Sunday, March 31, 2013

#TolakPR - PRU13 PKR Tidak Yakin Pertahan Indera Mahkota


Calon PKR untuk Parlimen Indera Mahkkota, Datuk Dr Fauzi Abdul Rahman tidak menjamin Pakatan Rakyat mampu mengekalkan kerusi itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang, tetapi berjanji untuk bekerja keras mempertahankannya.

"Kita akan bekerja kuat, tidak ada kawasan yang hari ini kita boleh katakan kita pasti menang 100 peratus, kalau hendak menang kita perlu kerja kuat bahawa kita adalah alternatif kepada kerajaan yang ada hari ini.

"Jadi kita mesti kerja kuat, kalau tidak rakyat tukar kita balik," katanya kepada Antarapos sejurus selepas namanya diumumkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebagai calon Parlimen Indera Mahkota.

Fauzi berkata beliau yakin dirinya diterima baik oleh pengundi kawasan itu lantaran rekod peribadinya yang bersih dan amanah. Beliau juga akan mempertaruhkan rekodnya sebagai Pengerusi PKR Pahang, yang sebelum ini konsisten memperjuangkan hak asasi pengundi Parlimen itu.

"Rakyat hendak pemimpin yang amanah, kalau PKR naik ataupun PR naik tetapi dia tidak amanah, rakyat akan tukar balik kepada BN, jadi rakyat hendak yang lebih amanah," katanya.

Bagaimanapun, setelah Anwar mengumumkan namanya sebagai pengganti Azan Ismail, sekumpulan penyokong yang hadir bertindak meng'boo' Fauzi dan berlalu meninggalkan majlis ceramah di tapak ceramah Markaz PAS, Balok Makmur, Beserah.

Fauzi adalah bekas ahli Umno dan pernah menjadi ADUN Beserah dari tahun 1995 hingga 2004 sebelum menyertai PKR pada 2008.

"Booo...booo Datuk Fauzi Abdul Rahman..booo..." laung sekumpulan lelaki itu.

Fauzi sebelum ini bertikam lidah dengan Setiausaha organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Fook bersabit perebutan kerusi Parlimen Bentong.

Fauzi berkata jika DAP berminat mahu meletakkan calon di Parlimen itu, parti dominasi Cina itu perlu menyerahkan dua kerusi DUN kepada PKR (Ketari dan Tanah Rata) sebagai ganti.

Namun DAP enggan dan mahu meletakkan calonnya ditiga kerusi itu.

Terdahulu, DAP mengumumkan Pengerusi Himpunan hijau, Wong Tack sebagai calon kerusi Parlimen Bentong.

No comments: