Monday, April 23, 2012

BN Pilihan Orang Muda Gegar Wilayah Persekutuan!


Kerajaan akan melaksanakan beberapa lagi inisiatif ‘touch point’ baru, termasuk program penting yang menyentuh generasi muda, untuk terus membela nasib rakyat di negara ini, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Timbalan Perdana Menteri berkata, Datuk Seri Najib Razak, dijangka membuat pengumuman mengenai perkara berkenaan dalam tempoh terdekat sebagai kesinambungan lonjakan besar transformasi yang menyaksikan pelbagai bantuan disalur kepada rakyat di bawah kepemimpinan Perdana Menteri.

Katanya, kerajaan sentiasa mengambil kira kepentingan dan keperluan generasi muda dalam pelaksanaan transformasi, meliputi ekonomi yang menyediakan banyak peluang pekerjaan baru, politik di mana Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 dipinda serta pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960, di samping memperkenalkan Dasar Belia Negara.


Beliau berkata, Barisan Nasional (BN) juga memenuhi kehendak generasi muda dari segi kewujudan kerajaan yang telus, adil, bertanggungjawab, mendukung perjuangan hak asasi, serta berjaya menjadikan Malaysia diiktiraf sebuah negara membangun yang paling maju di dunia.

Malah, sebagai Menteri Pelajaran, beliau memberi jaminan sistem pendidikan negara yang sedia baik akan terus diperbaiki demi melengkapi masa depan generasi muda dengan ilmu, kemahiran dan kepakaran diperlukan.

“Semuanya kita ambil kira bersesuaian dengan cita rasa anak muda. Kita mengiktiraf suara anak muda. Sebab itu, kita lihat di atas pentas ini ada beberapa wakil orang muda yang sudah ada di Parlimen (sebagai wakil rakyat)…banyak lagi juga akan masuk Parlimen nanti, insya-Allah kerana mereka adalah `winnable candidate’.

“Justeru, kalau melihat soal kepentingan anak muda dan juga mereka yang sudah agak berusia, tentulah tidak ada pilihan lebih baik kecuali BN yang memperjuangkan nasib rakyat. Kita hendak menentukan parti kita dapat memenuhi cita rasa semua peringkat rakyat…yang muda, tua, lama dan baru,” katanya ketika berucap pada majlis pelancaran BN Pilihan Orang Muda Peringkat Wilayah Persekutuan 2012 di sini, semalam.


Hadir sama Pengerusi Pemuda BN merangkap Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin; Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong; Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin; Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim; dan Pengerusi MIC Wilayah Persekutuan yang juga Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk M Saravanan.

Program itu dihadiri kira-kira 5,000 ahli Pemuda dan Puteri dari jentera parti BN seluruh Wilayah Persekutuan, termasuk Putrajaya dan Labuan.



Dalam pada itu, Muhyiddin yang juga Pengerusi BN Wilayah Persekutuan berkata, rakyat terutama generasi muda, harus menjadi benteng mempertahankan sistem hidup yang sudah dibina dan dibangunkan selama ini daripada runtuh dengan menentang habis-habisan ideologi serta budaya songsang dibawa puak pembangkang yang akan menjahanamkan negara.

Beliau berkata, pembangkang melemparkan pelbagai tohmahan, pembohongan dan bidaah terhadap kerajaan, termasuk memutarbelitkan fakta mengenai Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), serta membawa budaya kebebasan tanpa batasan agama, nilai, etika dan budaya, di samping mempersoalkan banyak peruntukan sedia ada dalam Perlembagaan Persekutuan yang sudah diterima rakyat selama ini.

“Mereka mahu menjahanamkan negara kita. Tanggungjawab kita sebagai Pemuda BN menjadi benteng mempertahankan negara, inilah cabaran kita hadapi sekarang. Justeru, jangan kita sesekali membiarkan pembangkang menimbulkan masalah dalam negara kita,” katanya. –BH

No comments: