Thursday, April 4, 2013

#PRU13 - Tiada Kata Sepakat... DAP Biadap, PKR Di Liwat


Rata-rata ahli PKR kini merasa kecewa dengan sikap Ketua Umum, Anwar Ibrahim.

Mereka mendakwa Ketua Penipu tersebut langsung tidak mengambil berat dengan apa yang sedang menimpa kepada Parti tersebut, apabila kerap kali jadi mangsa.

Kalau sebelum ini, kita dengar cerita yang Pengerusi PKR Johor kena tikam hidup - hidup oleh puak DAP sehingga mengakibatkan Jui Meng merajuk.

Kini timbul pula isu rampasan kerusi... berlaku di Parlimen Bentong apabila DAP mengumumkan Wong Tak bertanding bagi kerusi tersebut.

Namun, isu itu tidak hanya terhenti disitu. Konflik yang melanda PKR dan DAP ini masih belum menemukan titik noktah apabila Pengerusi PKR Pahang masih menaruh harapan.

Terdahulu, Pengerusi PKR Pahang, Fauzi menjelaskan kepada pihak media bahawa mereka masih lagi merayu kepada DAP untuk membuat pertimbangan.

Pertimbangan yang dimaksudkan ialah mengenai pertukaran kerusi diantara DAP dengan PKR seperti mana yang dijelaskan sebelum ini.

PKR meminta DAP untuk memberi laluan kepada mereka bagi kerusi DUN Ketari dan Tanah Rata sebagai ganti kepada kerusi Parlimen Bentong.

Malangnya, berita yang diterima hari ini, DAP masih tidak mengendahkan rayuan PKR dan tetap juga dengan pendirian mereka untuk merampas kerusi Parlimen Bentong.

Malah, dari apa yang diterima semalam, DAP menamakan Pengerusi DAP Negeri untuk bertanding di DUN Ketari manakala Tanah Rata belum diumumkan calonnya.

Berita tersebut membuatkan akar umbi PKR di Bentong berasa kecewa dan merayu campur tangan dari Si Ketua Penipu tu untuk menyelesaikan konflik tersebut.

Katanya, mereka sudah tidak dapat menahan diri dari ditikam hidup - hidup oleh puak DAP dan sering menjadi bahan permainan.

"Kami dah tak tau macam mana nak jawab dengan rakyat bila dengar khabar kata Leong Ngah Ngah akan bertanding di Ketari.

"Sebelum ini, nama yang disebut - sebut untuk bertanding di DUN Ketari ialah Ketua Cabang sendiri. Tapi, bila sampai khabar macam ni, ramai diantara kami yang patah semangat," jelas salah seorang penyokong PKR yang ditemui.

Jelas, pimpinan PKR Pusat memang tidak ada keupayaan untuk mengubah keputusan yang telah dibuat oleh puak DAP. Jauh sekali pemimpin atasan akan mendengar rintihan akar umbi.

Sudah memang itu perangai Si Ketua Penipu Si Anwar bin Ibrahim. Nak buat macam mana lagi!!!

No comments: