Tuesday, January 29, 2013

Abby Abadi Janda Bermasalah...?


Nik Aziz, kata wanita kena cerai sebab bermasalah... mungkin gurauan manja Nik Aziz ini ditujukan juga kepada Abby Abadi kot :)

Kenyataan itu dibuat ketika mempertahankan pendirian Pas berhubung pemecatan terhadap bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa sekaligus dilucutkan sebagai anggota Majlis Syura.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan semua wanita yang menjadi janda akibat diceraikan suami semuanya dikalangan golongan wanita yang bermasalah.

“Saya tidak suka sebut keburukan orang lain. Awak fikir sendiri mana boleh seorang suami ceraikan isterinya kalau tidak ada masalah.

Ok... betulah tu kot.... Mengikut apa yang dikatakan oleh Nik Aziz... Abby Abadi ni memang janda bermasalah... Aku pun tak tau apa masalah janda ni....


Tweet Abby : "Kami 'Cybertrooper Allah'...

Kalau ye pun nak berdakwah... agak-agak la sikit.... Kata 'Cybertrooper Allah' Tapi bulu kening bercukur! Apa celop toq!

Ce citer ce citer... pasal bulu kening ni.. teringat balik kes Abby kena perli di twitter dengan gelaran 'Ustazah cukur bulu kening'.

Semuanya berpunca dari kenyataan Abby dalam twitternya yang menyifatkan teguran terhadap dirinya kerana mencukur bulu kening itu sebagai satu lawak jenaka.


Tidak ada yang kelakar atau lawak jika perkara yang ditegur itu melibatkan soal hukum Allah. Lagi-lagi hal yang melibatkan perbuatan mengubah ciptaan Allah yang maha sempurna.

Mejoriti ulamak berpendapat, hukum mencabut atau mengcukur bulu kening adalah haram. Tapa tak tahulah pula kalau ada ulama-ulama dalam parti Islam Pas yang disertai Abby itu ada mengeluarkan fatwa yang berlainan.

Rasulullah SAW bersabda, "Allah melaknat wanita yang mencukur atau mencabut bulu kening atau meminta orang lain mencukur atau mencabut bulu keningnya, wanita yang mengasah gigi supaya kelihatan cantik. Itu perbuatan mengubah ciptaan Allah". (Hadith Riwayat Muslim)

Diharap selepas ini Abby pergi berjumpa dengan pakar bulu, dan bertanya bagaimana hendak menumbuhkan kembali bulu kening yang telah dicukur sejak sekian lama sejak bergelar artis. Bukan apa, takut nanti bulu kening yang dicukur itu segan nak tumbuh semula.

6 comments:

lurvella7 said...

Ostazah Mashitah sblom jd pro kerajaan x cukur kening tp bila jd timbalan menteri abis halus kening nye apa cita bro

Norman-X said...

hahahahaha!!! yo wat sup wat sup.... drpd duk merapu sana sini... soh abby duk umah jg anak lg baik la....

Anonymous said...

lurvella7 terasa sbb dia pun cukur kening kah kah kah! malah bukan cukur kening aje bulu ketiak pun dia cukur... tah2 bulu tut.... pun di cukur! apa nk jadi da...........

Anonymous said...

Mana tau nie! Men petik jew..dasar kaki spinner n fitnah..haish!! Meh bukti tgok.....

Anonymous said...

lurvella7 said...
Ostazah Mashitah sblom jd pro kerajaan x cukur kening tp bila jd timbalan menteri abis halus kening nye apa cita bro

January 29, 2013 at 2:23 PM

----------------------------------

Ye ke, ada ke gambar sebelum dan selepas ustazah Masyitah tu cukur kening?? Meh nak tengok sat..

Awie said...

Ini memang pooyoooooooooooooooo!