan Haram Bebaskan Anwar 901


Satu tamparan hebat buat PKR apabila Exco kerajaan negeri Selangor Datuk Hasan Ali tidak menyokong perhimpunan ‘Bebaskan Anwar’ pada 9 Januari ini dan tidak akan menghadiri demonstrasi itu.

Perhimpunan itu dianjurkan oleh PKR dan akan dihadiri oleh pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat sebagai menunjukkan sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika keputusan perbicaraan liwat II yang membabitkan ketua pembangkang itu diumumkan.

Sehubungan itu, Hasan yang juga bekas pesuruhjaya Selangor menasihatkan mahasiswa dan pelajar khususnya yang sedang menghadapi peperiksaan dalam tempoh ini supaya tidak menghadiri perhimpunan itu.

"Walaupun terdapat arahan oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Osman bagi ahli-ahli (PAS) supaya hadir, saya merasakan bahawa ini adalah tidak sesuai.

"Saya telah semak sebelum ke sidang media ini, tidak terdapat arahan oleh mana-mana pesuruhjaya PAS negeri lain yang mengeluarkan arahan seumpama itu. Tiada juga arahan yang dikeluarkan oleh pemimpin atasan supaya hadir. Oleh itu, saya tidak akan hadir," katanya.

Hasan, bekas ahli akademik dan bekas ketua Biro Tatanegara, berkata sebagai pelajar mereka perlu menumpukan perhatian pada pelajaran dan tidak terpengaruh apa-apa yang mungkin berlaku kepada Anwar.

"Tumpukan perhatian pada pelajaran dan masa depan anda. Saya difahamkan kebanyakan universiti seperti Universiti Malaya, Universiti Industri Selangor, Universiti Teknologi Mara, Universiti Pertanian Malaysia sedang mengadakan peperiksaan dalam tempoh ini.

“Tumpukan pada peperiksaan dan lakukan yang terbaik.

"Saya kasihan terhadap Anwar tetapi beliau tidak seharusnya menjadikan masalah peribadinya sebagai isu negara dan mengheret orang lain bersama. Pelajar sekolah menengah juga harus kekal di sekolah-sekolah dan tidak menjejaskan pelajaran mereka," katanya.

Hasan berkata demikian sebagai mengulas perhimpunan yang dicadangkan untuk menyokong Anwar selepas keputusan perbicaraan liwat diumumkan.

Nampaknya Pakatan Rakyat sudah tidak memerlukan Anwar lagi.... Mereka sebenarnya mahu Anwar duduk dalam penjara kerana Anwar dilihat sebagai liabiti kepada Pakatan Rakyat!

Oh ya jangan lupa... Mat Sabulah orang pertama yang gelar Anwar sebagai Al-Juburi....

Berita terdahulu: Hasan Ali Cadang Nik Aziz, Hadi Ganti Anwar... Ada Berani???

15 comments:

Anonymous said...

hassan ni memang nak sabotaj pakatan rakyat. aku percaya hasan sudah dibeli oleh umno-UPCO hakkk tuuiiii!

Anonymous said...

Fitnah Liwat Anwar II

Mengapa bahan bukti dari doktor pusrawi tak boleh dipakai?

Mengapa pengadilan secara syariah tidak mahu digunakan?

Mengapa JAWI tolak pendakwaan untuk HUKUM QAZAF bagi penuduh zina/liwat?

ADILKAH PROSES PENGHAKIMAN MALAYSIA HARI INI?

Berani BERSUMPAHKAH bahawa PENGHAKIMAN MAHKAMAH YANG DIKAITKAN DENGAN POLITIK tidak dipengaruhi oleh UMNO/AGEN2 UMNO/BN?

Banyak keraguan proses mahkamah & penghakiman ... walau apa2 bentuk hukuman yang akan dikenakan terhadap ANWAR!

Sistem Kehakiman perlu perkemas mengikut Separation Of Power melalui PRU13- tolak UMNO/BN!

zopinion said...

Kalau Anwar nak, pergilah jumpa semua orang satu Malaysia. Kalau dah salah tu salah jugak la. Kalau tak percaya kat mahkamah n polis lain kali jangan buat laporan polis n tak payah saman orang lain...

wubra.blogspot.com

Anonymous said...

Kepada Anon.7.08 & 7.14 korang mmg bodoh tak guna otak. Korang terlalu taksub hingga tak dapat guna akal yg d beri Tuhan. Read thru the facts again BODOH!!! Korang ni mmg jenis BINGAI. pandai tak blh di ikut dan BODOH tak blh d ajar. Its abt time Aljuburi d kenakan hukuman yg berat atas pencabulan dan dosa2 yg dia buat!

Anonymous said...

Ya ALLAH turunkanlah bala keatas umatmu yang terlalu suka akan persengeketaan,sepertimana engkau hapuskan kaum terdahulu yang engkar akan printah mu JIKA ITU BAIK UNTUK UGAMA MU DI BUMI MALAYSIA INI. AMIN YA ALLAH,

ex PAS said...

Anon 7:14..sblom kamu mncabar dn mmpertikaikn sistem kehakiman negara utk berani bersumpah,kamu tanye dulu pada anuar ibrahim samada dia berani SUMPAH LAKNAT serta mnjunjung al-quran ttg kes liwatnye? Ttg kes sumbang mahram dgn pelacur dri china yg trdpt ada bukti vdeo dn rkaman cctv lobi di tmpt dn waktu trsebut? Serta tuduhanye mngatakan TUN MAHATHIR yg memohon pnjaman IMF serta x lgsung yg hmpir mengadaikn negara?segala bukti dh ckup jelas dlm hujah pendakwaan, ..apepon alhamdulillah ,DATUK HASSAN ALI tidak mnyertai nye,x perlu kite mmperjuangkan seorg laki2 yg mmpunyai akhlak yg...(x prlu sebut,anda semua tau kan),lbh baik kite mmperjuangkn dn.membela agama islam agama suci kite yg skrg sdah mula dicabuli oleh mereka2 yg biadap!! ALLAH HU AKBAR!!!

Anonymous said...

Anonymous, January 5, 2012 7:14 PM

KAMU SEORG YG MALAS MEMBACA, MALAS MENYELIDIK, MALAS MENGKAJI! SB JIKA KAMU BUAT SEMUA TU TENTU KAMU TAK AKAN REPEAT THE SAME THING OVER AND OVER. JIKA KAMU MEMBACA, MENGKAJI DAN MENYELIDIK SEMUA BAHAN BUKTI DARI TRANSKRIP MAHKAMAH DAN KAMU FAHAM PERJALANAN UNDANG2 KAMU TAK AKAN BOLEH MENOLAK FAKTA BAHAWA ANWAR MMG BERSALAH.

Anonymous said...

dah puas menjubur, salahkan org lain pula...suruh bersumpah laknat utk menafikan tuduhan ni pun tak nak...berdolak-dalih...dah tua nak mampus pun masih tak habis2 nak membohong & memfitnah!!!

itu pun masih ada juga golongan BODOH dan TOLOL yg percaya pembohongan ini...akal takde ke???

Anonymous said...

Mudah-mudahan Allah menimpakan bala kepada mereka yg membela perbuatan terkutuk Anwar.Nafsu serakah Anwar di utamakan Saiful yg di zalimi oleh nafsu serakah tersebut mahu di nafikan keadilan utknya.Iniah perangai kumpulan munifik ,zalim dan bodoh tegar penyokong Anwar ,tak kira lah dari Pas atau pun PKR.

Ya Allah timpakan lah bala terhadap mereka sebagamana di timpakan bala terhadap kaum Nabi Lut.Amin ya rabbul alami.

Semuga rakyat Malaysia yg lain,yg cintakan keadilan dan keamanan memperolehi kesejahteraan.

Anonymous said...

dari dok bertengkar menyalahkan mahkamah eloklah minta petunjuk dengan solat istikharah..dan solat hajat mohon yang ditunjukkkan siapa benar, siapa salah..
Abang Toyib

Anonymous said...

Fakta mrapu di bntang kn dlm mhkamah nk caya ke.Knp knyataan tuan pny kondo tk di ambl kira.Knp mreka2 yg hadir di kondo smasa tu tidak di masuk kn sbgai saksi.Dn yg pnting skali kmana prgi ny CCTV di ruang legar di tingkat kjadian tu brlaku.Itu fakta.

Anonymous said...

Sample DNA DSAI dh brada dlm simpanan polis pd tahun 1999.Apa prlu ny sample baru.Cuma dpt kn sample dr dubur Saiful dn bnding kn dgn profail DNA DSAI.Profail DNA tk kn brubah sprti jg cap jari.Skrip yg sama oleh org yg sama,cma plakon je brbeza.Ada akal fkir le skit.

Anonymous said...

DSAI di fitnah!!!! Madey takut DSAI jadi PM.. Walaupun Najib menjadi PM sekarang tp sebenarnya madey yang berkuasa di negara ini!

Anonymous said...

dah ramai pelopor pkr dan org kuat anwar meninggalkan pkr krn x pcaya dgn anwar dan pkr.....begitu mudah umno membeli mereka??? lu pikir la sendiri. hanya pnyokong anwar yg taksub dan buta serta malas membaca saja yg masih terpedaya dgn lakonan oleh pelakon hebat ini walaupun jelas kelentong '16 september'

Anonymous said...

Anonymous 8:36

Kalau tuan punya kondo dan org yg berada ka bilik kondo dpada tempat kejadia dapat menolong nuar dalam kes ni tak payah pendakwa panggil, karpal pusing dah lama akan amik jadi saksi pembelaan..

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates