Sunday, March 31, 2013

4 #TolakPR - Penyokong Pas Khianat Bakar 27 Bendera BN


MUAR - Parlimen belumpun dibubarkan, tarikh pilihan raya umum pun belum diketahui, namun gelagat ganas dan provokatif para penyokong pakatan pembangkang sudah mula ditunjukkan.

Dalam kejadian di sini, 27 bendera Barisan Nasional (BN) dibakar dan tiangnya dipatahkan dalam tiga kejadian berasingan di pekan Parit Bakar pada Ahad, Selasa dan awal pagi Rabu yang dilakukan oleh sekumpulan penyokong Pas.

Pada kira-kira pukul 2 petang Ahad lalu, empat bendera dibakar serta tiangnya dipatahkan. Kejadian kedua pula berlaku pada pukul 9.30 malam Selasa lalu dan ketiga pada 1.30 pagi Rabu.

Pengerusi Biro Keselamatan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) UMNO Bahagian Muar, Mahmud Md. Top berkata, bagi perbuatan khianat pertama, pihaknya hanya menemui kesan-kesan perbuatan itu dan tidak mempunyai saksi.

"Bagaimanapun pada pukul 9.30 malam Selasa, saya dan rakan nampak sendiri perbuatan itu dilakukan oleh penyokong-penyokong Pas, lingkungan lima orang. Kami juga dimaki selain selain mereka kutuk UMNO dan BN. Mereka bakar 20 bendera BN, tiangnya dipatahkan.

"Apabila keluar rumah pukul 1.30 pagi (Rabu), kami didapati penyokong Pas berkumpul lagi di situ dalam jumlah lebih ramai iaitu lebih 10 orang. Empat lagi bendera BN sudah dibakar. Kami bukan tuduh sembarangan, kami kenal penyokong Pas itu, mereka penduduk tempatan," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Berikutan itu, satu laporan polis dibuat oleh pihak BN di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar pada pukul 7 malam, Khamis lalu. Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli pula ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan ia sedang disiasat.

-Utusan

4 comments:

Anonymous said...

Depa tension Hudud telah dibakulsampahkan dalam Manifesto PR. Nak salahkan UMNO dah tak boleh, itulah saja caranya mereka melepaskan marah pada UMNO yg tidak terlibat pun dalam usaha membakul sampahkan Hudud dalam Manifesto PR utk PRU13 nanti.

Anonymous said...

kalau orang UMNO bakar bendera Pas... polis buat dont know jer.. kebal la katakan... pukimak punya UMNO...

Anonymous said...

kat malaysia ni..penyokong UMNO sangat maksum.. tak pernah buat dosa.. yang jahat semua orang pas dengan PKR.. orang UMNO main burit dengan jalang pun sapa tak boleh tangkap... tunjuk video lucah pun tak kena apa2... haramjadah punya orang UMNO...

Anonymous said...

ye lahh..PAS, PKR n DAP kn mcm anak "MATSOM"
blh main nama Rasulullah mcm tu je..

kalu UMNO jahat n x kena tangkap kat dunia xpe lah..kat akhirat kena gak...

yang ketua korang kantoi tu salah saper? salah sndri la wei x reti cover..tp kat akhirat pon kena gak, tp mgkn korang terlepas kot sbb korangkan anak "MATSOM"

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates