Saturday, January 28, 2012

0 Pemuda UMNO Selar Anwar Sokong Zionis


Pemuda Umno hari ini menyelar Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertahankan “rejim zionis Israel” selepas ketua pembangkang itu dikatakan menyokong semua usaha melindungi keselamatan Israel.

Pengerusi Biro Antarabangsa dan Aman Pemuda Umno Datuk Ahmad Zaki berkata rakyat Palestin yang harus diberikan perlindungan, dipertahankan dan disalurkan bantuan kemanusiaan selepas dizalimi Israel.

Beliau berkata kenyataan Anwar menunjukkan sikap menyokong dan mengampu “rakan-rakan tertentu” beliau yang kebanyakan daripada mereka berdiri teguh di belakang rejim Zionis.

Anwar dalam temubual dengar Wall Street Journal baru-baru ini berkata beliau menyokong “semua usaha untuk melindungi Israel”, kenyataan itu turut disiarkan dalam media arus perdana yang dikuasai Umno.

Tetapi akhbar perniagaan antarabangsa itu menulis bahawa Anwar hanya akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Yahudi itu jikalau ia menghormati aspirasi rakyat Palestin.

“Adakah PKR kini bersetuju dan menyokong serangan ke atas Gaza selama ini, atas dasar menjaga keselamatan Israel?” tambah Ahmad Zaki.

Malaysia secara konsisten menolak untuk mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel walaupun hubungan komersial wujud antara syarikat-syarikat swasta di dua negara itu.

Permusuhan Israel dengan negara Islam di Timur Tengah merupakan isu utama bagi majoriti Melayu Islam di Malaysia.

4 PRU 13: Hadi Sedia Undur Nik Aziz Tunggu Sampai Bila?


'Sudah lama jadi YB', Hadi tawar tak tanding...

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul hadi Awang mungkin tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke- 13 (PRU13), yang dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat.

Menurutnya, keputusan itu dibuat berdasarkan kepada khidmatnya yang disifatkan sudah terlalu lama menyandang jawatan sebagai Yang Berhormat.

“Sudah lebih 30 tahun saya bergelar Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) iaitu bermula pada 1982 dan sudah berbelas tahun sebagai Ahli Parlimen,” katanya.

Abdul Hadi berkata, sekiranya tidak bertanding mana-mana kerusi, beliau boleh bergerak ke seluruh negara untuk memantapkan parti.

Bagaimanapun, Adun Rhu dan Ahli Parlimen Marang ini menawarkan bertanding satu kerusi sahaja sekiranya dipilih sebagai calon dalam PRU13 nanti.

Beliau berkata demikian kepada Sinar Harian dalam satu temu bual eksklusif ketika ditemui di rumahnya selepas menyampaikan ceramah di Masjid Rusila, Marang, di sini.

“Terpulang kepada parti untuk menilai kerusi mana yang sesuai untuk saya sama ada Dun atau Parlimen,” katanya yang menyerahkan kepada keputusan parti untuk menentukan sama ada beliau bertanding atau sebaliknya.

Beliau menganggap ramai pemimpin pelapis dalam parti itu yang boleh membantu membawa hala tuju parti pada masa depan.

Katanya, pembabitannya dalam politik sezaman dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Saya kebetulan mengikuti parti sejak zaman Tun, zaman generasi kedua (Pak Lah) sampailah kini.

“Saya diberi amanah kepimpinan dan kerusi pada usia terlalu muda, saya menjadi Naib Presiden dalam usia 30-an, sudah terlalu lama,” katanya.

Hadi sudah buat keputusan yang berani, Nik Aziz tunggu sampai bila ??

0 HIMPUN: Lebih 10 Ribu Hadir Di Kepala Batas




Hampir 10 ribu orang berkumpul di Kepala Batas menyatakan sokongan kepada Himpunan Sejuta Umat Selamatkan Akidah, perhimpunan tetap berjalan lancar walaupun cuba di sabotaj oleh regim DAP Pulau Pinang.

Sumber gambar : Pisau, Empayar Pemuda

Friday, January 27, 2012

0 Angelina Jolie Ajar Anak Tentang Agama Islam


Pasangan pelakon Hollywood Angelina Jolie dan Brad Pitt mengaku memberikan pendidikan agama kepada anak-anak mereka.

Jolie tidak membataskan pendidikan itu pada satu atau dua agama sahaja, malahan enam anaknya mendapat pendedahan terhadap semua bentuk agama yang ada.

"Brad dan saya membesarkan anak-anak kami untuk menghargai sesama manusia," ujar ibu kepada Maddox, Pax, Zahara, Shiloh dan si kembar Vivienne dan Knox itu kepada majalah Parade.

Jolie dan Pitt memperkenalkan semua agama yang ada di dunia ini kepada enam anak mereka dengan menyediakan rak yang memuatkan pelbagai buku dan kitab agama di rumah mereka.

"Kami ada Injil, al-Quran dan semuanya. Kami juga mengajak anak kami ke gereja, kuil, menghadiri upacara ajaran Buddha, pergi masjid, mengajar mereka tentang semua kepercayaan," katanya pada Sabtu.

Menurut Jolie, walau apapun agama yang dipilih oleh anak-anaknya kelak, dia tidak akan membantah.

"Pilihannya (agama) terletak pada tangan mereka," ujarnya.


Detik Islam: kepada hero Star Wars Liam Neeson semoga menjadi seorang muslim sejati dan juga Angelina Jolie semoga mendapat hidayah.

-Detik Islam

1 Datuk T Kata Ada Video Anwar "Lagi Dahsyat"... Mana??


Trio 'Datuk T' yang menayangkan video seks yang mereka dakwa pelakunya adalah ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, hari ini mencabar Anwar membuktikan yang mereka salah atau berdepan dengan satu lagi pendedahan video yang "lebih dahsyat".

Salah seorang anggota Trio 'Datuk T, yang juga bekas bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim, berkata video baru itu dirakamkan pada 12 dan 13 Januari tahun lalu di Thailand.

‘‘Saya sendiri telah menonton rakaman video ini selepas diberikan oleh Datuk Eskay. Saya percaya Datuk Eskay sedia membuat pendedahan mengenai rakaman video ini di dalam mahkamah jika Anwar bertindak menyaman kami," katanya, merujuk kepada seorang lagi anggota trio Datuk T, Datuk Shazryl Ekay Abdullah.

‘‘Cuba periksa pasportnya di manakah Anwar berada pada ketika itu. Cuba tanya isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail di mana Anwar pada masa itu,’’ katanya lagi.

Shuib menambah Anwar perlu segera menyaman Trio Datuk T, termasuk bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, jika mana-mana penganalisis forensik antarabangsa boleh membuktikan bahawa pelaku dalam video seks pertama yang didedahkan Mac lalu, adalah bukan Anwar.

So... tunggu apa lagi Datuk, dedahkanlah video tersebut dengan segera.. nak simpan lagi buat apa?

4 Video Seks Anwar Kembali, Kali Ini Anwar Dicabar Serah Video


Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar melantik pakar forensik antarabangsa untuk menganalisis rakaman video seks yang didakwa membabitkan Ketua Pembangkang itu seperti didedahkan kepada media pada 21 Mac tahun lalu.

Cabaran itu dibuat oleh salah seorang ‘Trio Datuk T’, Datuk Shuib Lazim, 70, bertujuan menentukan bahawa Anwar bukan pelaku di dalam rakaman video tersebut.

Shuib berkata, sekiranya pihak forensik antarabangsa mendapati pelaku itu terbukti bukannya Anwar, ketua pembangkang itu perlu segera menyaman ‘Trio Datuk T’ yang terdiri daripada beliau sendiri, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Ujarnya, di dalam mahkamah kelak mereka bersedia memberi keterangan termasuk menayangkan rakaman video yang dikatakan lebih dahsyat berlaku di Thailand pada 12 dan 13 Januari 2011.

‘‘Saya sendiri telah menonton rakaman video ini selepas diberikan oleh Datuk Eskay. Saya percaya Datuk Eskay sedia membuat pendedahan mengenai rakaman video ini di dalam mahkamah jika Anwar bertindak menyaman kami.

‘‘Kami sedia untuk membongkarkan perkara ini demi kebenaran. Kami sedia berbuat demikian demi masa depan dan nasib rakyat negara ini,’’ katanya.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan kenyataan bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Ezam Mohd. Noor yang Anwar tidak berani menyaman individu seperti Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Datuk S. Nallakaruppan dan Ummi Hafilda Ali walaupun ketiga-tiga mereka telah secara terbuka mendedahkan kesalahan moral Ketua Pembangkang itu.

Ezam berkata, ini kerana Anwar sendiri tahu dakwaan mereka adalah benar dan banyak lagi ‘pekung’ akan dibuka sekiranya kes dibawa ke mahkamah.

Shuib berkata, beliau bersama dua rakannya itu sehingga hari ini sebenarnya masih menunggu untuk menerima tindakan saman daripada Anwar.

‘‘Anwar nampak sangat tidak berani menyaman rakan-rakan yang pernah rapat dengannya. Anwar hanya setakat berani saman akhbar Utusan Malaysia sahaja.

‘‘Mengapa saman Utusan Malaysia. Jika rasa hebat samanlah kami, sebab kami yang pernah mendedahkan rakaman video yang didakwa membabitkan dirinya,’’ katanya lagi.

Mengenai rakaman video di Thailand yang dikatakan berlaku lebih dahsyat, Shuib mencabar Anwar untuk menyatakan di manakah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berada pada tarikh 12 dan 13 Januari 2011.

‘‘Cuba periksa pasportnya di manakah Anwar berada pada ketika itu. Cuba tanya isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail di mana Anwar pada masa itu,’’ katanya lagi.

Dalam pada itu Shuib satu masa dahulu pernah bersahabat rapat dengan Anwar berkata, Ketua Pembangkang itu tidak perlu takut untuk bertindak menyaman ‘Trio Datuk T’ jika merasakan beliau berada di pihak yang benar.

Sumber: Utusan

Thursday, January 26, 2012

0 Video Aziz Bari Mahu PAS Pecat Azizan


Aziz Bari mahu Pakatan Rakyat (PR) perlu mengambil tindakan tegas terhadap Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak kerana mengambil tindakan ke atas pelajar-pelajar Kolej Universiti Insaniah (Kuin) menggunakan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku).

Katanya, kenyataan Azizan sebelum ini yang katanya "terlepas pandang" sebenarnya bercanggah dengan prinsip Buku Jingga.

“Ini bukan kali pertama beliau mengeluarkan kenyataan terbuka dan bertentangan dengan prinsip parti.

“Jika beliau itu pro-Auku, kena masuk Barisan Nasionallah,” kata beliau pada pada sidang media selepas Wacana Sinar Siri ke-10 bertajuk "Masih Relevankah Auku?" anjuran Kumpulan Media Karangkraf.


Mei lalu, lima mahasiswa kolej universiti tersebut dibicarakan dan digantung pengajian kerana didapati terlibat dalam demonstrasi yang bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan Sekolah Insan Bestari yang diadakan di kediaman Ar-Razi, Kuin.

Poyos Gile Aziz Barua ni....

Video URL: http://youtu.be/V2KTh-UQAxQ

0 Tahniah Undi PR... Rakyat Selangor Dapat Sampah!


Kroni dapat habuan masing-masing, rakyat dapat sampah.. ini mungkin kesimpulan yang boleh dibuat terhadap permasalahan sampah yang dihadapi rakyat negeri Selangor sejak beberapa bulan lalu.

Mengulas masalah yang berlanjutan itu Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abd Shukor Idrus berkata rakyat Selangor menjadi mangsa kerakusan dan keangkuhan kerajaan negeri Selangor dalam penyelesaian isu sampah dan sisa pepejal di negeri ini.

Tegasnya rakyat Selangor kini semakin sesak nafas kerana terpaksa menghidu bau busuk, sampah berulat yang menghantuai mereka, kerana tindakan bodoh kerajaan negeri yang tidak melanjutkan kontrak Alam Flora yang telah berpengalaman dalam menguruskan sampah dan sisa pepejal ini semata-mata kerana Alam Flora dilantik oleh kerajaan BN dahulu, dan bukannya melihat kepada prestasi Alam Flora.

”Kini, rakyat yang menjadi mangsa. Jika dahulu, pihak Alam Flora akan mengutip sampah tiga kali seminggu, namun pihak syarikat pengurusan baru yang dilantik kerajaan negeri ternyata gagal mengutip sampah tiga kali seminggu, sebaliknya seminggu sekali pun susah.

“Kita yakin, pihak syarikat pengurusan yang baru bukan sahaja tidak berpengalaman seperti Alam Flora, malah tidak mempunyai kelengkapan yang mencukupi, lori sampah misalnya.

“Jadi, mana mungkin mereka mampu untuk mengutip sampah tiga kali seminggu, jika mereka terpaksa menggunakan sumber terhad untuk menguruskan dan mengutip sampah dan sisa pepejal di seluruh Selangor,” katanya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Beliau yang juga ADUN Kuang, Selangor seterusnya berkata kerajaan negeri tidak menggunakan pendekatan kerajaan terdahulu yang memilih atau meneruskan kontrak mana-mana syarikat pengurusan sampah melalui pendekatan penilaian prestasi, sebaliknya mereka lebih selesa melantik syarikat dari kalangan kroni mereka.

”Mereka lebih mementingkan kroni mereka berbanding kebajikan dan keselesaan rakyat Selangor. Masalah sampah yang berlaku di negeri jelas menunjukkan kegagalan pentadbiran negeri menyediakan perkhidmatan yang baik kepada rakyat.

‘‘Pentadbiran yang gagal bukan sahaja memberi kesan kepada agensi-agensi di bawah kerajaan negeri seperti PBT, akhirnya rakyat yang menderita terpaksa menghidu bau busuk dan sampah berulat setiap hari,” ujarnya lagi.

Pada masa yang sama, Pergerakan Pemuda UMNO Shah Alam melihat masalah isu sampah di Selangor khususnya di Shah Alam ini semakin menemui jalan buntu apabila kerajaan negeri terus dengan hasrat mereka untuk menamatkan perkhidmatan Alam Flora Sdn. Bhd dan dalam masa yang sama melantik kontraktor baru yang gagal melaksanakan tugas dengan baik.

Ketuanya, Azahari Datuk Shaari melihat kontraktor baru bukan sahaja gagal melaksanakan tugas mengutip sampah-sampah ini, malah mereka mengambil jalan mudah untuk menuduh UMNO dan Barisan Nasional sebagai dalang yang membuang sampah di kawasan-kawasan tertentu untuk memberikan imej buruk kepada pentadbiran kerajaan negeri.

”Memang sudah menjadi moto pakatan pembangkang, `Semuanya salah UMNO’ dalam melepaskan diri mereka dari apa sahaja isu yang membebankan mereka”, katanya.

Justeru beliau mengajak rakyat Selangor menilai sendiri keberkesanan dan kejayaan kerajaan pakatan pembangkang sejak mereka mentadbir Selangor sejak tiga tahun lalu.

“Adakah ini mutu perkhidmatan yang kita mahukan dari sebuah kerajaan yang mewar-warkan ketelusan sebaliknya apa yang mereka buat pada hari ini, bukan sahaja memberi keselesaan malah memberi beban kepada rakyat Selangor,” ujarnya.

0 Siapa Yang Tampal Poster Ambiga Bertanding PRU Ke 13?








Terdesak sangat dah puak ni... Bila muncul saja poster seperti ini dia orang akan tuduh, ini semua UMNO punya kerja! Ceh tuduh pakai air liur saja apa kes? Kalau nak buat tuduhan tu bagi lah bukti yang kukuh! Kemudian dakwa lah di mahkamah!

Beberapa poster berwarna gambar Ketua Pembangkang Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi Bersih, Dato’ S Ambiga terpapar di beberapa tempat di Kuala Lumpur dan Lembah Kelang.

Terdapat dua jenis poster. Poster pertama dengan wajah Anwar tertera tulisan ‘Anwar keldaikan rakyat’, ‘lesbian, gay, bisexual, transex’, ‘Himpunan sex bebas 901’ dan ‘liwat tetap liwat’.

Sementara poster kedua pula dengan imej Ambiga dengan slogan ‘lesbian, gay, bisexual, trans’ dan ‘undi Ambiga undi sex bebas’.

Kedua-dua poster mempunyai logo Seksualiti Merdeka.

Ketua Penerangan PKR Kepong, M S Arjunan membuat laporan di Balai Polis Daerah Petaling, Brickfields, beliau menuduh perbuatan ini dilakukan oleh Umno dan Perkasa (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia).

0 Azmin Ali Perlu Selesaikan Masalah Keluarga Dulu Sebelum Berangan-Angan Nak Tawan Johor



Terbaru, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali melahirkan angan-angan untuk merampas kubu kuat UMNO, katanya, adalah tidak mustahil untuk merampas negeri Darul Takzim itu kerana yakin rakyat Johor telah mula ingin melihat wahana politik baru di negeri itu.

Namun Azmin perlu ingat bahawa rakyat juga melihat pelbagai masalah yang menimpa keluarga Azmin Ali kebelakangan ini telah sedikit sebanyak menempek kesan yang negatif kepada parti tersebut dan Pakatan Rakyat secara keseluruhannya.

Daripada perbalahan terbuka antara Azmin dengan adiknya Umi Hafilda Ali, sehingga menjangkit kepada seorang lagi adiknya, Azwan Ali, semua ini telah sedikit sebanyak merosakan imej PKR dan Azmin Ali sendiri.

Mana tidaknya, bukan sedikit yang mempertikaikan kemampuan Azmin Ali menyelesaikan masalah negara yang lebih utama jika Pakatan Rakyat dipilih menjadi kerajaan di peringkat persekutuan kelak, kalau beliau gagal menyelesaikan masalah dalaman keluarganya sendiri.

Jelas dilihat, dikala Azmin cuba menonjolkan Azwan sebagai ahli keluarga yang masih bersama-sama dengannya, Azwan pula mencipta masalah dengan Umi Hafilda dengan mengugut untuk ‘membunuhnya’, sehinggalah masalah tersebut berakhir dengan keduanya berpelukan meminta maaf disamping adegan deraian air mata.

Sudahlah dikhabarkan yang Azmin tidak lagi bertegur sapa dengan ibunya sendiri!!!

Persoalannya, sehingga mana dan sampai bila isu-isu berkaitan keluarga Azmin Ali ini akan terus melingkari PKR sebagai parti peneraju Pakatan Rakyat?

Azmin Ali, cubalah cari jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah ini secara baik dan tidak membabitkan parti dalam masa yang sama.

Masalah keluarga Azmin ini sudah menjadi liabiliti kepada Pakatan Rakyat dan PKR.

Nasihat aku kepada Azmin Ali selesaikan dahulu masalah keluarga sebelum berangan-angan hendak merampas kubu kuat UMNO, agar kelak tidak memalukan diri sendiri.

Sumber asal klik di sini

2 Video Chegu Bard Lari Ketika Penduduk Jalan Kebun Cabar Ahli Hindraf, ABU



Chegu Bard sebenarnya hanya berani di Facebook, twitter dan depan wartawan sahaja, tetapi kecut telo bila berhadapan dengan situasi sebenar, malah perkara ini sudah banyak kali terjadi yang menyaksikan Chegu Bard lari dari medan tempur! Layakkah orang seperti ini diangkat sebagai pemimpin. Dayus!

4 Laporan Polis Penduduk Jalan Kebun Bantah Provokasi Hindraf, ABU


Penduduk Kampung Jalan Kebun hari ini membuat laporan polis bagi membantah tindakan provokasi kumpulan Hindraf dan kumpulan ABU (Asalkan Bukan UMNO)

Wakil penduduk, Haji Abdul Manan Kasmuri berkata, mereka membuat laporan ini akibat tidak berpuas hati dengan tindakan dua kumpulan ini kerana menyalahi undang-undang kerana Hindraf merupakan satu pertubuhan yang haram yang tidak diiktiraf oleh kerajaan atau mana-mana badan berkanun.

“Mengapa mereka nak buat di Jalan Kebun sedangkan di sini tidak ada seorang pun penduduk berbangsa India. Jadi apa maksud dan tujuan mereka datang ke Jalan Kebun. Kami juga tidak faham dengan tindakan pihak Pas dan PKR yang membawa satu pertubuhan haram yang tidak diiktiraf untuk membuat program dan aktiviti di Jalan Kebun.

“Sekarang, tindakan Hindraf ini menyusahkan dan menganggu keamanan Kampong Jalan Kebun. Sejak saya duduk di sana sejak 60 tahun lepas, inilah kali pertama sebuah pertubuhan haram masuk ke kampong ini untuk memporak-perandakan kampung yang sekian lama aman dan damai ini,” ujarnya selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam Polis Seksyen 9, Shah Alam di sini, Rabu.

Tambahnya, penduduk kampung bersedia dan tidak ada apa-apa masalah jika pihak Pas atau PKR yang membuat program atau aktiviti di sana, sebaliknya tidak dapat menerima kehadiran HINDRAF, pertubuhan haram yang sengaja membuat huru-hara di Jalan Kebun.

Seorang lagi wakil penduduk, Shaari Basri berkata, laporan polis ini khusus untuk Hindraf kerana penduduk Jalan Kebun tidak dapat menerima kehadiran Hindraf di Jalan Kebun.

“Jalan Kebun 100% orang Melayu. Tidak ada orang India, jadi mengapa mereka buat program yang akhirnya menimbulkan provokasi di Jalan Kebun.

“Mereka (Hindraf) yang memulakan provokasi ini, mengibarkan bendera Hindraf di waktu Maghrib, menganggu keamanan di waktu kita nak berbuat ibadah,” ujarnya yang nyata kecewa dengan sikap Hindraf yang tidak tahu menghormati perasaan orang kampung.

Tambahnya, jangan menyalahkan orang kampong atas apa yang berlaku di Jalan Kebun kerana yang memulakannya adalah pihak Hindraf.

“Penduduk Jalan Kebun tidak kisah kalau PKR atau Pas yang membuat aktiviti di sana, kita tidak akan kacau kerana kalau kita buat program pun, mereka (Pas dan PKR) tidak akan kacau. Sehubungan dengan itu, penduduk kampong mengharamkan kumpulan Hindraf untuk mengadakan apa sahaja program atau aktiviti di Jalan Kebun,” ujarnya lagi.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob menegaskan, pihak Polis menafikan dakwaan pihak tertentu yang mendakwa kononnya pasukan keselamatan itu bersekongkol berhubung insiden pergaduhan dalam satu program ceramah yang dianjurkan oleh Hindraf dan sebuah pergerakan yang dikenali Asalkan Bukan UMNO (ABU) di Jalan Kebun, di sini Sabtu lalu.

Dakwaan itu tidak berasas sama sekali kerana tanggungjawab pihak Polis adalah untuk memastikan keselamatan awam, bukannya menghuru-harakan keadaan seperti yang didakwa.

Malah, beliau menyatakan pihak penganjur sebenarnya tidak memaklumkan kepada polis untuk mengadakan program berkenaan yang turut di hadiri Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dan Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin.

“Kita hanya menerima maklumat mengenai program tersebut diadakan selepas pihaknya mendapat laporan wujudnya kekecohan di lokasi program itu diadakan pada malam Sabtu itu. Sebaik sahaja polis tiba ditempat kejadian, barulah keadaan terkawal.

“Justeru, kita ingatkan mana-mana pihak yang mahu mengadakan program, perhimpunan, ceramah atau sebagainya selepas ini, sila maklumkan kepada polis terlebih dahulu supaya bagi memastikan tidak wujudnya sebarang perkara yang boleh menganggu keselamatan awam.

“Penganjur juga perlu sedar dan prihatin mengenai persekitaran serta sensitiviti masyarakat tempatan di tempat-tempat mereka ingin adakan program termasuklah kehadiran penceramah itu sendiri,” katanya di sini. -MediaUMNO

Wednesday, January 25, 2012

0 Pendedahan: RM 5 Juta Duit Rakyat Selangor Dibuang Ke Tong Sampah?

Rakyat mahu kehidupan yang sihat bukan hidup dengan sampah!

Dalam bajet kerajaan Negeri Selangor 2012, sebanyak RM300juta diberikan untuk geran SELANGORKU.

RM300 juta untuk ‘Geran Selangorku’

SHAH ALAM:Kerajaan Negeri Selangor memperuntukan sebanyak RM300 juta di bawah ‘Geran Selangorku’ bagi melaksanakan program-program yang berfaedah untuk rakyat.
Menteri Besarnya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, geran itu berasaskan dana sumbangan dividen daripada syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) Selangor dan keuntungan yang diperolehi Menteri Besar Incorporated (MBI) yang berjaya mengutip hutang lapuk dari Talam Corporation Sdn Bhd.

Daripada jumlah tersebut, RM5juta disediakan untuk alam sekitar di bawah seliaan Elizabeth Wong.


Namun, apakah ertinya pemuliharaan alam sekitar sekiranya pemeliharaan pun gagal disempurnakan oleh Kerajaan Negeri?

Teruskan membaca pendedahan isu sampah di sini...

4 Hujan Tak, Ribut Pun Tak... Tiba-Tiba Banjir Di Gombak!


Ajaibkan, hujan tak ada, ribut tak ada tiba-tiba banjir... Inilah yang terjadi di Taman Sri Gombak, semenjak Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan Selangor macam-macam perkara yang tidak diingini berlaku..

Masalah berpunca dari pembentong air lama yang pecah dan berkemungkinan longkang juga tersumbat. Inilah padahnya apabila Selangor diperintah oleh Pakatan pembohong habis semua jahanam!, masyarakat hidup dengan sampah sarap, air minuman pula di cemari dengan air karat!

Apa dah jadi dengan Selangor sekarang ini?

Selepas empat tahun mentadbir negeri Selangor sejak pilihan raya umum 2008, kerajaan negeri pimpinan pakatan pembangkang masih tidak menunaikan janji-janji mereka sehingga menyebabkan sesetengah pihak berasa kecewa.

Adalah lebih baik jika BN mengambil alih semula kerajaan negeri segala masalah seperti sampah sarap, air dan lain-lain akan selesai.




-Bro Jinggo

0 Khairy Jamaluddin vs Rafizi Ramli Debate 29 Jan 2012


Projek Amanat Negara 2012
United Kingdom and Eire Council of Malaysian Students
London 29 Jan

The debate between
Khairy Jamaluddin (BN Youth Leader) vs Rafizi Ramli (PKR Strategies Director) Debate

Topic: Public Policy: Vision 2020: Is Malaysia Moving Towards the Right Direction?
YB Khairy Jamaluddin, UMNO Youth Chief and Rembau MP
Rafizi Ramli, PKR Strategic Director

4 Video Pemuda Pas Baling Masuk UMNO!!


Penyerahan borang permohonan ahli UMNO, termasuk yang disertai oleh bekas pemuda Pas Kampung Paya Lama Pulai, Baling, Kedah dan ucapan dari Ketua Bahagian UMNO Baling, Datuk Azeez Rahim.





Seramai 73 Pemuda Pas Kampung Paya Pekan Lama Pulai, Baling, Kedah. menyerahkan borang kepada Ketua Bahagian UMNO Baling, Datuk Azeez Rahim pada majlis penyerahan yang dilakukan di tepi padang bola.

Penyerahan borang UMNO itu dilakukan selepas perlawanan bola sepak persahabatan diantara Pemuda Kampung Paya dengan Pemuda UMNO bahagian.

Dengan penyerahan borang ini, bermakna Pemuda Pas Kampung Paya Pulai lumpuh sama sekali. Ini adalah gelombang pertama penyerahan borang. Mc dikhabarkan akan ada lagi beratus orang Pas bakal menyertai UMNO, terutamanya Pemuda Pas di kawasan Baling.

Sumber: McTheory

0 Rintihan Penduduk Batu Caves Berkaitan Masalah Sampah


Artikel ini disiarkan di kolum email pembaca Agendadaily..

Saya terpanggil untuk menulis ini, selepas membaca laporan berkaitan sampah di Agendadaily. Mula-mula saya fikir hanya di kawasan kami, di sekitar Gombak dan Ampang sahaja yang mengalami masalah sampah tidak dikutip ini.

Laporan tersebut menyebabkan saya sedar rupa-rupanya, masalah sampah ini di seluruh Selangor, bukan hanya di kawasan saya sahaja.

Sebenarnya, sudah puas saya merayu, sampai bila kami nak hidup dengan keadaan yang busuk dan kotor ini. Nampaknya dari sehari ke sehari, masalah sampah di seluruh Selangor sedang berhadapan dengan situasi yang amat kritikal.

Di kawasan saya, Pinggiran Batu Caves, gambar ini adalah bukti. Ini gambar pada Selasa 24/1/2012.

Selangor kini telah bertukar menjadi sebuah negeri sampah-sarap. Atau dengan kata lain, Selangor seolah-olah tidak mempunyai sebarang badan berkuasa yang menguruskan sampah dan sisa pepejal.

Sampah yang tidak dikutip ini menjadi satu igauan pada kami, bila bangun dari tidur, perkara pertama dibuat adalah menjengok dari tingkap rumah flat ini bagi melihat apakah sampah yang bertimbun dan busuk itu sudah dikutip atau belum.


Kami dah jijik hidup dengan sampah-sampah ini, kami bukanya sampah masyarakat...

Yang pasti kini rakyat Selangor telah sedar mereka tertipu dengan janji manis kerajaan PR yang menjanjikan perubahan. Ya perubahan ke arah kebaikan yang kami mahukan, sebaliknya yang dapat adalah empat tahun Selangor di bawah PR, negeri ini mengundur ke belakang.

Jiran-jiran saya di sini (Penggiran Batu Caves) sudah bercakap-cakap untuk tidak lagi memangkah PR dalam pilihanraya akan datang. Bahkan kami amat teruja menunggu saat-saat diberi peluang mengubah kerajaan negeri melalui PRU13.

Harapan kami adalah BN akan cuba memperbetulkan kesilapan lalu dan memberikan yang terbaik sekiranya dapat kembali menjadi pemerintah. Dan tolonglah, sampah busuk itu, dikutip secara berjadual.

HISHAM
PINGGIRAN BATU CAVES

1 Chegu Bard Dan Hindraf Biadap Punca Pergaduhan Di Jalan Kebun !



Pada Sabtu malam Ahad yang lepas telah berlaku satu pergaduhan yang melibatkan pertubuhan haram hindraf dengan penduduk-penduduk kampung Jalan Kebun, Klang.

Kampung Jalan Kebun

Kampung berkenaan terletak bersempadan antara Shah Alam dan Klang.

Penduduknya 6000 orang dan 100 % melayu.

Penduduk mempunyai semangat persaudaraan serta kejiranan yang tinggi dan tidak berpecah belah walaupun berbeza fahaman politik.

Masjid sentiasa ‘hidup’ dengan aktiviti dan solat berjemaah sentiasa ramai walaupun pada waktu Zuhur dan Asar pada hari bekerja.

Penduduknya sangat sensitif dalam soal agama dan bangsa sejak zaman-berzaman.

Majlis

Ketua Cabang PKR Rembau, Badrul Hisham Shahrin telah menganjurkan satu majlis ceramah yang dinamakan Tamatkan Rejim Umno dan juga kempen ABU (Asal Bukan Umno) di Dewan MBSA Kampung Jalan Kebun.

Pertubuhan haram hindraf dan Pas turut sama terlibat dalam menjayakan program berkenaan.

Penganjuran program tidak dimaklumkan kepada pihak polis.

Kampung Jalan Kebun terletak dalam Dun Sri Muda yang mana wakil rakyatnya adalah dari parti PKR. Adun berkenaan juga tidak dimaklumkan tentang penganjuran program tersebut oleh Badrul Hisham.

Punca Pergaduhan

Seperti yang kita semua tahu, pengikut-pengikut hindraf kurang ajar. Mereka pernah menyerbu majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Perdana Menteri pada tahun 2008.

Mereka masuk ke kampung melayu dan buat seperti kampung mereka. Langsung tidak tahu untuk menghormati adat dan agama orang lain. Bukan setakat tidak tahu hormat, malah mereka melakukan provokasi terhadap penduduk kampung pula.

Pada jam 7.30 malam iaitu pada waktu Maghrib, penyokong-penyokong hindraf berkumpul di tepi jalan di hadapan dewan tempat ceramah diadakan dalam keadaan bersorak dan menjerit-jerit sambil mengibarkan bendera hindraf.

Gelagat mereka telah mengundang kemarahan penduduk kampung kerana mereka tidak menghormati waktu Maghrib serta penduduk sekitar.

Penduduk memberi amaran , tetapi mereka tidak mengendahkannya. Berita tersebut tersebar ke serata kampung. Berduyun-duyun penduduk kampung datang ke dewan berkenaan. Berlaku pertengkaran dan cabar mencabar yang membawa kepada pergaduhan.

Sewaktu pergaduhan berlaku Badrul Hisham selaku penganjur utama menyembunyikan diri. Selepas semuanya selesai barulah dia muncul dengan berlagak sebagai seorang hero.

Ulasan Peristiwa
Dalam hal ini kesalahan perlu diletak diatas bahu penganjur,kerana mereka yang menyalakan api terlebih dahulu.

Pergaduhan tidak akan berlaku sekiranya penganjur tidak memilih lokasi di kawasan yang sensitif. Banyak lagi dewan lain yang ada untuk mereka mengadakan ceramah , tetapi kenapa mereka heret hindraf ke kawasan melayu yang sensitif ? Tidak lain tidak bukan untuk tujuan provokasi.

Pergaduhan juga tidak akan berlaku sekiranya penyokong-penyokong hindraf tidak bersorak-sorak sambil mengibar bendera di tepi jalan pada waktu Maghrib.

Sekiranya Adun Sri Muda dari parti PKR dan pihak polis dimaklumkan terlebih dahulu tentang penganjuran ceramah di kawasan berkenaan ,sudah pasti mereka juga akan menghalangnya kerana mereka tahu keadaan tempat tersebut.

Kebiasaannya ceramah-ceramah politik diadakan selepas waktu Isyak. Tetapi di Kampung Jalan Kebun pada hari berkenaan ceramah bermula serentak dengan waktu Maghrib.

Badrul Hisham memang terkenal sebagai seorang kaki provok dan orang yang suka menimbulkan kekacauan. Tidak mustahil dia telah merancang semua itu supaya pergaduhan tercetus kerana ingin mencari publisiti murahan.

Badrul cuba menyalahkan pihak polis dengan menuduh polis lambat bertindak. Selama ini dialah orang yang terkenal dengan sikap suka memaki hamun polis.

Dalam hal ini polis tidak boleh dipersalahkan. Apabila sudah tersepit barulah dia ingatkan polis. Kenapa sebelum anjurkan program dia tidak maklumkan kepada polis ?

Itulah sebabnya penting kebenaran atau permit dari polis sebelum sesuatu program dianjurkan. Tidak lain tidak bukan supaya senang pihak polis bersedia jika berlaku sesuatu yang tidak diingini.

Sumber: http://sel13.com/archives/1279

0 Video DS Najib Tawan Penang, Guan Eng Angkat Bendera Putih!


Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim guan Eng terpaksa mengaku kalah dengan Dato Seri Najib Semalam...

Dalam keterpaksa Guan Eng terpaksa menahan malu dihadapan 10 ribu rakyat berbilang kaum yang hadir memberi sokongan kepada Perdana menteri di Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran BN Pulau Pinang.

0 PRU Ke 13, Bakal Menyaksikan PAS Tumbang Di Kelantan!


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yakin Barisan Nasional (BN) berpeluang untuk merampas Kelantan daripada Pas pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata Najib, yang juga Presiden Umno, melahirkan keyakinan tersebut semasa perjumpaan dengan pemimpin BN Kelantan di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa dekat sini hari ini, sebelum mengakhiri lawatan setengah hari ke negeri tersebut.

Katanya, Perdana Menteri menyatakan walaupun pertandingan antara BN dan Pas amat sengit, Kelantan merupakan 'winnable state' bagi BN pada pilihan raya umum itu.

"Apabila keyakinan itu keluar daripada mulut Perdana Menteri sendiri, ia menjadi suntikan semangat kepada kita untuk bekerja kuat," katanya kepada Bernama.

Bagi mencapai kemenangan tersebut, Awang Adek berkata Perdana Menteri mahu anggota dan pemimpin semua parti komponen BN bekerja kuat, termasuk menggerakkan lebih banyak program mendekati rakyat.

"Perdana Menteri mengingatkan kita supaya berjumpa dengan seberapa banyak kumpulan masyarakat seperti pertubuhan bukan kerajaan, nelayan, petani, guru, bloggers dan golongan profesional, bagi mengenal pasti masalah mereka dan cuba bantu menyelesaikannya," katanya.

Beliau berkata Perdana Menteri juga mahukan Umno dan parti komponen BN yang lain, mendampingi 'pengundi atas pagar' yang terdiri daripada mereka yang berpendirian bebas.

"Dalam perjumpaan itu, Perdana Menteri akui Wanita Umno adalah penggerak utama kita sebab Wanita ini dia banyak masuk ke akar umbi bertemu rakyat melalui Skuad Sayang. jadi Perdana Menteri kata dia nak bantu Wanita kerana dia tahu Wanita kerja kuat dan dengan adanya van Skuad Sayang, ia akan memberi kesan yang lebih kepada Wanita untuk mendampingi pengundi," katanya.

Sempena lawatan tersebut, Perdana Menteri turut menepung tawar 15 buah van Skuad Sayang yang akan digunakan oleh Pergerakan Wanita Umno dalam memberi perkhidmatan kepada rakyat di Kelantan.

3 Anwar Di Cabar Saman Bekas Pemimpin PKR!


Beberapa bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim menyaman mereka dan bukannya pihak lain termasuk media massa kerana mendedahkan isu moral Ketua Pembangkang itu.

Antara mereka yang membuat cabaran itu ialah bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Ezam Mohd. Noor; bekas Naib Ketua AMK, Mohd. Zahid Md. Arip; bekas Setiausaha AMK, SD Johari Yasin; bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari dan bekas ahli AMK, Hamizun Khairuddin.

Mereka hairan kenapa Anwar hanya berani menyaman media seperti Utusan Malaysia sedangkan sebagai bekas pemimpin parti itu, merekalah antara yang awal mendedahkan persoalan moral dan akhlak Anwar secara terang-terangan kepada umum.

Ezam berkata, tindakan Anwar menyaman media massa lebih bersifat gimik politik dan bukan untuk mempertahankan kebenaran kerana Ketua Pembangkang itu sebenarnya takut berdepan dengan kebenaran.

“Kalau benar niat beliau mahu mempertahankan kebenaran, kenapa beliau tidak menyaman sahaja Datuk Shazryl Eskay Abdullah; Datuk S. Nallakaruppan dan Umi Hafilda Ali yang terang-terang mendedahkan isu moral beliau,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Dalam pada itu, Anuar pula menegaskan, beliau juga bersedia untuk disaman oleh pemimpin itu kerana telah mendedahkan masalah akhlak pemimpin tersebut.

“Sejak kami mula keluar daripada PKR sehingga sekarang, pendirian kami terhadap pemimpin ini tidak berubah tetapi sehingga sekarang dia tidak berani saman kami,’’ katanya.

Katanya, tindakan Anwar menyaman media massa hanyalah untuk menafikan kebenaran dan menambah tekanan kepada media-media yang prokerajaan.

“Dia sebenarnya cuba mengembalikan kepercayaan rakyat terhadapnya kerana keyakinan rakyat mulai goyah disebabkan isu moralnya,’’ katanya.

Mohd. Zahid pula menganggap Anwar sebagai seorang pengecut kerana beliau tidak berani mengheret mereka yang pernah mendedahkan salah lakunya ke mahkamah.

“Anwar (tidak berani) berbuat demikian kerana tidak mahu mereka yang terbabit terus mendedahkan salah lakunya di mahkamah pula.

“Tindakan Anwar itu sebenarnya tersasar jauh jika benar beliau mahu membersihkan namanya,’’ katanya.

SD Johari pula berkata, beliau pernah mendedahkan moral Anwar melalui YouTube bermula 2006, namun sehingga kini tiada tindakan diambil oleh pemimpin berkenaan.

“Kenapa dia tidak saman sedangkan kenyataan saya mengenai beliau masih boleh ditonton oleh semua rakyat sehingga ke hari ini,’’ katanya.

Jumaat lalu, Anwar memfailkan saman fitnah RM50 juta terhadap Utusan Melayu (M) Bhd. berhubung penyiaran artikel bertajuk Tolak Anwar - Hassan pada 17 Januari lalu.

SD Johari menambah, jika Anwar mahu menyaman pihak-pihak mengaibkannya, maka dia juga perlu menyaman separuh daripada rakyat di negara ini yang percaya mengenai keruntuhan akhlak dan moral pemimpin itu.

Bekas ahli AMK, Hamizun turut mengakui tindakan Anwar itu hanyalah untuk mengembalikan keyakinan rakyat kepadanya.

“Rakyat sudah mulai sangsi dan mempertikaikan hasrat beliau untuk menjadi Perdana Menteri kerana rekod moralnya yang sangat rendah, justeru tindakan seterus Anwar ialah menyaman akhbar ini,’’ katanya.

Kata beliau, tindakan Anwar itu hanyalah gertakan daripada individu yang terdesak sedangkan ia tidak akan dapat mengembalikan penghormatan masyarakat terhadapnya.

Tuesday, January 24, 2012

2 Harakah: Undi Anwar Ibarat Menempah Bilik Neraka!


Kita ingat kembali cerita lama, hanya kerana mahu memancing undi  Pas pernah berkata "Mengundi Anwar Ibarat Menempah Bilik Neraka". Kita renung kembali perjuangannya. Dulu lain sekarang lain.

Adakah dengan mengundi Anwar sekarang Ahli Pas menempah syurga..? Fikir-fikirkan lah...

Pas Is Dead!!!

Sumber FB-Zamay Roslan

0 Guan Eng Nyanyi Lagu BN Dengan DS Najib Tanda-Tanda Awal Kejatuhan Pakatan Rakyat!


Terkedu sekejap bila melihat Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyanyikan lagu Barisan Nasional...

Meskipun muka Guan Eng merah padam, jelas ia menunjukkan dalam keterpaksa beliau terpaksa menahan malu dihadapan 10 ribu rakyat berbilang kaum yang hadir di Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran BN Pulau Pinang.

Adakah ini salah satu dari pertanda awal kejatuhan Pakatan Rakyat pada PRU ke-13... Insyallah...

Foto: matkilaupenang.blogspot.com

Sementara itu Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon berkata Gagasan 1Malaysia kini mula diterima oleh rakyat dari pelbagai kaum sebagai satu cara hidup di negara ini.

Katanya, disebabkan itu negara berjaya merekodkan pencapaian ekonomi memberangsangkan pada tahun lepas.

Haiyaaaa.... mana mau letak muka oo... ciau-ciua la...

Turut hadir pada majlis itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN Negeri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Pengerusi Gerakan Datuk Dr Teng Hock Nan, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Datuk Seri Zainal Abidin Othman, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) mengamalkan prinsip “semangat kekitaan dan rasa kebersamaan” bagi mengukuhkan perpaduan di kalangan masyarakat pelbagai kaum di negara ini.

Beliau berkata dengan berpegang kepada prinsip berkenaan rakyat Malaysia dari pelbagai kaum mampu untuk bergerak ke hadapan sebagai satu negara, satu bangsa dan satu visi.

“Kita perlu sokongan daripada semua kaum, Melayu, Cina, India, Kadazan, Iban, Orang Asli dan pelbagai lagi. Sekiranya semua ini bergerak sederap (serentak) sebagai satu bangsa, satu negara dan satu satu visi maka Insya-Allah kita akan mencapai apa yang diharapkan.

“Ini bukanlah satu impian yang tidak mungkin jadi kenyataan, ini bukanlah igauan tetapi satu impian manis yang boleh jadi kenyataan kalau kita bergerak dengan semangat kekitaan dan rasa kebersamaan,” katanya.

Najib berkata berlandaskan kepada prinsip itu juga, kerajaan telah memperkenalkan pelbagai jenis bantuan dan peruntukan yang diberikan kepada rakyat tanpa mengira kaum dan etnik, antaranya Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang memperuntukan RM500 bagi setiap isi rumah, bantuan RM100 kepada setiap pelajar sekolah dan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA).

“Sebab itu kita bagi bantuan untuk semua tanpa mengira kaum dan etnik. Kita beri ini kerana ekonomi kita kukuh dan kita tidak serah ekonomi kepada pasaran sahaja kerana jika diberi kepada pasaran hanya yang kaya sahaja yang akan dapat.

“Oleh itu kerajaan beri BR1M kepada golongan rakyat yang berpendapatan RM3,000 ke bawah, asalkan mereka perlu bantuan kerajaan beri bantuan, dan ini adalah sejarah,” katanya.

1 Sampai Bila Nak Hidup Dengan Sampah Selangor ???




Cuba cerita sikit! sampai bila kami nak hidup dengan keadaan yang busuk dan kotor ini! Nampaknya dari sehari ke sehari, masalah sampah di seluruh Selangor sedang berhadapan dengan situasi yang amat kritikal.

Selangor kini telah bertukar menjadi sebuah negeri sampah-sarap. Atau dengan kata lain, Selangor seolah-olah tidak mempunyai sebarang badan berkuasa yang menguruskan sampah dan sisa pepejal.

Cukup lah! Kami dah jijik hidup dengan sampah-sampah ini, kami bukanya sampah masyarakat...

Yang pasti kini rakyat Selangor telah sedar mereka tertipu dengan janji manis kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang menjanjikan perubahan.

Rata-rata kami penduduk di sekitar Gombak dan rakyat Selangor amat teruja menunggu saat-saat diberi peluang mengubah kerajaan negeri melalui PRU13.

Harap BN akan cuba memperbetulkan kesilapan lalu dan memberikan yang terbaik sekiranya dapat kembali menjadi pemerintah.

-Bro Jinggo

0 Trafik Di Lebuh Raya Bergerak Perlahan


Keadaan trafik di lebuh raya utama negara tengah hari ini, mula bergerak perlahan di beberapa tempat termasuk dari Bentong, Pahang ke ke Gombak, Selangor.

Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dalam laman twitternya melaporkan jumlah kenderaan semakin bertambah dan mula bertali arus dari Bentong ke Gombak.

Sementara laman sesawang Twitter Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS)terdapat kemalangan di Km355.6 ke Utara, Slim River-Sungkai, Perak menyebabkan trafik bergerak perlahan di kedua-dua arah.

Selain itu, trafik dari Ayer Hitam ke Yong Peng, Johor juga semakin meningkat.

Laman twitter PLUS turut melaporkan keadaan trafik dari Nilai ke Seremban terdapat kemalangan di Km274.5 yang menyebabkan lorong kanan terhalang.

PLUS dan LLM menasihatkan pengguna lebuh raya agar memandu dengan berhati-hati dan mengamalkan pemanduan yang berhemah di lebuh raya.

Sumber: Bernama

0 Populariti Najib Sentiasa Berada Di Hadapan Anwar


Datuk Seri Najib Razak merupakan pemimpin pilihan untuk rakyat Malaysia kata Datuk Seri Chua Soi Lek, berbanding Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menurutnya kerap kali bercakap bohong.

Presiden MCA itu juga percaya, pembebasan daripada pertuduhan liwat terhadap Anwar telah membersihkan imej perdana menteri dan bukannya ketua pembangkang tersebut, dan membuktikan ketelusan Badan Kehakiman - garisan yang digunakan pentadbiran Najib selepas keputusan dibuat pada 9 Januari lalu.

Sehubungan itu, Dr Chua (gambar) menolak dakwaan bahawa pembebasan tersebut meletakkan kedua-dua musuh politik itu setaraf, dan mustahil akan mempunyai satu kesan besar dalam keputusan pilihan raya umum akan datang.

“Dari sejak mula, ia bukanlah berada dalam kedudukan yang setaraf dan kajian-kajian telah menunjukkaj Najib lebih popular berbanding dalam caranya yang tersendiri.

“Kajian mereka (pembangkang) juga mengesahkannya. Jadi, ini bermakna, mereka tidak bermula di atas padang yang sama,” jelas Dr Chua kepada The Malaysian Insider dalam temuramah eksklusif di sini.

Berdasarkan analisis pembebasan Anwar yang mendapat liputan meluas, penganalisis berpendapat, kedua-dua pesaing politik Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) berada dalam keadaan sama-sama di hadapan bagi merebut sokongan rakyat kumpulan pertengahan Malaysia.

Tambah mereka, dengan berakhirnya kes liwat tersebut, kedua-dua belah pihak mula beralih perhatian membangunkan ekonomi dan pembaharuan bagi memastikan Malaysia kekal kempetitif.

“Kesan positif daripada kes berkenaan telah menyeimbangkan padang permainan mereka,” menurut Ibrahim Suffian daripada Merdeka Centre kepada The Malaysian Insider.

Namun begitu, jelas Dr Chua, populariti awal Anwar menurun apabila beliau kembali semula ke dalam arena politik beberapa tahun kebelakangan ini.

“Saya rasakan beliau telah beberapa kali digelar penipu, pertama, apabila mereka katakan mereka akan mengambil alih kerajaan. Saya masih ingat lagi saya pernah menerima SMS yang mengatakan Agong akan menerima angkat sumpah daripada Anwar sebagai perdana menteri yang baru.

“Apabila anda terlalu kerap berbohong, akan tiba masanya di mana orang akan hilang kepercayaan terhadap kamu,” katanya.

Dr Chua merujuk kepada cubaan rampasan kuasa oleh Anwar pada 16 September, apabila ketua pembangkang itu telah menggembar-gemburkan akan berlakunya pembelotan beramai-ramai daripada BN yang akan menyaksikan pakatan pembangkang menawan Putrajaya.

Percubaan yang gagal itu terus menghantui Anwar sejak beberapa tahun, dengan pemimpin BN melaungkan kepada masyarakat,insiden itu menunjukkan betapa ketua pembangkang itu kerap menipu dan membohongi rakyat.

“Kemudian, rakyat, apa yang digelar “PM yang dilantik” itu, apa lagi yang dia telah buat?

“Ini kerana RPK (penulis blog Raja Petra Kamaruddin) telah menegaskan — dalam masa tiga tahun, dia (Anwar) telah pergi luar negara 60 atau 100 kali. Bolehkah anda bayangkan? Pergi ke seluruh dunia, memberi ceramah. rakyat boleh melihat samada beliau hanya memutarkan isu, dan bermain politik,” kata Dr Chua lagi.

Sebaliknya pula, menurut bekas Menteri Kesihatan ini, Najib tetap fokus dalam pentadbirannya dan melakukan perubahan terhadap ekonomi negara.

“Sama ada kamu memihak kepada Najib atau tidak, beliau telah bekerja keras bagi melakukan transformasi ekonomi negara ini dan kesemua petunjuknya menunjukkan, terutamanya pelaburan langsung asing kita meningkat,” tambahnya.

Menurut Dr Chua, komuniti perniagaan adalah “kumpulan yang praktikal” yang berpegang kepada penyampaian adalah lebih utama berbanding retorik politik, dan bagi penghormatan tersebut, Najib telah jauh mendahului Anwar dari segi perbandingan populariti.

Didorong oleh faktor rasa bagus berikutan pembebasan Anwar dan pemberian-pemberian tunai daripada Belanjawan 2012, secara meluasnya, menjangkakan Najib akan melaksanakan pilihan raya dalam masa terdekat, memandangkan mandat BN memerintah akan tamat pada bulan Mei 2013.

1 Blogger APA - Satu Hari Bersama Khairy Jamaluddin Menjelajah Perak



Ikuti pengalaman blogger Aku Tak Peduli @ APA and The Geng... terjah program Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy jamaluddin di Perak semalam...

Katanya satu hari tak update blog kerana sibuk bersama Yb KJ menjelajah Perak. Bermula dengan program bersama masyarakat India Ipoh Timur, jelajah diteruskan ke Padang Rengas bersama jentera Pemuda disana, singgah di Lenggong menyaksikan ribuan anak muda bermotor sikal dan berakhir di Litar Motorcross di Grik Perak.


Selanjutnya klik di sini...

1 Pejabat DUN UMNO Kedah, Datuk Bashah Terima Ugutan BOM!


Pusat Khidmat Anggota Dewan Undangan Negeri Kedah kawasan Bakar Bata, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah, menerima panggilan kononnya sebuah bom diletakkan di bawah pentas di dewan terbuka pusat khidmat berkenaan.

Panggilan itu diterima menerusi nombor telefon pejabat pusat khidmat berkenaan antara 4.45 hingga 5 petang.

Petugas di pejabat itu Shamsul Anuar Aziz, 30, menerima panggilan daripada lelaki berkenaan yang memberitahu "aku letak bom bawah pentas".

Selepas menerima panggilan berkenaan, Shamsul Anuar menghubungi Setiausaha UMNO Bahagian Alor Setar Kadir Mohamad yang kemudian mengarahkan beliau membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar pada pukul 6.30 petang.

Unit Pemusnah Bom Polis yang menjalankan pemeriksaan tidak menjumpai sebarang bahan berbahaya di bawah pentas berkenaan.

Siasatan polis juga mendapati panggilan berkenaan lebih berupa satu panggilan palsu.

Sumber: McTheory

Monday, January 23, 2012

4 Ceramah Anwar Kecoh, Bertumbuk! Kerja UMNO Juga Ke?


Kehadiran Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Parlimen Kapar, malam kelmarin dicemari beberapa insiden kekecohan membabitkan dua kumpulan penyokong parti itu dipercayai cubaan mensabotaj pemimpin tertentu dalam PKR Cabang Kapar.

Kekecohan tercetus ekoran rasa tidak puas hati selepas beberapa poster mengalu-alukan kehadiran Anwar oleh ahli PKR Cabang tersebut diturunkan penyokong pemimpin lain beberapa jam sebelum Anwar tiba di lokasi majlis di Dewan Majlis Perbandaran Klang (MPK) Taman Seri Kerayong di sini.

Keadaan itu menyebabkan orang ramai termasuk warga emas yang berjalan mengiringi Anwar ke dalam dewan tersungkur ke lantai hingga mencetuskan suasana tegang.

Walau bagaimana, keadaan tegang itu berjaya dikawal dan kembali tenang selepas anggota Ikatan Relawan Rakyat (Rela) masuk campur mengawal suasana sehinggalah Anwar tampil ke pentas menyampaikan ucapan.

Keadaan tenang itu bagaimana tidak bertahan lama apabila kekecohan kembali tercetus melibatkan dua kumpulan penyokong tersebut ketika Anwar sedang menikmati jamuan ringan di tingkat satu dewan tersebut hingga nyaris berlaku drama tumbuk menumbuk.

Sumber memberitahu Sinar Harian, insiden kecoh itu berlaku rentetan rasa tidak puas hati sebahagian ahli PKR cadang itu apabila dua poster milik Ketua PKR Cabang Kapar, Azizi Ayob dan Ahli Jawatankuasa (AJK) Cabang meraikan kehadiran Anwar diturunkan beberapa jam sebelum majlis bermula.

Sumber sama juga menyebut, program tersebut didakwa meminggirkan peranan ahli lain dalam PKR Cabang itu hingga menyebabkan timbul perasaan tidak puas hati yang berlarutan hingga mencetuskan beberapa insiden kekecohan.

Program ke sekolah dan ceramah perdana sempena pelancaran Sukarelawan Parlimen Kapar dan perasmian Ponggal Vizha anjuran Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Kapar dengan kerjasama Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kapar dihadiri hampir 1,000 penyokong.

Keadaan kecoh pulih sepenuhnya 20 minit selepas Anwar meninggalkan majlis tersebut.

Sinar Harian dimaklumkan, tiada mangsa yang cedera akibat kekecohan tersebut selain, Azizi Ayob hanya mengalami luka kecil di dahi kanan.

Chegu Bard nak salahkan Pemuda UMNO juga ka bro?

3 Khairy Cabar DAP ! Jangan Cakap Kosong, Buktikan Ramai Ahli Melayu


Pemuda Barisan Nasional (BN) mencabar DAP supaya membuktikan senarai nama dan jumlah ahli jika benar parti itu kini menjadi parti berbilang kaum termasuk medium pilihan kalangan orang Melayu.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, DAP perlu telus membuktikan mereka tidak `bercakap kosong’ dengan mengemukakan kesemua nama ahlinya yang berbangsa Melayu bukan hanya bersandarkan tiga nama yang menyertai DAP baru-baru ini.

“Tunjuk keahlian di semua peringkat negeri, bahagian dan cawangan adakah ramai orang Melayu menyertai mereka.

"Jangan hanya pandai bercakap dan beritahu semua orang DAP parti berbilang kaum walhal berbeza sebaliknya,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar lawatan turun padang beliau di bahagian DUN Bunting dekat sini, hari ini.



Hadir sama, Ketua Pemuda BN Perak, Khairul Azwan Harun. Pada majlis itu juga turut disampaikan bantuan perumahan, makanan dan sumbangan Yayasan Bina Upaya (YBU) kepada lebih 30 penerima.

Mengulas lanjut, Khairy yakin prestasi BN kini berada di landasan yang baik malah sokongan padu pengundi muda sejak akhir-akhir ini semakin meningkat.

Pihaknya juga yakin golongan muda akan terus bersama BN khususnya untuk Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

“Dalam Umno, sehingga ke hari ini jumlah keahlian yang mendaftar sebagai Pemuda Umno telah mencecah 100,000 orang.

“Dalam masa tiga tahun ini banyak program yang merapatkan golongan muda kepada BN tanpa berunsurkan politik tetapi memberi fokus kepada kerjaya, pendidikan serta kebajikan dan hasilnya amat baik sekali,” katanya.

Khairy turut percaya, majoriti daripada mereka yang mengundi BN pada pilihan raya umum lalu akan meneruskan sokongan kepada parti kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates